Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،بهرام سرمست استاندار قم امروز در ۱۰۶ مین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه همه پرسنل و کارمندان ادارات باید نسبت به دریافت واکسن اهتمام ویژه‌ای باید داشته باشند گفت: براساس سیاست‌های جدید همه افرادی که به نحوی در جامعه ارائه و دریافت خدمات دارند باید واکسن دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمست با اشاره به اینکه طرح سامانه مدیریت هوشمند واکسیناسیون و بیماری‌های واگیر به صورت پایلوت در استان قزوین شروع شده از انجام مقدمات و تمهیدات لازم برای اجرای این طرح در آینده نزدیک در استان قم خبر داد و گفت: با اجرای این طرح به جای اعمال محدودیت‌های کرونایی مثل تعطیلی کسب و کار‌ها و محدودیت در تجمعات، باید با گسترش واکسیناسیون به دنبال پایین آمدن دامنه ابتلای بیماری کرونا باشیم و این سیاست‌ها ستاد استانی مقابله با کرونا است که با جدیت دنبال خواهد شد.

او افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی قم باید لیست کارکنان خود در رابطه با دریافت یا عدم دریافت واکسن در اختیار استانداری قرار دهند تا نسبت واکسینه نشده‌ها تصمیم گیری شود.

استاندار قم همچنین واکسیناسیون تمام عوامل مرتبط با دانش آموزان را لازمه بازگشایی مدارس استان برشمرد و گفت: برای برداشتن محدودیت‌های کرونایی از جمله محدودیت‌های تردد، کسب و کار‌ها و بازگشایی دانشگاهی باید در پوشش واکسیناسیون جامعه هدف به یک وضعیت مطلوب و اطمینان بخش برسیم.

سرمست افزود: خوشبختانه با تجهیز مراکز متعدد واکسیناسیون و تامین به موقع واکسن در استان از نظر زیرساخت‌های مراکز واکسیناسیون رتبه سوم کشور را داریم.

او با تاکید بر لزوم همکاری بیش از پیش دستگاه‌های فرهنگی برای اقنای افکار عمومی از مردم خواست با دریافت هر دو دز واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانع از صعودی شدن بیماری کرونا در استان شوند.

سرمست با اشاره به اینکه واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ سال به بالا هم در استان شروع شده از همه دستگاه‌های تبلیغی و اجرایی استان خواست همه تلاش خود را برای پوشش حداکثری استان در گروه‌های سنی مختلف برای دریافت هر دو دز واکسن انجام دهند.

استاندار قم نسبت به پایین بودن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در آرامستان ها، گیم نت، نانوایی‌ها و پایانه‌های مسافربری تذکر داد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هم در این جلسه گفت: واکسیناسیون اتباع خارجی مجاز و بدون هیچ مشکلی درحال انجام است.

دکتر قدیر هم در این جلسه با بیان اینکه ۵۱ درصد گروه‌های سنی هدف در استان واکسن دریافت کرده اند، میزان افزایش روند واکسیناسیون را در کاهش ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا بسیار مهم عنوان کرد و گفت: تاکنون ۷۲۰ هزار دز واکسن در استان قم تزریق شده که ۴۹۰ هزار دز واکسن تزریق شده مربوط به نوبت اول و ۲۳۰ هزار دز مربوط به نوبت دوم واکسن است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۲۰۰ هزار دز واکسن سینوفارم و ۵۰ هزار دز واکسن برکت روز گذشته وارد قم شده است از همه افرادی که هنوز واکسن دریافت نکرده اند خواست هرچه سریعتر با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون واکسن خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا کارمندان ادارات هزار دز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۴۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد