Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - سینما که از جمله مهمترین ارکان فرهنگ‌ساز در جوامع بشری است، اکنون با مشکلات ریز و درشتی دست و پنجه نرم می‌کند، از فقدان آگاهی کافی مسئولان این بخش فرهنگی تا عدم حمایت سینماگران از جمله این مشکلات هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سینما یکی از ارکان مهم فرهنگ‌ساز در جوامع مختلف است که عرصه‌های هنری، صنعتی، علمی‌، فرهنگی و حتی اقتصادی و سیاسی را به هم متصل و معانی و مفاهیم را به اقشار جامعه با دیدگاه‌ها و سلایق و میزان دانش متفاوت منتقل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عرصه در ساخت ذهنیت افراد نسبت به موضوعات متعدد از جمله معضلات فرهنگی و اجتماعی نقشی غیرقابل انکار دارد چراکه همچون رودخانه‌ای می‌تواند یک جریان را ایجاد و در مسیری پیش ببرد که منتهی به دریای عظیمی از درک و خرد جمعی شده و بسیاری از مشکلات را حل کند. 

گسترش بینش و آگاهی مخاطب شاید از طریق فعالیت‌های سخت‌افزاری شدید امکان‌پذیر نباشد اما از راه فرهنگ‌سازی و دخیل کردن هنر به ویژه هنرهای آمیخته با صنعت روز از جمله هنرهای صوتی و تصویری به طرز چشم‌گیری بر روح و روان جامعه تاثیر گذاشته و مسیر فکری آحاد مردم را به سمت و سوی مضمون مورد نظر هنرمند می‌برد.

اثرگذاری هنر بخصوص هنرهای نمایشی از قدیم‌الایام مشهود بوده و جذابیت دخالت مستقیم انسان در انتقال مفاهیم تا جایی بوده که نقالی، شاهنامه‌خوانی و حافظ‌خوانی و... در بین مردم مرسوم شده و نقالان همراه با نقل اشعار به نمایش حالات و حرکات قهرمانان داستان می‌پرداختند و تماشاچیان از دل این نمایش مفاهیم را دریافت می‌کردند.

با پیشرفت تکنولوژی تنوع در پرداخت به موضوعات نیز رشد کرد و به عصر سینمای صامت رسید تا این هنر بیش از پیش با صنعت و ابزار فنی درآمیخت و امکان ساخت فیلم و صداگذاری بر روی آن نیز فراهم شد، پس از آن انواع جدیدتر دوربین‌ها و دستگاه‌های صدابرداری به کار برده شد و تجهیزات متعدد کار فیلم‌سازی را به مراتب آسان‌تر کرد و فیلم‌های بیشتری ساخته شد.

امروزه سینماهای بزرگ با امکانات و تجهیزات مختلف و فیلم‌های متنوع، محل جذب مخاطبان و تماشاچیان زیادی است و فرهنگ‌سازان آن را یکی از موثرترین سرگرمی‌های آموزنده به شمار می‌آورند و می‌دانند آنچه در لایه‌های جامعه باید اصلاح یا نهادینه شود باید با ابزار قدرتمند رسانه دستخوش تغییر و تحولات شود که سینما با خاصیت سمعی و بصری بودن و راحتی در فهم و درک معانی و مفاهیم یکی از مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین رسانه‌ها است.

القای فرهنگ، آگاهی و دانش اجتماعی از دل محتوای فیلم‌های سینما اقدامی است که شاید طی سال‌ها برنامه‌ریزی و آزمون و خطا از طریق فعالیت سخت‌افزاری محض انجام نشود اما در یک فیلم سینمایی می‌توان کوله‌باری از مفاهیم و پیام‌های گوناگون را به مخاطب ارائه داد، سینما جایگاهی برای تغییر و تحولات فرهنگی است و اگر بیشتر از سایر اقلام فرهنگی تاثیرگذار نباشد کمتر هم نیست. 

اما برخی مشکلات و بی‌توجهی‌ها به عرصه سینما و فیلم‌سازی باعث شده هنرمندان این بخش توان و انگیزه و شوقی برای ادامه مسیر پرپیچ و خم سینمار را نداشته باشند و این بخش از فرهنگ و هنر که نقش سازنده بر افکار عمومی را دارد مهجور بماند. 

به منظور بررسی بخشی از مشکلات سینمایی استان چهارمحال و بختیاری میزگردی با عنوان "مشکلات و راهکارهای حوزه سینمای استان" در دفتر خبرگزاری تسنیم این استان برگزار و دست‌اندرکاران این حوزه به بیان نکاتی در این باب پرداختند، البته مسئولان استانی، شهرستانی و شهری از قبیل مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، اعضای شورای اسلامی شهرکرد و معاون اجتماعی فرماندار شهرکرد نیز برای بررسی مشکلات و پاسخگویی به برخی سوالات در این میزگرد دعوت شده بودند که هیچ کدام حضور پیدا نکردند.

تعطیلی سینما برای مسئولان هیچ اهمیتی ندارد

مهدی حسن‌زاده، مدیر امور سینمایی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری و مدیر پردیس سینمایی بهمن شهرکرد در این میزگرد با گلایه از عدم حضور مسئولان مربوطه در این میزگرد اظهار داشت: گفت‌وگوی هنرمندان عرصه سینما با یکدیگر در حالی که دغدغه‌های خود در این عرصه را می‌دانند و به طور معمول درباره آن گفت‌وشنود می‌کنند راهگشا نیست و نیاز است مسئولان ارشد استانی و شهرستانی حضور داشته باشند تا در مورد ابعاد مختلف مسائل و مشکلات سینمایی بررسی موشکافانه انجام و به نتیجه کارآمد و عملی برسیم.

وی افزود: چندین سال پیش بهسازی پردیس شهرکرد را پیگیری کردم در حالی که برای هیچ‌ کدام از مسئولان مهم نبود مثل الان که مهم نیست تعطیل شود یا نه؛ شاید سوالاتی که مسئولان دارند این است که اصلا مگر سینما باز است؟ دیدگاه مسئولان به فعالیت سینما و اختصاص اعتبارات به این بخش از فرهنگ و هنر این است که سینما در بخش خصوصی قرار دارد و باید از سوی بخش خصوصی تامین شود و بودجه‌ای برای چنین جاهایی نیست.

مدیر پردیس سینمایی بهمن شهرکرد بیان داشت: تنها کمک‌های مالی و غیرمالی در حد وسع از سوی شهرداری شهرکرد، حوزه هنری انقلاب اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صورت گرفت اما در بازساری پردیس شهرکرد 6 میلیارد تومان هزینه شد که از استان هیچ کمکی در این راستا انجام نگرفت.

چرا مسئولانی که هیچ سواد هنری ندارند در راس امور فرهنگی و هنری قرار می‌گیرند؟

حسن‌زاده عنوان داشت: مسئولانی که کمترین سوادی نسبت به سینما ندارند نباید در رأس امور فرهنگی و هنری از جمله امور فرهنگی شهری قرار گیرند، نباید چنین مدیرانی برای هنر تصمیم بگیرند، باید برای بخش فرهنگ و هنر در استخدام‌های وزارتخانه و روابط عمومی‌ ادارات رزومه در نظر گرفته شود، چرا افراد غیرمرتبط به فرهنگ و هنر در این بخش فعالیت می‌کنند؟ باید مدیران مرتبط برای کار فرهنگی و هنری انتخاب شوند.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری  با اشاره به اینکه طبق قوانین باید یک درصد کل بودجه هر استان صرف بخش فرهنگ و هنر شود، تصریح کرد: اگر رشدی در بخش فرهنگ و هنر استان ایجاد شده مرهون همت و تلاش هنرمندان است و نمایندگان مجلس و سایر مسئولان نقش چندانی در آن نداشته‌اند، مسئولان تا زمانی که نیاز به فرهنگ و هنر نشود به آن اهمیتی نمی‌دهند.

مدیر پردیس سینمایی بهمن شهرکرد با تاکید بر اینکه باید حمایت و اعتبارات مالی در نظر گرفته شود تصریح کرد: فقدان دیدگاه راهبردی مدیران و مسئولان یکی از بزرگترین مشکلات است، نگاه مسئولان باید نسبت به سینما و هنر از اولویت چندم به اولویت اول تغییر کند زیرا اگر مشکلات از بخش فرهنگ حل شود در بخش‌های دیگر جامعه از جمله معیشت و اقتصاد نیز مشکلات کاهش پیدا می‌کند اما مسئولان با ناآگاهی نسبتذبه فرهنگ و زمینه‌های فرهنگ‌ساز، به جای نهادینه کردن فرهنگ آن را دچار خلل و آسیب می‌کنند.

سرانه سینما همچنان در کشور و استان فاصله چشمگیری با دنیا دارد

ناصر قائدی، رئیس انجمن سینمای جوان استان در ادامه میزگرد با اشاره به اینکه هنرهای متعدد در سینما گردهم آمده است، خاطرنشان کرد: سینما تجمیع تمام هنرها است و قدرت تاثیرگذاری، جذب و فرهنگ‌سازی بر مخاطب دارد و فیلم‌هایی قبل و بعد از انقلاب تولید شد که اثرگذار و جریان‌ساز بوده‌ که جریان‌های اجتماعی ایجاد کردند.

وی افزود:  امروز تقریبا مشکل کمبود تعداد سینما در استان نداریم و  گام‌های خوبی در سینماسازی برداشته شده و جریان سینماسازی راه افتاده و در جاهایی هم که امکان ساخت سینما وجود ندارد سینمای سیار را می‌توان به دل مردم برد.

رئیس انجمن سینمای جوان استان بیان داشت: سرانه سینما همچنان در کشور و استان فاصله چشمگیری با دنیا دارد در کشورهای پیشرفته به ازای هر 10 هزار نفر یک سالن سینما وجود دارد و در کشور ما به ازای هر 333 هزار نفر یک سالن و در چهارمحال و بختیاری زمانی به ازای یک میلیون نفر یک سالن بود و الان با وجود سینماهای ثابت و سیار این رقم کمتر شده است.

قائدی عنوان داشت: فرهنگ و فرهنگ‌سازی نیاز به بودجه دارد و مسئولان ارشد استانی در هر دوره باید فرهنگ و هنر را جدی بگیرند و باید در این راستا مطالبه‌گری شود چراکه استعدادها و ظرفیت‌های بسیار زیادی در استان داریم و مسئولان باید پاسخ دهند که سینما در اعتبارات استان و شورای فرهنگ عمومی چه جایگاهی دارد؟ نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی چقدر جایگاه برای سینما قائل هستند؟ چرا فرهنگ و هنر که سینما هم زیرمجموعه آن و بسیار مهم است برای مسئولان ارشد استان اولویت ندارد؟ چرا فرهنگ و سینما در استان به شدت مهجور و غریب است؟ جواب این سوالات ما را به نتایج مهمی خواهد رساند.

در بحران‌ها حال عمومی جامعه را می‌توان با سینما بهبود بخشید

وی با اشاره به اینکه در بحران‌ها بخصوص بحران کرونا حال عمومی جامعه را می‌توان با سینما بهبود بخشید، تصریح کرد: شهرداری نیز باید با تمام گرفتاری‌های مالی به بخش سینما و فرهنگ‌سازی از این طریق رسیدگی کند، همه باید سینما را یک نهاد فرهنگ‌ساز بدانند که به رشد و تعالی جامعه کمک می‌کند و حداقل یک سرگرمی مفید است در حالی که در دسترسی به ابزار بزهکاری بسیار آسان شده می‌توان با سینما به عنوان یک سرگرمی سازنده برای نوجوانان و جوانان فرصت آموزش، فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی ایجاد کرده و از دامن زدن به آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کرد.

رئیس انجمن سینمای جوان استان ادامه داد: نشان دادن آینده روشن از طریق سینما می‌تواند به خارج شدن مردم از غم‌زدگی و مصیبت‌زدگی کند، در حال حاضر باید به فرهنگ و هنر بیشتر بها داده شود، هنرمندان خلاق و دارای ایده‌های خوب در استان زیاد هستند که در نسل‌های مختلف فیلم‌سازی می‌کنند و به لحاظ تاثیرگذاری، حضور در جشنواره‌ها و کسب جوایز جهانی بسیار درخشیده‌اند و این جریانی است که 40 سال است به راه افتاده و پیش می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: در استان فرهنگ‌های بومی مانند قشقایی و بختیاری وجود دارد که هر کدام گنجینه‌ای از افسانه‌ها، داستان‌ها و اسطوره‌ها هستند و می‌توان در ابعاد جهانی از آن‌ها استفاده کرد، کارگزاران و سیاست‌گزاران کلان استان باید بدانند که قدر و اندازه پتانسیل‌ها، توانمندی‌ها و استعدادهای هنری استان دیده نشده و باید مسئله فرهنگ و هنر برای مسئولان ارشد استان دغدغه باشد.

قائدی گفت: آموزش، تولید و پخش سه بخش، سینما بوده که یکی از مهم‌ترین پازل‌ها در آن سالن سینما است، در حال حاضر در سینما بهمن شهرکرد امکان اکران چندین فیلم همزمان با هم و با موضوعات مختلف از قبیل فیلم طنز، کودک، دفاع مقدس، و... وجود دارد و هر شخص و اعضای خانواده به فراخور سلایق خود می‌توانند از آن استفاده کنند.

سینماگران استان نیازمند صنف خاص خود هستند

مجید ابراهیمیان یکی از فیلم‌سازان استان چهارمحال و بختیاری در ادامه این میزگرد تاکید کرد: قدرت سینما و تاثیرگذاری آن بر افکار عمومی بسیار زیاد بوده و اکثر حکومت‌ها بودجه زیادی به آن اختصاص می‌دهند اما در کشور و استان ما این بخش از فرهنگ نادیده گرفته شده و بودجه‌هایی که برای این‌گونه کارها در نظر گرفته می‌شود بسیار کم است و افرادی که برای این کار در نظر می‌گیرند افراد مناسبی نیستند و گاهی صرفا جوانان و افرادی که صرفا بتوانند با دوربین کار کنند را برای فیلم‌سازی انتخاب می‌کنند که باید در این‌باره تدابیر جدی صورت گیرد.

وی افزود: باید صنف سینماگران استان تشکیل و مسائل این قشر از طریق صنف پیگیری شود زیرا کشور ما جزو کشورهای صاحب‌ سینما است و در جشنواره‌های خارجی جایزه‌های مختلف کسب کرده است، تشکیل اتاق فکر یا شورا نیز در این راستا امری مهم خواهد بود که با حضور دستگاه‌های دولتی بودجه‌ای از سوی این دستگاه‌ها اختصاص یابد و از صنف برای معرفی افراد مناسب و متخصص فیلم‌سازی در جهات مختلف مانند کاهش آسیب‌های اجتماعی، مدیریت مصرف آب و... کمک بگیرند و فیلم‌هایی خلاقانه و با موضوعات مختلف بسازند.

معیشت اصلی‌ترین مشکل سینماگران / ظرفیت‌های استان بسیار بالاست

مهدخت اصغریان، دیگر فیلم‌ساز استان بیان داشت: معیشت اصلی‌ترین مشکل سینماگران است و نظارتی بر هزینه‌ها نمی‌شود که ضروری است این امر صورت پذیرد، از دیگر مشکلات قشر سینماگر فعالیت‌های غیرسینمایی در برخی آموزشگاه‌های سینمایی است که موجب سلب اعتماد مردم به این آموزشگاه‌ها می‌شود.

وی افزود: نمایندگان استان باید در فرهنگ‌سازی نسبت به سینما تدابیر و اقدامات جدی داشته باشند و راهکارها و ایده‌های اجرایی ارائه دهند، استان چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیار زیادی در سطح جهانی است که باید به آنان توجه شود.

اصغریان عنوان داشت: فرهنگ‌سازی استفاده از سینما به عنوان بخش مهمی از عرصه فرهنگ و هنر از مشکلات مهم فیلم‌سازان و سینماگران استان است و برای اینکه سینما در سبد فرهنگی خانوار قرار گیرد باید حمایت مالی صورت پذیرد و تبلیغات مستمر برای اکران فیلم‌های سینما و همچنین تئاتر در استان انجام شود، قیمت بلیت سینما و تئاتر بسیار پایین است و برای هزینه‌های هنگفت فیلم‌سازی و امرار معاش هنرمندان بسیار ناچیز بوده که این افراد مجبور می‌شوند به شغل‌های خیلی سطح پایین روی بیاورند.

این کارشناس سینما تصریح کرد: راهکارها و مصوبات قانونی برای کمک به بخش فرهنگ وجود دارد که باید از آن استفاده شود، از جمله این راهکارها اختصاص بخشی از مالیات شرکت‌ها و کارخانه‌های صنعتی است که می‌توانند در راستای ارتقای فرهنگی مبالغی به این بخش اختصاص دهند، جذب اسپانسر در بخش فرهنگ به ویژه در زمان کرونا یکی از ضروریات است که برای سرپا ماندن سینما باید انجام شود.

ضرورت وجود پل ارتباطی میان سینماگران، جامعه‌شناسان و روانشناسان

محمدمهدی اکبری، فیلم‌ساز بخش فیلم‌ کوتاه سینمای استان چهارمحال و بختیاری در ادامه این میزگرد با اشاره به اهمیت علم روانشناسی و جامعه‌شناسی در فیلم‌سازی، عنوان داشت: بیشترین میزان فعالیت‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات انسان برخاسته از ناخوداگاه اوست، به طوریکه حدود 90 تا 97 درصد اعمال و رفتار افراد ناشی از اندوخته‌های ناخوداگاه است و اتفاقاتی که در زندگی انسان رخ می‌دهد براساس برنامه‌ریزی ناخوداگاه خواهد بود بنابراین سینما می‌تواند بر روی این بخش از ضمیر انسان تاثیر گذاشته و آن را برنامه‌ریزی کند، همچنین سینما قدرت جریان‌سازی اجتماعی بسیار بالایی در جامعه دارد که باید از این ظرفیت استفاده بهینه شود.

وی با اشاره به جایگاه سینما در جوامع مختلف، افزود: سینما نه‌تنها در فرهنگ‌سازی، مسائل اجتماعی و اقتصادی سطح جامعه اثرگذار است که در سطح جهانی نیز می‌تواند بر قدرت کشورها و دیدگاه جوامع جهانی نسبت به آن بیافزاید. 

اکبری تشریح کرد: امروز نیاز به یک پل ارتباطی بین سینما و روان‌شناسی و جامعه‌شناسی احساس می‌شود که مسائل مختلف روانشناسی و اجتماعی را برای فیلم‌ساز توضیح و با مشاوره صحیح زمینه تولید آثار مناسب با محتوای مفید را فراهم کند. 

فیلم‌ساز بخش فیلم کوتاه استان مطرح کرد: آثار سایر کشورها به علت در نظر گرفتن مسائل روانشناسی تاثیرگذار و ماندگار است و نهادها و سازمان‌های مرتبط با فیلم‌سازی و فرهنگ‌سازی نباید بر سر راه هنرمند سنگ‌اندازی کرده بلکه باید با فیلم‌سازها همکاری داشته و راه را برای هنرمندان هموار کنند، همچنین نظرسنجی و آسیب‌شناسی صورت گیرد و براساس ذائقه مردم فیلم ساخته شود. 

مسئولان استان تعریف درستی از سینما ندارند

جواد شفیعی دیگر کارشناس فیلم‌سازی استان با اشاره به اهمیت توجه مسئولان به رشد فرهنگی و هنری، عنوان داشت: مسئولان استان چهارمحال و بختیاری تعریف درستی از سینما ندارند به همین دلیل اهمیتی به سینما نمی‌دهند و حمایتی از آن نمی‌کنند. 

وی ادامه داد: تعداد زیادی از هنرمندان و سینماگران متخصص که حتی جوایز جهانی کسب کرده بودند تغییر شغل داده‌اند و به  شغل‌های بسیار نامرتبط روی آورده‌اند چراکه معیشت آنان از طریق هنر و فیلم‌سازی تامین نمی‌شود و باید به سوی شغل‌های درآمدزا بروند. 

شفیعی اضافه کرد: به هنرمندان ارزشمند اهمیتی داده نشد و هیچ‌گونه حمایتی از آنان نشد، اگر هنرمندی در خانه‌اش بیمار و ناتوان شود هیچ‌کس به دیدار او نمی‌رود و اصلا برای هیچ مسئولی اهمیتی ندارد که هنرمند کار کند یا نه، بیمار باشد یا نه و هنرمندان زیادی از پس مخارج زندگی خود برنمی‌آیند و مدارک و جوایز ملی و بین‌المللی نیز دردی از آن‌ها را دوا نمی‌کند. 

نامه اعتراضی برخی فعالان فرهنگی مشهد به وزرای ارشاد و میراث فرهنگی / انتقاد از تخریب‌ و فروش 3 سینمای تاریخیخزاعی رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد شددیدار رئیس جدید صدا و سیما با جمعی از سینماگران/ پیگیری همکاری و تفاهم بیشتر میان رسانه ملی و سینما

وی با اشاره به اینکه باید دیدگاه مسئولان نسبت به سینما درست شود تاکید کرد: برای هنرمندان در جامعه کمترین جایگاهی دیده نشده و حتی تسهیلات بانکی مختص به آنان وجود ندارد و از کمترین امکانات اجتماعی نیز بهره‌مند نیستند باید برای هنرمندان جایگاهی در جامعه تعریف و مدیریت صحیح منابع مالی و اعتباری در بخش هنر انجام شود. 

انتهای پیام/7540/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری مسئولان ارشد استان فرهنگی و هنری نسبت به سینما فرهنگ سازی بهمن شهرکرد بخش فرهنگ فرهنگ و هنر فیلم سازی فیلم ساز برای هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۹۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کافی است انسان باشد!

یک. دستان نحیف کودک و آه مظلومیت او در برابر بمب‌ها و جنگنده‌ها پیروز می‌شود، همان‌گونه که خون بر شمشیر پیروز شد. این مهم‌ترین تصویر این روزهای غزه است.
دو. از عاشورای ۶۱، قاب‌های ماندگاری در ذهن‌ها مجسم است و نسل به نسل منتقل‌شده، از دستان بریده یک علمدار، تا حنجره طفل شیرخوار؛ کربلای غزه هم برای نسل امروز، یادآور همان شدائد و مصائب کربلاست. تصویرها را همه ما به‌اندازه توان و تحمل مان دیده‌ایم، زنی که خانه ویرانه خود را که تمام دیوارهایش فروریخته جارو می‌زند، دختری که سرمای هوا، بدنش را به لرزه انداخته، پسری که از گرسنگی، لاغر شده و رنگ به رخسار ندارد و پدری که با بهت، در میان آوارها دنبال همسر و فرزندان خویش است.
سه. اگر می‌شنویم جوانان و دانشگاهیان در اروپا و آمریکا علیه اسرائیل و حمایت‌های دولتشان از این رژیم شوریده‌اند، اگر صدای مظلومین غزه به سرتاسر عالم رسیده و انزجار و تنفر از رژیم کودک کش صهیونیستی در حال فوران است، نشانه‌ای بر این است که خون بر شمشیر پیروز می‌شود. کربلای امروز شباهت‌های زیادی با کربلای حسین بن علی علیهماالسلام دارد. در آن قیامت صغری، همان‌گونه که لشکر حق ریزش و رویش داشت، امروز هم برخی مسلمانان و اعراب منطقه در خفا و علن در کنار دژخیمان ایستاده‌اند و از سوی دیگر، دانشجویان آمریکایی و اروپایی صدای فریاد مردم غزه شده‌اند. جوانه‌های حق از دل نقطه تسلط فرهنگ باطل در حال سر برآوردن است و همچون سروی که ریشه‌هایش دل صخره‌ها را می‌شکافد و پیش می‌رود، سنگ‌ها و صخره‌های فرهنگ لیبرال متظاهر مدعی حقوق بشر در حال شکستن است.
چهار. باید مراقب اختلافات و فتنه‌انگیزی‌ها بود. هرقدر اسرائیل در سراشیب قرار می‌گیرد بیشتر دست‌وپا می‌زند که الغریق یتشبث بکل حشیش. دوگانه شیعه-سنی یا دوگانه مسلمان-غیرمسلمان و عرب-عجم و هرچیزی ازاین‌دست فرعی و ساختگی است. دوگانه اصلی که باید محور تمام معادلات و ارتباطات باشد، دوگانه بمب-کودک است و صدالبته که هر انسان آزاده‌ای در سمت کودک می‌ایستد. صبر کنید، به آزاده بودن هم احتیاج نیست، کافی است انسان باشد!

دیگر خبرها

  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار خانواده خود تجربه کند
  • کافی است انسان باشد!
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه در کنار اعضای خانواده را تجربه کند
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم