Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شناسایی و جذب سرمایه‌های خرد اتباع کشور افغانستان فرصتی جدید محسوب می‌شود که نباید مورد غفلت مسئولان و دست‌اندرکاران این حوزه از اقتصاد خراسان رضوی قرار گیرد.

رشد اقتصادی از اهداف اصلی هر کشور است و سرمایه‌گذاری خارجی منبعی مناسب برای انباشت سرمایه و ارتقای رشد اقتصادی محسوب می‌شود بنابراین مانع‌زدایی از آن و تسهیل جذب سرمایه خارجی امری مهم و ضروری برای دستیابی به این هدف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمایه، موتور محرکه رشد و توسعه در تمامی الگو‌های رشد اقتصادی است از این رو جذب سرمایه کافی به منظور تامین منابع مالی طرح‌های اقتصادی از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های تصمیم‌گیرندگان اقتصادی در هر جامعه است؛ سرمایه‌ها در ۲ بخش خرد و کلان هر ۲ برای جذب و بهره‌وری در اقتصاد دارای اهمیت هستند و برای توسعه اقتصادی از هیچ یک از آن‌ها به خصوص سرمایه‌های خرد نباید به راحتی چشمپوشی کرد.

کشور ایران دارای ظرفیت‌های فراوان برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی به شمار می‌رود و البته به همین دلیل مورد توجه و اقبال سرمایه‌گذاران است و خراسان رضوی در شمال شرق آن، با توجه به ظرفیت‌های بسیار خود، همواره در جذب سرمایه‌گذاری خارجی پیشرو بوده و خود را به عنوان یکی از مناطق دارای مزیت در کشور مطرح کرده است.

همسایگی با افغانستان هم ظرفیتی بالقوه برای تسهیل در رفت و آمد سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه‌های آنان ایجاد کرده است. در شرایط کنونی کشور افغانستان که با تنش‌های سیاسی در استقرار حاکمیت یکپارچه رو به رو است، سرمایه‌های اتباع آن به خصوص به شکل نقد و اغلب خُرد تمایل به خروج از آن کشور داشته و به دنبال محلی امن برای سودآوری و البته تامین امنیت و همچنین اقامت برای صاحبان چنین سرمایه‌هایی است.

در شرایطی که تحریم‌های ناعادلانه دشمنان بر اقتصاد کشور فشار مضاعفی وارد کرده و علاوه بر آن همه گیری ویروس کرونا تمامی عرصه‌ها، به خصوص حوزه اقتصاد را به شدت تحت تاثیر قرار داده و متحمل رکود کرده است جذب سرمایه‌های خرد مردم افغانستان در خراسان رضوی و تامین مالی برای طرح‌های بر زمین مانده موجب رونق اقتصادی و البته تامین امنیت و اعطای اقامت به سرمایه‌گذاران آن می‌شود.

خراسان رضوی، پیشرو در شمار طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی

خطه خراسان رضوی با ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور‌های افغانستان و ترکمنستان، جزیی از دالان شمال به جنوب و شرق به غرب هم محسوب می‌شود ضمن این که این استان ورودی صادرات کالا از ایران به کشور‌های آسیای میانه و بالعکس است.

این استان ظرفیت‌های بسیاری در زمینه معادن، انرژی‌های تجدیدپذیر، زمین‌ها و محصولات کشاورزی، دامپروری، نیروی کار ماهر و فراهم بودن بستر سرمایه‌گذاری در صنایع دارد، وجود حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در مشهد موجب جذب سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر است که بستر سرمایه گذاری در حوزه خدمات گردشگری را فراهم می‌کند و اگرچه اکنون به دلیل شیوع کرونا تردد مسافران تحت تاثیر قرار گرفته است، اما همچنان قابلیت در این بخش وجود دارد و با پایان کرونا، شاهد رونق دوباره این بخش نیز خواهیم بود.

در حالی که سرمایه‌گذاران خارجی به مزیت‌های فراوان خراسان رضوی پی برده و در سال‌های گذشته، به رغم همه فشارها، در حوزه‌های مختلف این استان سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اما در شرایط کنونی باید زمینه توسعه فعالیت این سرمایه گذاران و جذب بیشتر آنان را فراهم کرد و با توجه به این که امسال توسط رهبر انقلاب به نام سال "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" نامگذاری شده است باید در این مسیر بیشتر و پررنگ‌تر عمل کرد.

حسین امیررحیمی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی همواره در جذب سرمایه‌گذاری خارجی از نظر تعداد طرح، استان پیشروی کشور بوده است، اما از نظر رقم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب، با توجه به استقرار طرح‌های بزرگ حوزه پتروشیمی در جنوب ایران، رتبه‌های نخست را ندارد و این رتبه‌ها متعلق به استان‌های جنوبی کشور است.

او افزود: براین اساس این استان دارای طرح‌های سرمایه گذاری خارجی متعدد و با مبالغ پایین‌تر از نظر سرمایه‌گذاری است که همین امر به نوعی موجب تسهیل در ورود سرمایه به استان شده است؛ در خراسان رضوی همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها به وحدت نظر و تفاهمی برای تسهیل ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران خارجی رسیده‌اند که البته این نیازمند تقویت و تداوم است.

نقاط ضعف اقتصاد ایران برای سرمایه گذاری خارجی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی با بیان این که درصد بالایی از موفقیت در جذب سرمایه‌گذاری خارجی به شرایط ویژه هر منطقه و نیز شناسایی به موقع و جذب سرمایه‌ها بستگی دارد ادامه داد: شرایط، در جذب سرمایه‌ها خیلی تاثیرگذار است و باید نسبت به برنامه‌ریزی و جذب آن‌ها اقدام به موقع کرد.

 امیررحیمی بیان کرد: به عنوان مثال در اقتصاد ایران نوسانات نرخ ارز و تورم موجود در اقتصاد در برخی موارد موجب می‌شود گروه‌های بالقوه سرمایه گذاری به دلیل این شرایط خاص از کشور خارج شوند؛ برای نمونه در حوزه خرید و فروش ارز‌های دیجیتال با توجه به این که شرایط بانکی بین المللی ما مناسب نیست معمولا کسانی که می‌خواهند در این حوزه سرمایه گذاری کنند به سمت کشور‌های حوزه خلیج فارس می‌روند که محدودیت‌هایی مالی ما را ندارند.

او با اشاره به اهمیت افزایش سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی درخراسان رضوی تصریح کرد: در سال‌های گذشته نرخ انباشت سرمایه در اقتصاد ایران نزدیک به صفر است یعنی عملا سرمایه‌ای به سرمایه‌های تولیدی کشورمان اضافه نشده به این معنا که با کسر استهلاک سرمایه‌های دارایی در حقیقت می‌توان گفت توان جدیدی در این حوزه افزوده نشده است و سرمایه‌گذاری خارجی یکی از راه‌هایی است که موجب ورود سرمایه خالص به کشور می‌شود.

ظرفیت ورود روزانه پنج میلیون دلار سرمایه خُرد از افغانستان به خراسان رضوی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی تاکید کرد: برای جذب سرمایه گذاری خارجی ۲ مولفه بسیار مهم است که نخستین آن شرایطی است که برای سرمایه گذار فراهم می‌شود اعم از امنیت سرمایه، بازدهی، خدمات برای ورود سرمایه و حتی برخورد ساکنان یک کشور با سرمایه گذاران.

امیررحیمی اظهار کرد: مولفه دوم ناامنی و شرایط اقتصادی کشور مبدا سرمایه است به این معنا که افراد و خانواده هایشان برای ادامه زندگیشان به دنبال سرمایه گذاری در کشور‌های دیگر از جمله ایران باشند، هم اکنون هر ۲ مولفه موجود را برای جذب سرمایه‌های مردم کشور افغانستان داریم و با توجه به شرایط موجود کشور افغانستان، شاهد تمایل فراوان برای خروج سرمایه‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید

صدور مجوز ۲۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت خراسان رضوی

او با اشاره به بازدید اخیر انجام شده از مرز دوغارون با افغانستان افزود: روزانه به طور میانگین هزار افغان متقاضی ورود به کشور ایران به عنوان مقیم، پناهنده و سرمایه‌گذار هستند که از این تعداد حداقل ۱۰۰ نفر تمام منابع مالی‌شان را به صورت نقد و اسکناس آماده دارند تا بیایند و در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی ادامه داد: آن دسته از اتباع افغان که منابع زیاد مالی داشتند تا قبل از این در ایران و کشور‌های دیگر سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اما از این ۱۰۰ نفر که امروز می‌توانیم سرمایه‌هایشان را جذب کنیم هرکدام به صورت میانگین ۵۰ هزار دلار در اختیار دارند که در مجموع روزانه معادل پنج میلیون دلار می‌شود بنابر این با جذب سرمایه گذاران خُرد افغانستان می‌توانیم به تامین مالی طرح‌های اولویت دار استان و اقتصاد ملی کمک کنیم.

مروری بر قوانین موجود کشور در خصوص جذب سرمایه‌های خارجی

امیررحیمی با اشاره به قوانین موجود کشور در خصوص جذب سرمایه‌های خارجی بیان کرد: نخستین مورد، ماده ۶ قانون جذب سرمایه خارجی است که طبق آن حداقل سرمایه مورد نیاز برای حمایت دولت و ضمانت بازگشت اصل و سود معادل ۲۵۰ هزار دلار است.

او تصریح کرد: در این قالب می‌توان اقدام به جذب سرمایه‌های خرد مردم افغانستان کرد و اقامت سه تا پنج ساله ایران هم به چنین سرمایه گذارانی اعطا می‌شود، دومین موردی که می‌توان در قالب آن سرمایه‌های خُرد کشور افغانستان را جذب کرد این است که آن‌ها می‌توانند با اخذ پروانه کار از ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقامت یک ساله برای خود وخانواده‌شان بگیرند، اما ایرادی که در این میان هست این است که اداره تعاون نمی‌تواند پول این افراد را در عمل در جایی سرمایه‌گذاری کند و قانون اجازه آن را نداده است و این منابع مالی در بانک‌های دولتی بلوکه می‌شود و این سرمایه به بخش تولید و سرمایه‌گذاری نمی‌رود و در حقیقت سرمایه مولد محسوب نمی‌شود ضمن اینکه با نوسانات نرخ ارز هم بانک‌ها اجازه تسهیلات دادن این منابع را ندارند و در عمل هیچ بهره اقتصادی از آن برده نمی‌شود.

بومی سازی قانون جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای خراسان رضوی و شرق کشور

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی تاکید کرد: این موارد در جلسات مختلف استانی و ملی مطرح شده و ۲ خواسته ما برای تسهیل جذب سرمایه‌های خرد و سرگردان افغانستان در درجه اول بومی‌سازی قانون جذب سرمایه‌گذاری خارجی صرفا برای استان خراسان رضوی و شرق کشور است، زیرا مبلغ سرمایه گذاری در این بخش از کشور پایین است و تقاضای ما این است که نرخ سرمایه گذاری خارجی در شرق کشور تا ۱۰۰ هزار دلار کاهش یابد.

امیر رحیمی دومین تقاضا را فراهم شدن امکان تشکیل صندوق جذب اعتبارات سرمایه گذاری خُرد با محوریت خود سرمایه گذاران افغانستان اعلام کرد و اظهار کرد: می‌توان در این قالب گروهی را جمع کرد و تمام افرادی که سرمایه دارند را با حداقل ۱۰ هزار دلار نام نویسی نمود و اسامی را برای تایید اهلیت به وزارت امور خارجه فرستاد تا افراد از این طریق بتوانند سرمایه‌های خود را با اولویت نیاز‌های سرمایه گذاری در خراسان رضوی وارد استان کنند.

او افزود: با تسهیلگری در قانون و خاص دیدن خراسان رضوی می‌توان گفت روزانه شاهد جذب پنج میلیون دلار سرمایه خارجی برای استان هستیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی ادامه داد: برآورد می‌شود حداقل ۱۰۰ نفر در روز و حداقل ۲ هزار نفر تا پایان امسال را بتوان از این محل با متوسط نفری ۵۰ هزار دلار و حدود ۱۰۰ میلیون دلار در مجموع جذب استان کرد و این رقم علاوه بر سرمایه گذاری سالانه ورودی استان است که معادل ۱۵۰ میلیون دلار در سال است.

امیررحیمی ویژگی این مدل سرمایه گذاری خارجی را درصد جذب ۱۰۰ درصدی و نقد بودن آن دانست و بیان کرد: با جذب این سرمایه‌ها می‌توان تامین مالی را اولویت‌دهی کرد و تامین مالی‌های مورد نیاز استان را بر مبنای این سرمایه‌ها انجام داد ضمن این که این افراد دنبال ارجاع پول به افغانستان و جا‌های دیگر نیستند و آمده‌اند تا برای ادامه زندگی بمانند و مانند برخی سرمایه گذاران خارجی دیگر به دنبال این نیستند که سودشان از کشور را خارج کنند.

او تصریح کرد: جذب این سرمایه‌های خُرد از همه جهت و کاملا به نفع اقتصاد کشور و خراسان رضوی است و تنها ملاحظه موجود این است که وزارت امور خارجه باید با سرعت بیشتری در مقابل درخواست‌های ورود به کشور اقدام کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی تاکید کرد: ممکن است این نگرانی به وجود بیاید که مشهد و خراسان رضوی شاهد ورود زیاد سرمایه گذاران کشور افغانستان نسبت به سرمایه گذاران داخلی شود و هم شمار ورودی مردم افغانستان به این استان افزایش یابد، اما یک برآورد ساده نشان می‌دهد که ورود ۲ هزار سرمایه گذار خرد تا پایان سال جاری با در نظر گرفتن پنج نفر برای هر خانوار و در مجموع ۱۰ هزار نفر ورودی به استان در مقایسه با جمعیت سه و نیم میلیونی مشهد معادل ۳ هزارم درصد می‌شود که بسیار ناچیز است.

امیر رحیمی اظهار کرد: سیاست گذاری درستی که در مقوله سرمایه گذاری خارجی استان انجام شده و قابل قدردانی است این است که سرمایه گذاری محدود به صنایع و بخش‌های خاصی نشده است و لذا ورود سرمایه گذاری خارجی موجب هدایت سرمایه‌ها به سمت صنایع و بخش‌های مورد نیاز می‌شود.

او افزود: به عنوان نمونه سال گذشته هفت شرکت حمل و نقل با سرمایه گذاری سرمایه گذاران افغانستان در خراسان رضوی افتتاح شد که در قالب آن محصولات ایران به کشور‌های شرق آسبا صادر می‌شد که نو بودن ناوگان آن‌ها کمک خوبی به توسعه صادرات شرق کشور کرد.

آخرین وضعیت جذب سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی با بیان این که در مدت گذشته از سال جاری ۵۱ طرح سرمایه‌گذاری خارجی با ارزش ۳۹ میلیون دلار در این استان تصویب شده و مجوز دریافت کرده است ادامه داد: همچنین هفت طرح به ارزش هشت میلیون دلار هم در مراحل پایانی تصویب قرار دارد.

امیر رحیمی بیان کرد: کل طرح‌های مصوب پارسال استان در این حوزه ۵۴ طرح بوده است و در نیمه نخست امسال به اندازه کل سال گذشته طرح‌های سرمایه گذاری خارجی در استان تصویب و اجرایی شده است و طبق هدف گذاری انجام شده برای امسال تا پایان سال تعداد ۱۰۰ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در استان تصویب و اجرا خواهد شد.

ثبت شرکت در کوتاهترین زمان در خراسان رضوی

او با بیان این که زمان ثبت شرکت به نام سرمایه‌گذاران خارجی در این استان هم اکنون به کمتر از سه روز کاهش یافته است تصریح کرد: پیش از این در سال‌های گذشته به طور متوسط ۷۲ روز برای ثبت شرکت، اخذ کد مالیاتی و کد تامین اجتماعی زمان نیاز بود، اما با افتتاح پنجره واحد فیزیکی در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان و با کمک نهاد‌های ذینفع، این زمان را به سه روز کاهش داده ایم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی تاکید کرد: به این ترتیب با ثبت شرکت در این مدت در خراسان رضوی، رکورد کشوری این فرایند به نام این استان ثبت شده است.

امیررحیمی با اشاره به معرفی ۱۱۰ طرح دارای اولویت سرمایه‌گذاری خارجی در استان بیان کرد: خراسان رضوی تنها استانی است که مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آن با حضور نمایندگان ۱۲ دستگاه مرتبط، به صورت فعال و مستقیم مشغول فعالیت و خدمت رسانی به سرمایه‌گذاران خارجی است و در این زمینه الگویی برای سایر استان‌ها شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا سرمایه گذاری خارجی ارز دیجیتال مرز دوغارون جذب سرمایه گذاری خارجی سرمایه گذاری خارجی سرمایه گذاران خارجی جذب سرمایه های خرد سرمایه گذاری سرمایه گذاران سرمایه گذاران خ سرمایه گذاری کشور افغانستان خراسان رضوی خراسان رضوی خراسان رضوی جذب سرمایه جذب سرمایه ها جذب سرمایه ورود سرمایه میلیون دلار تامین مالی هزار دلار ثبت شرکت سرمایه خ برای جذب شرق کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۸۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با هدف نمایش توانمندی‌های صادراتی کشورمان صبح امروز با سخنرانی رییس جمهور و وزیر صمت در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد.
در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ که با حضور استان فارس و ۳۰ استان دیگر کشور برگزار شده است توانمندی‌های صادراتی هر استان به مدت ۵ روز به نمایش درمی آید و قرار است ۲۰ محصول جدید تولید شده در فارس طی روز‌های آتی در این نمایشگاه رونمایی شود.
هدف از برگزاری این نمایشگاه فراهم کردن زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، شیلات، فرش و صنایع دستی، گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، محصولات آرایشی، بهداشتی، صنعت ساختمان، خدمان فنی مهندسی و پتروشیمی اعلام شده است.
استان فارس نیز با تاکید بر معرفی زنجیره‌های ارزش در زمینه‌های فولاد و گیاهان دارویی مشارکت جدی در این رویداد مهم اقتصادی دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: ششمین نمایشگاه دستاورد‌ها و توانمندی‌های صادراتی با شعار توجه به زنجیره‌های ارزش آغاز به کار کرده و استان فارس با ظرفیت‌های کم نظیر خود در این رویداد ملی حاضر شده و شعار توسعه زنجیره ارزش درفناوری‌های نوین را در دستور کار خود قرار داده است.
حسن شیخ نیا با اشاره به اینکه استان فارس با ۱۲۲ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷ شهرستان به عنوان چهارمین استان پهناور کشور شناخته می‌شود؛ گفت: این استان در زمینه تولیدات باغی رتبه نخست و در زمینه تولیدات زراعی رتبه دوم کشور را در اختیار دارد.
وی افزود: فارس در تولید محصولات پروتئینی نیز رتبه سوم کشور را در اختیار دارد و در حوزه معدن نیز این استان جایگاه اول به لحاظ سنگ‌های تزیینی، سیمان و خاک نسوز کشور را به خود اختصاص داده است؛ این در حالی است که در حوزه صنعت و صنایع مادر و اساسی نیز از جمله استان‌هایی هستیم که در زمینه سازه‌های فولادی در رده‌های برتر کشور قرار داریم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس به ظرفیت‌های بخش گردشگری و میراث فرهنگی استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمینه توریسم سلامت، گردشگری تاریخی، طبیعی، مذهبی و... می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.
شیخ نیا مجموعه این ظرفیت‌ها را زمینه ساز کسب عنوان «بهشت سرمایه گذاری برای استان فارس» عنوان کرد و گفت: شعار امسال «بهشت سرمایه گذاری با رویکرد زنجیره ارزش» می‌باشد و از همین جا از همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم تا ضمن بازدید از ظرفیت‌های استان فارس، در این بهشت، سرمایه گذاری کنند.
وی جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی را در توسعه بیش از پیش استان موثردانست و گفت: این کار در تقوبت تولید تجاری نیز موثر خواهد بود.
به گفته وی، تولیدات استان فارس در کشور‌های حوزه خلیج فارس و تعدادی از کشور‌های اروپایی بازار مصرف مناسبی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس وضعیت بسیار خوب استان فارس در حوزه تولید گیاهان دارویی و لبنیات را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: تامین زیرساخت‌های صنعتی، معدنی، تجاری و مباحث گمرکی از عمده نیاز‌هایی است که فعالان اقتصادی باید در این زمینه‌ها مورد حمایت قرار گیرند.
شیخ نیا از آمادگی استان فارس برای جذب مشارکت‌ها و توسعه بیش از پیش زیرساخت‌ها برمبنای شعار سال خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ در بحث صادرات وضعیت بسیار خوبی داشتیم، در زمینه سرمایه گذاری خارجی نیز تمام بستر‌های لازم و زیرساخت‌ها فراهم شده؛ کمااینکه مرکز خدمات سرمایه گذاری برای نخستین بار در کشور در استان فارس راه اندازی شد تا بتواند نیاز‌های فعالان اقتصادی در خارج از کشور را پاسخگو باشد.
وی با تاکید براینکه آمادگی لازم برای تامین نیاز‌های سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بخش‌های اقتصادی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری وجود دارد؛ تصریح کرد: در نمایشگاه اکسپو امسال از ۲۰ محصول جدید در حوزه فرایند‌ها و تولیدات رونمایی می‌شود که بخشی از این محصولات نیاز فعالان اقتصادی در داخل کشور را پوشش می‌دهد و بخشی نیز در حوزه سرمایه گذاری خارجی کاربرد دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس مجموعه اقدامات انجام شده را در راستای کمک به فعالان اقتصادی در زمینه اصلاح فرایند‌ها و معرفی ظرفیت‌ها عنوان کرد.
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران از روز امروز شنبه هشتم اردیبهشت لغایت چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت به میزبانی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری چین در معادن افغانستان
  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد