Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استان سمنان قاره‌ای کوچک با تنوع اقلیمی و آب و هوایی مناسب و پاک است و به دلیل وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بسیار مقصدی بسیار مناسب برای گردشگران است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، صنعت گردشگری حدود دو سالی به دلیل شیوع کرونا در دنیا، ایران و استان سمنان با رکود و وقفه‌ای مقطعی مواجه شده است؛ اما تلاش‌ها برای معرفی جاذبه‌ها برای بهره‌گیری از گردشگری مجازی و آنلاین و ایجاد زیرساخت‌ها و حمایت از بخش خصوصی در حوزه گردشگری در طول این دوران جهشی قابل توجه در استان سمنان داشته است که لازم است این رویه ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه در این میان بسیار حائز اهمیت است اینکه برای جذب و جلب نظر گردشگران به استان کویری سمنان با بیشمار جاذبه برای گردشگری لازم است فراهم‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز برای پذیرش و اسکان گردشگران بیش از پیش مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد تا تلاش‌ها برای تبدیل استان سمنان از معبر به مقصدی برای گردشگری به ثمر بنشیند.

حمیدرضا دوست محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در همین رابطه  تلاش، همراهی و همدلی دولت، بخش خصوصی، مردم، انجمن‌های مردم نهاد و رسانه ها را از ملزومات اصلی رشد و توسعه صنعت گردشگری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، رونق صنعت گردشگری در کشور است، گفت: رونق این صنعت، اشتغال، شور و نشاط و ایجاد آینده‌ای بهتر برای آیندگان را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان اظهار داشت: گرچه صنعت گردشگری در سراسر جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار وقفه‌ای موقتی شده است، اما با واکسیناسیون گسترده و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، در آینده نه چندان دور شاهد رشد چشمگیر صنعت گردشگری خواهیم بود.

دوستمحمدی با بیان اینکه سازمان جهانی گردشگری، «گردشگری را عامل رشد فراگیر» اعلام کرده است، گفت: رونق صنعت گردشگری منجر به رشد در تمامی زمینه‌ها از اقتصاد گرفته تا فرهنگ و اشتغال و ... می شود.

وی  از اجرای 30 پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در استان سمنان خبر داد و گفت: این پروژه ها با هدف افزایش ظرفیت جدید هتلینگ و ایجاد سایر زیرساخت های گردشگری در حال حاضر با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله ساخت و اجرا قرار دارد.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این پروژه‌ها یک هزار و 479 شغل جدید در استان سمنان ایجاد می شود، این پروژه‌ها را شامل ایجاد هتل، اقامتگاه سنتی، مجتمع گردشگری، اقامتگاه بوم گردی، تأسیسات اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمع خدماتی رفاهی و سفره‌خانه سنتی عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای فعالیت‌های متنوع در حوزه گردشگری و رونق آن در دروان پسا کرونا انجام شده است که از جمله آنها برگزاری جشنواره‌های متعدد گردشگری با توجه به قابلیت‌های گردشگری طبیعی، روستایی و عشایری در نقاط مختلف استان و برپایی بازارچه صنایع‌دستی و سوغات و معرفی جاذبه‌های گردشگری در شهرهای مختلف است.

دوستمحمدی راه‌اندازی اتوبوس گردشگری برای معرفی بیشتر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان، ارائه پکیج‌های گردشگری از طرف دفاتر خدمات مسافرتی در سطح استان و کشور و ارائه تخفیف ویژه اقامت به گردشگران و مسافران برای ترغیب به سفر را از جمله دیگر برنامه‌های پسا کرونا در استان سمنان برشمرد.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بر خدمات لازمه اعتمادسازی در صنعت گردشگری استآسیب جدی کرونا به صنعت گردشگری آذربایجان‌شرقی؛ تعدیل 50 درصد نیروها با کاهش 95 درصدی مسافرت‌هاروایتی از رکود و بیکاری در صنعت گردشگری پس از شیوع کرونا

رونق صنعت گردشگری تأثیری مستقیم براشتغال و اقتصاد دارد، بنابراین توجه به این صنعت پول ساز می تواند بسیاری از مشکلات را در حوزه اشتغال و اقتصاد حل کند.

انتهای پیام/363/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان سمنان صنعت گردشگری صنایع دستی زیرساخت ها جاذبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۳۹۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرن بیست و یکم قرن گردشگری

صدای ایران/حميد سعادتی-بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، صنعت گردشگری در حال تبدیل شدن به بزرگترین و پرسودترین صنعت در سطح جهان است. در حال حاضر، 11٪ به تولید ناخالص داخلی (GDP)، 10٪ در اشتغال، 5٪ به صادرات، و 5٪به سرمایه گذاری جهانی کمک می کند.

رشد سریع صنعت گردشگری بسیاری از کارشناسان را بر آن داشته است تا قرن بیست و یکم را قرن گردشگری بدانند.

از منظر اقتصادی، گردشگری بین المللی درآمد قابل توجهی برای کشورها ایجاد می کند. توسعه گردشگری نقش مهمی در تشویق سرمایه گذاری زیرساختی، تامین درآمد دولت و ایجاد فرصت های شغلی مستقیم و غیرمستقیم در سراسر جهان ایفا می کند.

کشورهای پیشرفته و توسعه یافته اکنون اهمیت اقتصادی گردشگری را درک می کنند. آنها به دلیل هزینه های اولیه ای که گردشگران برای خدمات مصرفی انجام می دهند، آن را یک منبع مالی می دانند. در نهایت این امر به رشد و توسعه اقتصادی کمک می کند.

با این حال، برای کشورهای در حال توسعه، توسعه گردشگری می تواند چالش هایی مانند نرخ بالای بیکاری، محدودیت منابع ارزی و اتکای بیش از حد به یک بخش اقتصادی را نیز به همراه داشته باشد.

اهمیت گردشگری از نظر تولید و اشتغال همواره مورد تاکید بوده است. در سطح جهانی، گردشگری 70% صادرات و30%صادرات خدمات را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، 10٪ به تولید ناخالص داخلی جهان (GDP) کمک می کند.

توسعه گردشگری منجر به رشد اقتصادی و اشتغال در مناطق مقصد می شود. همانطور که گردشگران تقاضای نهایی خود را برای محصولات افزایش می دهند، هم بخش های مرتبط با گردشگری و هم بخش های غیر گردشگری تولید را گسترش می دهند. در نتیجه رشد اقتصادی رخ می دهد و تقاضا برای نیروی کار نیز افزایش می یابد. رشد اقتصادی ناشی از ایجاد اشتغال به کاهش فقر و بهبود توزیع درآمد در جوامع کمک می کند.

شایان ذکر است که از هر ده شغل در سراسر جهان، یک شغل مربوط به گردشگری است. توسعه گردشگری به طور قابل توجهی بر تنوع اقتصادی تأثیر می گذارد و به دستیابی به اهداف اقتصادی در کشورها کمک می کند.

به طور خلاصه، گردشگری یک صنعت بزرگ جهانی است که درآمد قابل توجهی را برای کشورها به ارمغان می آورد. به عنوان یک محرک اقتصادی حیاتی عمل می کند، تنوع در فعالیت های اقتصادی را تقویت می کند و بستر مناسبی را برای دستیابی به اهداف اقتصادی فراهم می کند.

دیگر خبرها

  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشورهای آفریقایی هستیم
  • آماده تبادل ظرفیت‌ و توانمندی‌های ایران با آفریقا هستیم
  • آماده تبادل ظرفیت‌ها وتوانمندی‌های ایران باکشورهای آفریقایی هستیم