Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سیدمصطفی آیت اللهی موسوی شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان کشور در کرمان افزود: برای تحقق این هدف گذاری، شهرداری تخفیف ۳۰ درصدی به پروانه‌های ساختمانی می‌دهد، راه و شهرسازی زمین در اختیار پروژه‌ها می‌گذارد و نظام مهندسی ساختمان نیز همکاری می‌کند.

وی اظهار داشت: احیای بافت فرسوده در استان کرمان به‌واسطه زلزله‌خیزی مورد توجه دولت قرار دارد لذا افراد فعال ساخت و ساز با توجه به این موارد حمایتی، برای سرمایه گذاری در این بخش ورود کنند که سهم تعهدات ساخت و ساز مسکن استان کرمان اجرایی شود و بافت های فرسوده ما نیز از وضعیت فعلی نجات یابند و مقاوم شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهم چشمگیر اشتغالزایی در کرمان با جهش تولید مسکن

معاون امور عمرانی استاندار کرمان اضافه کرد: صنعت ساختمان نیروی محرکه اقتصاد کشور است و براساس آنچه در کتب می توانیم بیابیم، برای احداث هر مترمربع ساختمان به‌صورت متوسط، پنج و نیم نفر اشتغالزایی ثابت ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: ساختمان‌سازی از ۱۰ بخش صنعتی دیگر کشور، اشتغالزایی بیشتری دارد و ۳۰۰ صنعت جنبی را فعال می کند و می‌تواند به‌عنوان نیروی محرکه چرخ اقتصاد استان کرمان را بچرخاند.

آیت اللهی موسوی افزود: صنعت ساختمان با ۷۸ بخش چرخه اقتصادی رابطه پیشین و با ۵۶ بخش آن رابطه پسین اقتصادی دارد و مسکن ۱۱ تا ۱۳ درصد اشتغال کشور را برعهده دارد.

وی یادآور شد: بر اساس آمار ۳۰ میلیون مترمربع پروانه ساختمانی در استان کرمان صادر شده و ۱۶۵ میلیون روز شغل در این استان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: ۸۲ شهر در استان کرمان‌ داریم که به عبارتی ۱۸۷ هزار نفر شغل در پروانه ساختمانی صادر شده ‌در هر شهر ایجاد شده است.

اهمیت و ضرورت برگزاری نمایشگاه‌ها

معاون امور عمرانی استاندار کرمان خاطرنشان کرد: مدتی تمامی امور جاری استان کرمان و کشور به واسطه شیوع ویروس کرونا درگیر این پدیده شد و به‌همین منوال نمایشگاه‌ها نیز امکان برگزاری نداشتند لذا به تعویق افتادند.

وی گفت: امروز شاهد نخستین دوره نمایشگاه‌ها پس از کرونا در استان کرمان هستیم و امیدواریم شرایط به گونه ای باشد که برگزاری این نمایشگاه‌ها ادامه پیدا کند، امروزه شرایط بهداشتی برای برگزاری نمایشگاه در این استان مهیا شده و امیدواریم مردم استفاده لازم را از آن ببرند.

آیت اللهی موسوی همچنین با اشاره به اینکه نمایشگاه‌ها ارتباط بین عرضه و تولیدکننده و مصرف کنندگان را برقرار می کنند گفت: همچنین برگزاری آن باعث افزایش سطح آگاهی از دستاوردهای روز دنیا و کشور می‌شود.

هجدهمین نمایشگاه ملی صنعت ساختمان با حضور ۹۰ شرکت‌کننده از سراسر کشور در مساحت پنج‌هزار مترمربع از امشب در محل سایت نمایشگاه‌های بین المللی جنوب شرق در کرمان افتتاح شد.

برچسب‌ها کرمان نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان استانداری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان استانداری کرمان کرمان نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان استانداری کرمان استان کرمان صنعت ساختمان نمایشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۸۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود

بتول دانش شهرکی گفت: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک و دشتیاری، سیستان و بلوچستان را به مرکز تولید و اشتغال این منطقه تبدیل و زمینه‌های سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریعتر این سواحل را فراهم کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چابهار، دشتیاری و کنارک از شهرستان‌های ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو و صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.

وی بیان کرد: حوزه شیلات یکی از بخش‌های کم هزینه برای ایجاد اشتغال است و می‌تواند اشتغال را به چند برابر افزایش دهد و به نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات با صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مشکُران محسوب می‌شود.

شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت گفت:وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزار و ۵۳۶ هکتار بستر مناسبی را همراه با مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه گذار در حوزه‌های مختلف صنعتی، صنایع تبدیلی معدنی، کشاورزی و شیلاتی فراهم آورده است.

وی افزود: علاوه بر و جود سه کارخانه تولید سیمان و تعداد هشت واحد تولیدی شناور سازی ۳۰ درصد پاکت سیمان، ۴۰ درصد پای بند ریل آهن، ۱۲ درصد سموم دفع آفات مورد نیاز کشور نیز در این استان تولید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین