Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@02:56:41 GMT

مشکلی در پرداخت وجوه حاصل از خرید زعفران نداریم

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۷۰۳۰

مشکلی در پرداخت وجوه حاصل از خرید زعفران نداریم

اسماعیل قادری فر روز دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح مرکز خرید حمایتی زعفران در تربت‌حیدریه طی گفتگو با خبرنگاران افزود: وجوه مربوط به خرید زعفران از کشاورزان حداکثر ظرف ۲۰ روز پس از خرید این محصول توسط مراکز خرید پرداخت می شود.

وی ادامه داد: دستورالعمل خرید تضمینی زعفران تصویب و به واحدهای تعاون روستایی خراسان رضوی ابلاغ شده و امروز با عاملیت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و حمایت سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران کار مراکز خرید حمایتی زعفران را آغاز می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: از ابتدای فصل برداشت زعفران در مهر ماه جاری تا پایان سال زراعی در آخر شهریور ماه سال آینده در کنار کشاورزان هستیم تا دلال ها نتوانند به این محصول ارزشمند طمع کنند.

وی افزود: حضور بخش خصوصی قدرتمند در تربت‌حیدریه در رفع نگرانی کشاورزان و تکمیل زنجیره ارزشمند زعفران اثرگذار است.

قادری فر ادامه داد: به رغم اینکه تولید ۹۴ درصد زعفران جهان به ایران و استانهای خراسان اختصاص دارد، سهم بازار جهانی آن برای ما کمتر از پنج درصد است که باید به زنجیره ارزش ساز محصول زعفران توجه ویژه شود.

وی گفت: برای پرداختن به زنجیره ارزش زعفران نیازمند ورود نوآوری و دانش روز در صنعت زعفران هستیم که مرکز رشد واحدهای فناور این شهرستان با کمک دانشگاه ها و مراکز علمی خراسان رضوی به مرکز ملی نوآوری زعفران تبدیل می‌شود.

مرکز خرید حمایتی زعفران در تربت‌حیدریه، زعفران را از کشاورز دریافت و وزن و عیار آن را مشخص کرده و خریداری می کند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی تعاون روستایی تربت حیدریه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی تعاون روستایی تربت حیدریه وزارت جهاد کشاورزی تعاون روستایی تربت حیدریه تعاون روستایی تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۷۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال

مدیر تعاون روستایی همدان گفت: نیاز است مدیران عامل تعاونی‌ها با همکاری اداره تعاون روستایی شهرستان و اتحادیه مربوطه به‌صورت برنامه‌محور و با استفاده از ظرفیت‌های موجود هر منطقه و روستاهای مربوطه در راستای تحقق شعار سال برنامه و طرح خود را ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، محمد حسن دهبانی امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعاونی‌های روستایی با سابقه طولانی و با مشارکت مستقیم مردم در بخش‌های مختلف روستایی فعالیت دارند که می‌طلبد مدیران عامل تعاونی‌ها با همکاری اداره تعاون روستایی شهرستان و اتحادیه مربوطه به‌صورت برنامه محور و با استفاده از ظرفیت‌های موجود هر منطقه و روستاهای مربوطه در راستای تحقق شعار سال برنامه و طرح تهیه و ارائه کرده و شوراهای اسلامی و دهیاران نیز نهایت همکاری و تعامل را در این خصوص داشته باشند.

وی افزود: در سطح بخش مرکزی ١٣ شرکت تعاونی به ثبت رسیده که در حال حاضر تعداد ٨ شرکت فعال و ۵ شرکت غیر فعال است.

مدیر تعاون روستایی شهرستان همدان ادامه داد: اداره تعاون روستایی باید با تشکیل کمیته‌ای ویژه مباحث مربوط به شرکت‌های غیر فعال را پیگیری کند تا در آینده نزدیک فعال شوند.

دهبانی اضافه کرد: مدیران شرکت‌های تعاونی باید به سمت به‌روزرسانی اساسنامه و برنامه‌های خود حرکت کنند و با توجه به ماهیت عملکردی و حوزه فعالیت، در برگزاری تمامی برنامه‌ها و مراسم‌های روستایی حضوری فعال داشته باشند.

کد خبر 748063

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی