Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مجموع پنج ماهه نخست سال جاری حدود ۱۰ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۸۰۰ تن فولاد خام تولید شده است که نسبت به ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار تن تولید شده در مدت مشابه سال گذشته افت ۶.۸ درصدی نشان می‌دهد.

پس از آن آلومینا نیز شش درصد کاهش تولید را در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده و از ۱۰۲ هزار و ۶۰۰ تن به ۹۶ هزار و ۴۰۰ تن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمترین میزان کاهش تولید مختص  کنسانتره زغالسنگ بوده که با تولید ۶۱۵ هزار و ۳۰۰ تن در مجموع پنج ماهه امسال کاهش ۴.۱ درصدی تولید را ثبت کرده است. طی پنج ماه ابتدایی سال ۱۳۹۹، ۶۴۱ هزار و ۳۰۰ تن کنسانتره زغالسنگ تولید شده بود.

در مقابل اما بیشترین میزان کاهش تولید را در این مقایسه آماری، چینی بهداشتی تجربه که با افت ۱۳.۲ درصدی از ۴۶ هزار و ۶۰۰ تن به ۴۰ هزار و ۴۰۰ تن رسیده است.

از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه تولید به ترتیب ۹ میلیون و ۸۵۶ هزار و ۴۰۰ تن محصولات فولادی و ۲۶ میلیون و ۴۳۳ و ۳۰۰ تن سیمان تولید شده که هر یک ۱۰.۶ درصد کمتر از میزان تولیدات آن‌ها در مدت مشابه سال گذشته بوده است. در پنج ماهه نخست سال گذشته نیز به ترتیب ۱۱ میلیون و ۲۵ هزار و ۹۰۰ تن محصولات فولادی و ۲۹ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۶۰۰ تن سیمان تولید شده بود.  

بر اساس این گزارش، به ترتیب شمش آلومینیوم، شیشه جام، ظروف چینی، کاشی و سرامیک، ظروف شیشه‌ای و کاتد مس در پنج ماهه امسال افزایش تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تجربه کرده‌اند.

شمش آلومینیوم با ۳۰.۶ درصد افزایش از ۱۷۰ هزار و۴۰۰ تن به ۲۲۲ هزار و ۶۰۰ تن، شیشه‌جام از ۴۳۳ هزار و ۳۰۰ تن به  ۵۴۸ هزار و ۴۰۰ تن و ظروف چینی از ۲۰ هزار و ۱۰۰ تن به ۲۴ هزار و ۲۰۰ تن تولید در مجموع پنج ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ رسیده‌اند.

همچنین کاشی و سرامیک در این مدت با افزایش ۷.۵ درصد از ۱۶۹ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع به ۱۸۱ میلیون و ۹۷۹ هزار و ۶۰۰ تن افزایش تولید داشته است.

در نهایت نیز ظروف شیشه‌ای ۲.۳ درصد و کاتد مس ۱.۴ درصد افزایش تولید را تجربه‌کرده‌اند. از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه  و ۳۰۵ هزار و ۵۰۰ تن ظروف شیشه‌ای و ۱۲۱ هزار و ۸۰۰ تن کاتد مس تولید شده است؛ میزان تولید این محصولات در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲۹۸ هزار و ۸۰۰ تن (ظروف شیشه‌ای) و ۱۲۰ هزار و ۲۰۰ تن (کاتد مس) بوده است.

پربیننده ترین بازگشت عجیب ایران خودرو به شیوه قدیمی / کسی نتوانست هایما بخرد! در مرز شمال غربی ایران چه خبر است؟ / مرز ایران و ارمنستان حذف می‌شود؟ قیمت محصولات ایران خودرو امروز ۱۴۰۰/۷/۸ دستور مقام معظم رهبری برای جلوگیری از واردات لوازم خانگی کره‌ ای قیمت پراید امروز ۱۴۰۰/۷/۸

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آلومینیوم مدت مشابه سال گذشته هزار و ۶۰۰ تن هزار و ۴۰۰ تن ظروف شیشه ای تولید شده پنج ماهه ۳۰۰ تن کاتد مس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد گفت: برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و برای سلامت قلب و بسیاری از دستگاه‌های بدن مفید است.

محمود شبان در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه با فرا رسیدن فصل بهار، برداشت برگ انگور از تاکستان‌های خلیل‌آباد آغاز شد، اظهار کرد: هرساله از ابتدای اردیبهشت‌ماه برگ‌های انگور چیده شده و بعد از بسته‌بندی به سایر استان‌ها به خصوص تهران برای تهیه دلمه و سایر صنایع مانند کنسرو برگ و استفاده دارویی ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه همزمان با فرا رسیدن فصل بهار، برداشت برگ انگور از تاکستان‌های خلیل‌آباد آغاز می‌شود، تصریح کرد: به دلیل ارزش دارویی، غذایی برگ مو و افزایش متقاضی آن در بازارهای داخلی هر سال میزان برداشت آن بیشتر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل‌آباد خاطرنشان کرد: در این راستا چندین مرکز جمع‌آوری دایر شده است که همه روزه ۲۰ کامیون به میزان ۲۰ تن از شهرستان بارگیری می‌شود که این امر منجر به ایجاد اشتغال در روستاها به مدت ۵۰ روز و در هر روز ۸۰۰ نفر شده است.

وی ادامه داد: چیدن برگ درخت انگور باعث توزیع صحیح و منظم مواد غذایی در اندام‌های بوته مو و به منظور تهویه بیشتر و جلوگیری از فعالیت سفیدک و پوسیدگی خوشه می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ۸۵ درصد مردم شهرستان خلیل‌آباد، کشاورز هستند، اظهار کرد: خلیل‌آباد دارای ۵۷۲۷ هکتار تاکستان‌های انگور است و ۸۵ درصد باغات خلیل‌آباد زیر کشت انگور قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد از این شهرستان به عنوان مهمترین قطب تولید انگور نام برد و گفت: ۸۰ درصد انگور تولید شده شهرستان به کشمش تبدیل شده و باقی برای تازه خوری به کشورهای همسایه و سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.

وی افزود: باغات انگور این منطقه دارای شرایط ویژه‌ای از نظر کمی و کیفی هستند به نحوی که انگور تولید شده دارای لطافت خاصی بوده و درآمد اصلی مردم از تولید انگور و کشمش است.

شبان افزود: برداشت انگور شهرستان از دهم تیرماه از سطح باغات شروع می‌شود، در خلیل‌آباد بیش از ۳۰ رقم انگور شناسایی شده است که مهمترین ارقام آن شامل پیکامی و عسکری معمولی است.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد از ترکمن ۴، لعل، ریش بابا، صاحبی، رزقی، یاقوتی، فخری، مسکه، طرقی، خلیلی و ارقام تجاری جدید که برای تازه خوری و تهیه مویز و تیفی استفاده می‌شود نام برد و گفت: سطح زیر کشت انگور در خراسان رضوی نزدیک به ۲۲ هزار هکتار با میانگین تولید ۲۱ تن در هکتار بوده که بیشتر سطح زیر کشت آن مربوط به خلیل‌آباد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • میمند شهر ملی شیشه گری
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • متلاشی شدن باند مواد مخدر صنعتی در ماهان