Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، «کونیکو یامامورا» (سبا بابایی) مادر ژاپنی که فرزند خود را تقدیم دفاع مقدس کرد، به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بخش ای سی یو بیمارستانی در تهران  بستری شد.

بر اساس این گزارش، کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» روایت زندگی سبا بابایی بارها و بارها تجدید چاپ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب علاوه بر زندگی او، به مسلمان شدن و شهادت فرزنش محمد بابایی نیز می‌پردازد.

 «کونیکو یامامورا» (سبا بابایی) در سال جاری به عنوان سرپرست نمادین کاروان ایران در پارالمپیک ۲۰۲۰ راهی مسابقات شده بود.

حبیب احمدزاده از نویسندگان کشورمان نوشت: دیروز متوجه شدم خانم کونیکو یامامورا، معروف به مادر شهید بابایی به واسطه کرونا در بخش ای سی یو بیمارستانی در تهران بستری شده است.

وی ادامه داد: یادم هست وقتی مرحوم کیارستمی به دیدن موزه صلح آمده بود پس از برخورد با متانت و صبر ویژه خانم بابایی، به شکلی جالب اظهار داشت که دنیای خانم بابایی بسیار عجیب‌تر و والاتر از این دنیایی است که ما در آن زندگی می‌کنیم.

احمدزاده خاطرنشان کرد: این خانم بابایی ما همان است که چند روز پیش در توکیو مورد تشویق تیم والیبال نشسته پاراالمپیک ایران در بالای سکوها قرار گرفت. شاید کسی نداند که ایشان بدون ریالی قبول دستمزد چند سفر جانبازان را برای معالجه و کارهای صلح‌طلبانه در سفر به کشورهای دیگر به خصوص ژاپن همراهی مادرانه کرده‌اند.

خدایا زودتر به سلامت بدارشان این مادر شهید و مادر دوم همه ما جانبازان شیمیایی را. الهی امین.

کونیکو یامامورا در خانواده‌ای بودایی در ژاپن متولد شد و در ۲۰ سالگی با جوانی مسلمان و ایرانی آشنا شد و تحت تاثیر اخلاق اسلامی این جوان مسلمان به دین اسلام مشرف شده و با الهام از کتاب آسمانی قرآن نام «سبا» را برای خود برگزید.

یامامورا بعد از ازدواج به ایران مهاجرت کرد و صاحب فرزندی شد که عازم جبهه‌های نبرد جنگ تحمیلی شده و به شهادت رسید و....

کونیکو یامامورا در سال‌های ابتدایی راه اندازی رادیو ژاپنی، فعالانه در پایه گذاری این رسانه نقش‌آفرینی کرد و پس از آن تاکنون به عنوان کارشناس با این رادیو همراه بوده است.

کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» توسط حمید حسام از نویسندگان آثار دفاع مقدس و با همکاری مسعود امیرخانی گردآوری و تنظیم شد و از سوی انتشارات «سوره مهر» هم اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مهاجر سرزمین آفتاب حمید حسام نویسنده ژاپنی کیارستمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۶۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | کلنگ بیمارستان مادر و کودک بجنورد بر زمین خورد

کلنگ بیمارستان مادر و کودک بجنورد پس از حدود دو سال بحث و کش‌مکش، نهایت در پردیس بیمارستان امام حسن(ع) بر زمین خورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، کلنگ بیمارستان مادر و کودک بجنورد پس از حدود دو سال بحث و کش‌مکش، نهایت در پردیس بیمارستان امام حسن (ع) بر زمین خورد.

کد خبر 748478

دیگر خبرها

  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • سکانس‌هایی از فیلم های پاور
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • فیلم | کلنگ بیمارستان مادر و کودک بجنورد بر زمین خورد
  • درگذشت مادر شهیدان محمدرضایی در شهر زاینده رود
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرده است
  • اظهارات جنجالی دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد! / پرونده باز است
  • خون شریک ۲ + فیلم
  • زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس