Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@01:23:06 GMT

سه فایده فوق‌العاده عسل

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۲۱۱۹

سه فایده فوق‌العاده عسل

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عسل به عنوان یک شیرین‌کننده طبیعی مدت‌ها قبل از عرضه شکر در قرن ۱۶ کشف و ارزش‌گذاری شد. هرچند این ماده غذایی سرشار از مواد مغذی متعدد برای سلامت جسم است، اما باید در مصرف آن اعتدال را رعایت کنید، زیرا دارای مقدار زیادی فروکتوز (حدود ۵۳ درصد) است.

یک قاشق چای‌خوری عسل حدود ۴ گرم فروکتوز دارد، به این معنی که می‌تواند شرایطی مانند مقاومت به انسولین را تشدید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس اطمینان حاصل کنید که میزان مصرف شما کمتر از ۲۵ گرم فروکتوز در روز است تا از بروز عوارض جلوگیری کنید. در این مطلب سه خاصیت حیرت‎‌انگیز عسل عنوان شده است.

۱. عسل سطح کلسترول را تنظیم می‌کند

طی یک مطالعه مشخص شد که مصرف ۷۰گرم عسل (به مدت ۳۰ روز)، میزان کلسترول را تا ۳ تا ۸درصد کاهش می‌دهد.

عسل در تنظیم سطح کلسترول خون مفید است و جالب است بدانید که این ماده ارزشمند، سطح کلسترول خوب را نیز افزایش می‌دهد. یک راه هوشمندانه برای افزودن عسل به رژیم غذایی، استفاده از آن به جای قند و شکر است.

۲. عسل، سوختگی و جراحت‌ها را التیام می‌بخشد

در بروز زخم‌ها و به ویژه سوختگی‌ها، اولین توصیه استفاده موضعی از عسل برای از بین بردن رادیکال‌های آزاد و کاهش خطر ایجاد اسکار و انقباض (تغییر شکل یا سفتی مفاصل) است. در صورت بروز سوختگی‌های جزئی، ابتدا محل جراحت را با آب بشویید و هنگامی که درجه حرارت پایین آمد، عسل را به ناحیه آسیب‌دیده بمالید. عسل یک درمان مناسب برای التیام زخم‌هاست و این مسئله را می‌توان به خاصیت ضدعفونی‌کنندگی عسل نسبت داد.

۳. عسل، رفلاکس اسید معده را برطرف می‌کند

از آنجا که عسل سرشار از آنتی‌اکسیدان است و با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند، می‌تواند رفلاکس اسید معده را نیز تسکین دهد (زیرا این وضعیت تا حدی ناشی از آسیب رادیکال‌های آزاد به لایه سلولی دستگاه گوارش است). عسل همچنین در درمان التهاب مری مؤثر است و بافت آن به پوشاندن غشای مخاطی مری کمک می‌کند. در چنین مواردی، عسل حتی می‌تواند گلودرد را تسکین دهد؛ بدین صورت که معمولاً به چای گرم گیاهی اضافه شده و برای بهبود این بیماری مصرف می‌شود.

منبع: خبر آنلاین

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عسل طبیعی خواص عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۲۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هری کین: بلینگام فصل فوق‌العاده‌ای داشته است؛ امیدوارم مقابل رئال مادرید گلزنی کنم

هری کین امیدوار است ستاره جوان انگلیسی رئال مادرید مقابل تیم او کاری از پیش نبرد.

طرفداری | هری کین، مهاجم انگلیسی بایرن مونیخ در فرم ایده‌آلی پیش از بازی مقابل رئال مادرید قرار دارد.

بایرن مونیخ در هفته 31 فصل 24-2023 بوندسلیگا میزبان آینتراخت فرانکفورت بود و به لطف بریس هری کین، مقابل این تیم به پیروزی 2-1 دست یافت. هری کین با این دو گل هم به رکورد 400 گل در دوران حرفه‌ایش رسید و هم با 35 گل در صدر جدول بهترین گلزنان بوندسلیگا قرار گرفته است. هواداران بایرن مونیخ حالا امید به درخشش او در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا و بازی مقابل رئال مادرید دل بسته‌اند.

بیشتر بخوانید:

شاهکار کین؛ شاهزاده هری در آستانه شکستن رکورد بمب‌افکن در بایرن مونیخ هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید   بازی مقابل رئال مادرید

امیدوارم بتوانیم این اعتماد به نفس را سه‌شنبه شب هم به نمایش بگذاریم. حالا تمام تمرکز ما روی رئال مادرید است. بازی سختی خواهد بود. آنها تیم فوق العاده‌ای دارند و افتخارات زیادی در این رقابت‌ها دارند. واقعا مشتاق جو عالی طرفداران در ورزشگاه برای این بازی هستم.

چند گل مقابل رئال مادرید می‌زنی؟

امیدوارم مقابل رئال مادرید گلزنی کنم و چند گلی بزنم. فرم و اعتماد به‌نفس خوبی دارم. اگر هم‌تیمی‌هایم مثل کل فصل مرا تغذیه کنند، این کار را انجام خواهم داد

جود بلینگام

او فصل فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشته است اما می‌تواند این دو بازی مقابل ما کاری انجام ندهد.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • شوخی روی کین با هالند: حالا به سطح چمپیونشیپ رسید!
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • روز فوق‌العاده شروین بزرگ بعد از یک سال و 8 ماه
  • هری کین: بلینگام فصل فوق‌العاده‌ای داشته است؛ امیدوارم مقابل رئال مادرید گلزنی کنم
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • به مایلی‌کهن زنگ زدم و گفتم بیا با هم فالوده بخوریم ! | میانجیگری میان محمد مایلی کهن و امیر قلعه نویی فایده دارد؟