Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@23:30:12 GMT

حوزه بهداشت پایه نظام سلامت کشور است

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۰۱۷۳

حوزه بهداشت پایه نظام سلامت کشور است

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: با توجه به وضعیت جمعیتی کشور، بیماری‌های غیرواگیر و شیوه زندگی جامعه، باید در بهداشت سرمایه گذاری زیادی انجام شود تا بعد از این همه تلاطم‌ها بتوانیم قدمی بلند در توسعه این حوزه برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در زمینه "آی تی" با حجم وسیع دیتای موجود در حوزه بهداشت و سلامت کار آن طور که باید جلو نرفته است و در این حوزه کار اساسی باید صورت گیرد. همچنین یکبار برای همیشه باید تکلیف پزشک خانواده و نظام ارجاع را مشخص کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادمه داد: بسیاری از اسناد بهداشتی تدوین شده که هنوز عملیاتی نشده اند لذا باید بدنه وزارتخانه را در این بخش تقویت کرد. متاسفانه کووید ۱۹ خیلی از کار‌ها را تحت الشعاع قرار داد، باید به سمت انجام تکالیف و اسناد برویم.

حیدری گفت: بهداشت حمایت همه ارکان نظام سلامت را می‌طلبد تا با توجه به خدمات شایسته همکاران در دوران کرونا به جایگاه اصلی خود برسد.

او افزود: سرمایه اجتماعی حوزه سلامت اکنون خیلی ارتقا یافته که باید برای دوره پساکرونا آن را جهت دهی کرده و از اکنون توجه خود را برای این دوران متمرکز کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: به کمک معاونت توسعه خیلی نیازمندیم و منابع بهداشت باید از آن حوزه تخصیص و جهت داده شود. همچنین باید از کارشناسان استانی خبره که نقش برجسته در اجرای برنامه‌های ابلاغی دارند برای پیشبرد کار‌ها کمک بگیریم.

سرمایه گذاری در حوزه بهداشت، سرمایه گذاری بلند مدت است

محمد پورحسینی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی نیز گفت: حوزه بهداشت جزو معدود حوزه‌های نظام سلامت است که تعداد قابل ملاحظه‌ای مدیر توانمند را ارائه کرده مدیرانی که با علاقه و دلسوزی به مراتب مدیریتی رسیده اند و این حوزه به عنوان بخش مدیرپرور شناخته می‌شود.

او بیان کرد: جابجایی مسئولیت‌ها در نظام سلامت مانند دوی امدادی است. کسی مسیری را آمده و دوست دیگری می‌آید تا ادامه مسیر بدهد. 

پورحسینی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در حوزه بهداشت سرمایه گذاری بلند مدت است، گفت: با سرمایه گذاری در این حوزه سلامت مردم متحول می‌شود.

ایران در پاندمی کرونا موفق عمل کرد

رئیسی معاون سابق بهداشت وزارت بهداشت در این مراسم عملکرد ایران در کرونا را موفق ارزیابی کرد و گفت: الان زود است درباره مدیریت کرونا در جهان قضاوت کنیم، ولی از نظر من ایران در این زمینه موفق عمل کرد.

رئیسی افزود: در این سال‌ها سیل، زلزله و کرونا مشکلات عمده حوزه بهداشت بود که در نگاه اول مشکلاتی بزرگ قلمداد می‌شود.

او بیان کرد: خوشبختانه اکنون مردم، حوزه بهداشت را می‌شناسند و همه به آن احساس نیاز می‌کنند. باید از این فرصت برای ارتقای جایگاه بهداشت بهره برد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت نظام سلامت بهداشت وزارت بهداشت سرمایه گذاری حوزه بهداشت نظام سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۰۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند که حضور آنها در عرصه‌های مختلف جامعه متضمن برقراری امنیت غذایی و سلامت آحاد افراد جامعه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجتبی نوروزی به مناسبت روز جهانی دامپزشکی پیامی صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

«روز جهانی دامپزشکی فرصتی مغتنم برای یادآوری و توجه به اهمیت خدمات تخصصی دامپزشکی و نقش برجسته دامپزشکان در حوزه سلامت انسان و دام و تأمین و تضمین امنیت غذایی است.

پیشگیری، مبارزه و درمان بیماری‌های دامی در جهت حفظ و ارتقا سلامت جمعیت دامی کشور و برقراری امنیت غذایی به ویژه تأمین سبد مواد غذایی و فرآورده‌های پروتئینی با منشأ دامی ایمن و سالم و همچنین پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام که به حدود ۸۰۰ نوع بیماری می‌رسد، از مهم‌ترین دستاوردهای دامپزشکان در سطح ملی است که در این روز گرامی داشته می‌شود.

دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند که حضور آنها در عرصه‌های مختلف جامعه متضمن برقراری امنیت غذایی و سلامت آحاد افراد جامعه است و از این رو گرامی داشت جایگاه حرفه‌ای آنها در روز جهانی دامپزشکی برای قدردانی از خدمات ارزشمند و اثرات مفید فعالیت آنها در سطح ملی و بین‌المللی است.

روز جهانی دامپزشکی سال ۲۰۲۴ با شعار "دامپزشکان از پایه‌های اجتناب ناپذیر نظام سلامت هستند" بیانگر جایگاه خطیر و حساس دامپزشکان و پیرادامپزشکان در نظام سلامت جهان است. امری که آشکارا روشن کننده همان شعار پیشتازی این قشر در امنیت غذایی و امنیت زیستی آحاد ملت است.

اقتدار غذایی و افزایش تولید غذا از نظر کمی و کیفی در راستای تأمین امنیت غذایی پایدار مبتنی بر فعالیت‌های دانش بنیان و اشتغال آفرین در این حوزه، از محورهای اساسی ظرفیت سازی در برابر مخاطرات مرتبط با سلامت جمعیت دامی ناامنی غذایی حاصل از آن است.

در پایان از خدمات ارزشمند و شایسته فرهیختگان دامپزشک و پیرادامپزشک صمیمانه تشکر می‌نمایم و برای تمام همکاران گرامی آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون دارم.

دکتر مجتبی نوروزی
معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور»

کد خبر 748311

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • امکانات حوزه سلامت خوشاب فقط برای ۲۵ درصد جمعیت کفایت می‌کند
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند