Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@00:16:45 GMT

مقتدی صدر راه دشواری برای تشکیل دولت خواهد داشت

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۵۰۰۳

مقتدی صدر راه دشواری برای تشکیل دولت خواهد داشت

یک کارشناس مسائل عراق گفت: مقتدی صدر راه دشواری برای تشکیل دولت در پیش خواهد داشت و قطعاً نیازمند همکاری با سایر احزاب است.

عبدالرسول شبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمن در مورد نتایج انتخابات عراق اظهار کرد: علی‌رغم تمامی مشکلات و تلاش‌هایی که انجام شد تا حضور مردم عراق در انتخابات پارلمانی کمرنگ شود، اما مردم این کشور هوشمندانه در انتخابات شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حالی که طی سال‌های گذشته مشکلات معیشتی و اقتصادی عراق و همچنین فساد گسترده مدیریتی باعث ایجاد موج نارضایتی در این کشور شده بود و کشورهای عربی و حتی آمریکا تمام تلاش خود را جهت کاهش اعتبار انتخابات پارلمانی به کار گرفتند، اما مردم این کشور حضور قابل توجهی در این انتخابات ایفا کردند.

این کارشناس مسائل عراق ادامه داد: حزب پیروز در این انتخابات قطعاً برای تشکیل فراکسیون اکثریت نیاز به هماهنگی و همراهی با سایر احزاب و گروه‌ها دارد؛ زیرا اقوام و اقلیت‌های بسیاری در ساختار سیاسی عراق حضور دارند و لازم است این تعامل و همکاری بین گروه‌های سیاسی ایجاد شود.

شبیبی اضافه کرد: به نظر می‌رسد مقتدی صدر راه دشواری برای تشکیل دولت در پیش خواهد داشت و قطعاً نیازمند همکاری با سایر احزاب است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به دخالت‌های آمریکا به عنوان نیرویی اشغالگر در عراق، قطعاً تحقق خواسته‌های مردم به راحتی میسر نخواهد بود و جریان پیروز انتخابات راه سختی در پیش خواهد داشت.

کد خبر 528710

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مقتدی صدر انتخابات پارلمانی عراق انتخابات عراق انتخابات عراق ۲۰۲۱ اعلام نتایج انتخابات عراق کمیساریای عالی انتخابات عراق شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق برای تشکیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۵۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند.

وی گفت: موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست.

وی ادامه داد: اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

دیگر خبرها

  • شاهد آرای کیفی‌تر در دور دوم انتخابات خواهیم بود
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت