Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:43:21 GMT

میزان اختلال روانی در مبتلایان کرونا ۳۹.۷درصد است

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۲۸۰۵

میزان اختلال روانی در مبتلایان کرونا ۳۹.۷درصد است

به گزارش خبرنگار بهداشت و سلامت ایرنا، احمد حاجی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت روان که به صورت مجازی برگزار شد، افزود: بر این اساس این بررسی ها ، ١۴ درصد افراد مبتلا به کرونا، یک عضو خانواده خود را در دوران کرونا از دست دادند و میزان مشکلات روانشناختی در این افراد ۴٠.٨ درصد بوده و باید توجه داشت در همه جای دنیا کرونا موجب اختلالات روانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: بر اساس آمارهای جهانی یک میلیارد نفر از اختلال روانی رنج می‌برند و افسردگی از علل اصلی بیماری‌ها در جهان مطرح است.

وی تاکید کرد:  از هر ٧ کودک ١٠ تا ١٩ سال یک کودک به اختلال روانی مبتلا بوده و آمارهای جهانی نشان می‌دهد که اختلال روانی از سنین نوجوانی آغاز می‌شود و بار این مشکلات برای جهان بسیار بیشتر است.

حاجی با اشاره به  لایحه حمایت از بیماران روانپزشکی اظهار داشت: کمیسیون حمایت از بیماران مبتلا به روانپزشکی در مجلس پیگیری شد و در اسفند سال ٩٨ لایحه از دولت به مجلس رفت و در سال ٩٩ تغییراتی در کمیسیون بهداشت پیدا کرد و اکنون به سطح بالاتری ارجاع داده شده است.

وی افزود: این لایحه به زودی در صحن علنی مجلس مطرح  می شود، این در حالیست که ١٨ سال روی آن کار شده  و امیدواریم زودتر به سرانجام برسد.

حاجی در مورد کرونا نیز گفت: کرونا بیماری است که افراد را با استرس مواجهه می کند و از آنجا که بعد از دست دادن یکی از افراد خانواده نتوانستند سوگواری کنند از این رو سلامت روان آنها مورد هدف قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت، استفاده از نظام بهداشت اولیه بهترین راهکار و برنامه است و عارضه طولانی مدت کرونا شامل مشکلات روانشناختی اضطراب و افسردگی می شود.

ادامه دارد....

برچسب‌ها سلامت روان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت روان بهداشت و سلامت سلامت روان بهداشت و سلامت اختلال روانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۲۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن گفت: ۴۰ نفر از کارکنان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به همراه خانواده هایشان در برنامه کوه پیمائی به مناسبت هفته سلامت شرکت کردند.

نصرالله کوهستانی افزود: در این برنامه ، شرکت کنندگان پس از رسیدن به منطقه بام سبز ماکلوان شهرستان فومن ، با پهن کردن سفره سلامت و خوردن صبحانه سالم برنامه‌ی خود را تکمیل کردند. 

دیگر خبرها

  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی از وجوه مهم سلامت
  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان