Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد تابع، دبیر اجرایی کمیته ملی المپیک در نشست خبری در خصوص بازی های پاراآسیایی اظهار داشت: مقدمات کسب سهمیه برای رشته‌های مختلف برای پارالمپیک پاریس را در دستور کار داریم. برخی رشته‌ها باید چند مسابقه را برای کسب سهمیه داشته باشند؛ با این تفاوت که خلاف ادوار گذشته این فاصله ۴سال نیست و عملاً ۲ سال زمان داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پیش از آن بازی‌های پاراآسیایی هانگژو را داریم که باید جایگاه خود را حفظ کنیم. بازی‌های پاراآسیایی جوانان نیز حدود یک ماه و نیم دیگر در بحرین برگزار خواهند شد که به پاسداشت زحمات کادر پزشکی نام کاروان "مدافعین سلامت" نامگذاری شده است و با شعار «اراده، تلاش، پیروزی» گام به میدان خواهیم گذاشت. این جوانان آینده سازان ورزش پارالمپیک هستند و اکثراً به تازگی ورزش حرفه‌ای را شروع کرده‌ و تا کنون جایی برای کلاس بندی اعزام نشده‌اند. این بررسی‌ها ابتدا توسط کلاس‌بندان داخلی انجام می‌شود.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک گفت: ورزشکاران بر اساس استعدادیابی که شده است و آینده نگری اعزام خواهند شد و تلفیقی از کاروان کمی و کیفی خواهد بود. امیدواریم بتوانیم جایگاه دوره قبل را تکرار کنیم.

تابع در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در مسابقات پیش رو نیز بحث کیفی در اعزام‌ها لحاظ شود، تصریح کرد: بحث کیفی نتیجه گرا است و اگر می‌خواهیم بهترین عملکرد را داشته باشیم، باید کاروان کیفی اعزام کنیم و نمی‌توانیم تنها ورزشکاران خودمان را ببینم، رقبا را هم باید در نظر بگیریم. این که ما تنها پیشرفت ورزشکاران خودمان را ببینیم درست نیست. بدون شک باید حریفان را هم در نظر بگیریم؛ مانند اتفاقی که در قایقرانی افتاد و ما حمایت طلایی از ورزشکاران داشتیم، اما حریفانی که حتی رنکینگ پنجم، ششم بودند طلا گرفتند.

وی درباره گلایه برخی ورزشکاران بابت از دست دادن پارالمپیک به دلیل همین اعزام کیفی افزود: شاید ورزشکاران اندکی با توجه به سیاست‌های پارالمپیک، این میدان را از دست دادند؛ اما از طرفی این سیاست باعث شد برخی دیگر انگیزه بگیرند و حتی طلایی شوند. حتی ورزشکارانی که اعتراض داشتند، رکوردهایشان به مدال نمی‌رسید. برای این موضوع هم اولویت چهارم را در نظر گرفتیم که قهرمان آسیا بودند، اما شاید در جهانی جایگاه سیزدهم یا چهاردهم را داشتند.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک درباره پیش‌بینی از جایگاه کسب شده عنوان کرد: ۲ سال قبل پیش‌بینی ما بر اساس نتایج دوره‌های قبل این بود که کشور‌هایی که ۱۲ مدال کسب می‌کردند در رنکینگ نهایی بین ۱۰ کشور اول قرار می‌گرفتند، اما دیدیم که کشور‌ها در این زمینه هم پیشرفت داشتند.

تابع در خصوص گلایه‌ها و معیار کمیته ملی پارالمپیک در عدم اعزام ها گفت: فوتبال ۵ نفره نسبت به دوره قبلی خیلی فرق کرده بود. عدم اعزام آن‌ها و برخی وزنه‌برداران مصوبه ستاد بازی‌ها بود و حتی رکورد‌های داخلی را برای آن‌ها لحاظ کردیم؛ در حالی که بدون شک رکورد‌های آن‌ها در مسابقاتی مانند پارالمپیک با توجه به شرایط و استرس مسابقات افت خواهند کرد.

وی افزود: این افت برای برخی ورزشکاران انگیزه‌ای شد تا رشد کنند؛ به طوری که ورزشکارانی که در اولویت چهارم بودند در توکیو مدال گرفتند. بررسی‌های فنی دقیقی انجام شد تا دلایل شکست و ناکامی روشن شوند.

تابع در خصوص تغییرات در کادر فنی تیم‌های ملی رشته‌های مختلف گفت: این موضوع بر اساس آیین‌نامه‌ای که توسط کمیته ملی پارالمپیک به فدراسیون‌ها ابلاغ شده است، تعیین می‌شود. قرارداد کادر فنی رشته‌های مختلف تا پایان توکیو ۲۰۲۰ بود که به پایان رسیده است. در ادامه نیز تصمیم‌گیری با فدراسیون‌ها است که می‌خواهند با مربیان قبلی ادامه دهند یا نه. اما تصمیم‌گیری بر اساس آیین‌نامه خواهد بود.

وی درباره اصلاح آیین‌نامه استخدام ورزشکاران پارالمپیک با وجود گذشت بیش از یک سال گفت: این موضوع یک امر زمان بر است و تلاش‌ها برای کم شدن و اجرایی شدن این موضوع در حال انجام است.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک درباره تهیه تجهیزات برای ورزشکاران ملی‌پوش اظهار داشت: غالباً هزینه‌ها با خود ورزشکار حرفه‌ای است؛ مبالغی هم که ما پرداخت می‌کنیم، به عنوان کمک هزینه تجهیزات است، نه تمام مبلغ تهیه وسیله‌ای مانند ویلچر. چون با توجه به تعداد بالای ورزشکاران این امکان فراهم نیست. در رشته‌های ورزشی المپیکی هم شرایط همین طور است. یک ورزشکار حرفه‌ای باید امکانات اولیه برای حضور و شرکت در مسابقات را داشته باشد تا بتواند به تیم ملی برسد و ملی‌پوش شود. با این توضیح تجهیزات و کمک هزینه آن به ملی‌پوشان اختصاص داده می‌شود. از طرفی تا حدود زیادی برای به روز رسانی تجهیزات کمک شده است. به عنوان مثال بسکتبالیستی که ویلچر خود را از خارج از کشور می‌آورد، باید برای به روز رسانی آن در خارج از کشور اقدام کند.

وی در پاسخ به این سوال که چند درصد از نفراتی که به بازی‌های پاراآسیایی جوانان اعزام می‌شوند، شانس حضور در رده‌های بزرگسالان را به‌ عنوان پشتوانه دارند، گفت: سال ۲۰۱۷ آخرین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان برگزار شد. بخشی از این موضوع به خود ورزشکار و خانواده آن‌ها برمی گردد. به عنوان مثال برخی اصلا ورزش حرفه‌ای را ادامه نمی‌دهند و برخی دیگر هم با توجه به علاقه، رکورد‌ها و حریفان تغییر رشته می‌دهند. البته در رشته‌هایی مانند وزنه‌برداری حدود ۳۰ درصد به بزرگسالان رسیده‌اند. از سوی دیگر در رشته بسکتبال با ویلچر این دید را داریم که در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در ترکیب قرار بگیرند. ابعاد مختلف در این خصوص دیده شده است تا با توجه به زمان کمی که تا بازی‌های پاراآسیایی هانگژو داریم گزینه باشند.

بیشتر بخوانید

کاروان پارا آسیایی جوانان با نام کادر درمان اعزام می شود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسابقات پارا آسیایی اخبار ورزشی دبیر اجرایی کمیته ملی کمیته ملی پارالمپیک بازی های پاراآسیایی رشته ها بر اساس حرفه ای بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۲۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام نخستین کاروان حج عمره استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ قدرت الله چتری مدیر حج و زیارت استان سمنان گفت: سهمیه ۲ کاروان به ظرفیت ۱۷۰ نفر به استان سمنان اختصاص داده شده است که یک کاروان ۸۵ نفره برای شرق استان (شاهرود) و کاروان دیگر برای غرب استان (سمنان) در نظر گرفته شد.
چتری با بیان اینکه کاروان دوم روز ۱۱ اردیبهشت ماه از سمنان عازم خواهد شد، اظهار داشت: براساس تصمیم‌گیری مسئولان سازمان حج و زیارت، مدیر و یک روحانی این کاروان‌ها را همراهی می‌کنند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعزام ۳ هزار زائر از استان همدان در قالب کاروان راهیان نور
  • ورزشکاران پاراکانو در قهرمانی جهان مشخص شدند
  • برگشت به عقب گلبال در مسیر پارالمپیک
  • برگشت به عقب گلبال در مسیر پارالمپیک/وضعیت اعزام دوباره پیچیده شد
  • اعزام نخستین کاروان حج عمره استان سمنان
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • والیبال نشسته به دنبال نمایش جدید در پاریس
  • والیبال نشسته به دنبال نمایش جدید در پاریس/سید طلا با تاکتیک نوین
  • اعزام نخستین کاروان عمره استان سمنان به سرزمین وحی