Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت سازمان ملل در خصوص تحولات سیاسی امنیتی سوریه گفت: در نتیجه تلاش نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه و همکاری دولت سوریه، انتظار می‌رود نشست بعدی کمیته قانون اساسی بزودی برگزار شود و این یک رخداد دلگرم‌کننده است.

به گزارش ایسنا، متن سخنان مجید تخت روانچی در ادامه می‌آید:

ما مجدداً حمایت خود را از تلاش‌های فرستاده ویژه دبیرکل در امور سوریه و تعامل سازنده دولت سوریه در تسهیل فعالیت این کمیته اعلام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما روسای مشترک کمیته را نیز به همکاری سازنده بر اساس روحیه انعطاف‌پذیری و مصالحه تشویق می‌کنیم.

کمیته باید بدون هیچ‌گونه دخالت یا فشار خارجی به کار خود ادامه دهد. تعیین هر گونه مهلت ساختگی برای پایان فعالیت آن یا هر شرایط و الزامات مشابه دیگر، بر فعالیت کمیته تأثیر منفی خواهد داشت.

باید تضمین شود که این یک روند سیاسی واقعاً به رهبری سوریه، متعلق به سوریه و  تسهیل‌شده توسط سازمان ملل است.

به موازات کار کمیته، باید تلاش‌های جدی در زمینه‌های دیگر نیز انجام شود. قبل از هر چیز، اشغال بخش‌هایی از سوریه باید خاتمه یابد و بر این اساس، تمام نیروهای خارجی ناخوانده باید آن کشور را بدون هیچ پیش‌شرط یا تأخیر بیشتر ترک کنند.

همچنین شورای امنیت باید به مسئولیت خود عمل کرده و رژیم اسرائیل را وادار سازد تا فوراً به تجاوزات خود به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه پایان دهد. چنین اقدامات ماجراجویانه‌ای که ما آن را به شدیدترین نحو محکوم می‌کنیم، نقض آشکار حقوق بین‌الملل بوده و صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را تهدید می‌کند.

بعلاوه، مبارزه با تمام گروه‌های تروریستی باید بی‌وقفه ادامه یابد چون حضور و فعالیت‌های جنایتکارانه آنها امنیت و تمامیت ارضی سوریه و همچنین صلح و امنیت منطقه را تهدید می‌کند.

ما فعالیت‌های جدایی‌طلبانه یا ابتکارات نامشروع خودگردان در سوریه را رد و هرگونه تلاش برای حمایت از آنها را محکوم می‌کنیم. حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی سوریه باید توسط همه کاملاً محترم شمرده شود.

همچنین، بازسازی سوریه و بازگشت پناهندگان و آوارگان باید به موازات هم ادامه یابند. آنها اقداماتی مرتبط و تقویت‌کننده یکدیگر هستند.

این امر مستلزم سیاست‌زدایی از کمک‌های بشردوستانه و بازگشت پناهندگان و آوارگان است چون سیاسی‌شدن این امور فقط موجب طولانی‌شدن بحران سوریه و رنج مردم آن که نتیجه بیش از ۱۰ سال درگیری است، می‌شود.

در این زمینه، ما لازم می‌دانیم مفاد قطعنامه ۲۵۸۵ را یادآوری کنیم که طبق آن شورای امنیت از تمام کشورهای عضو خواسته است برای رسیدگی به نیازهای فوری مردم سوریه گام‌های عملی اتخاذ کنند.

اشاره به «گام‌های عملی» در این قطعنامه به معنای درخواست حذف تحریم‌های یکجانبه است. چون قطعنامه ۲۵۸۵ نتیجه یک مصالحه از جمله از طرف کشورهای اصلی اعمال‌کننده چنین تحریم‌هایی است، ما از آنها می‌خواهیم به وعده‌های خود عمل کنند، تعهدات خود طبق آن قطعنامه را جدی بگیرند و تمام تحریم‌های غیرقانونی علیه سوریه را که از علل عمده وضعیت بشردوستانه کنونی آن کشور هستند، لغو کنند.

ما مجدداً بر موضع اصولی خود تأکید می‌کنیم که بحران سوریه باید به صورت مسالمت‌آمیز و طبق اصول حقوق بین‌الملل، بویژه احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی دولت‌ها، عدم دخالت در امور داخلی یا خارجی آنها و حل مسالمت‌آمیز اختلافات بین‌المللی حل و فصل شود.

در پایان حمایت جمهوری اسلامی ایران را از مردم و دولت سوریه برای بازگرداندن وحدت و تمامیت ارضی کشورشان تکرار می‌کنم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و سوریه تمامیت ارضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۷۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است

ایسنا/البرز مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: هرنوع قرارداد رهن و اجاره ساختمان اعم از مسکونی، تجاری و صنعتی توسط افراد و مشاوران املاک با اتباع خارجی غیر مجاز ممنوع است.

به گزارش ایسنا، سیروس دهقان شیری روز شنبه هشتم اردیبهشت  افزود: عقد قرار داد رهن و اجاره با اتباع خارجی مجاز نیز منوط به استعلام از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز بوده و درصورت تاییدیه در این زمینه امکان پذیر است.

وی بیان کرد: تمام مشاوران املاک موظف به کسب مجوز قانونی برای اجاره املاک به اتباع خارجی غیر مجاز هستند و بر این اساس با سکان دهندگان بدون مجوز برخورد قانونی به عمل می آید.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز افزود: درصورت بی توجهی به این امر و انعقاد قرارداد بدون تاییدیه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان، بنگاه های مشاورین املاک مشمول اعمال مقررات ماده۹ آیین نامه اجرایی ماده ۸۱ قانون نظام صنفی خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر این اساس این بنگاه‌های مشاورین املاک که بدون رعایت ضوابط ابلاغی به خصوص معرفی نامه اجاره، رهن واحد مسکونی یا تجاری به اتباع خارجی اقدام به تنظیم قرارداد کرده اند، پلمب خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • فوتبالیست قرمزپوش لیگ برتری در ۷ سال فقط یک‌دقیقه بازی کرده!
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل