Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-28@22:18:23 GMT

سیلی زنان ایران، صورت «تبعیض گران» را سرخ کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۳۱۸۰

سیلی زنان ایران، صورت «تبعیض گران» را سرخ کرد

در تاریخ ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ بود که مجمع جهانی اقتصاد در گزارشی اعلام کرد؛ برابری زنان و مردان در جهان تا ۱۳۶ سال دیگر امکان پذیر نیست و حتی شکاف جنسیتی گسترس یافته است. ایران در بین کشورهایی که سعی در برقراری برابری جنسیتی دارند رتبه نگران کننده ای دارد و ورزش هم بیرون از این قاعده نیست.

خبرهای بسیاری از گلایه زنان ورزشکار ایران نسبت به حقوق و پاداش ناچیز، امکانات نامناسب و پوشش کم رنگ رسانه ای به گوش رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جامعه ورزشی بانوان ایران با وجود این مشکلات با قدرت به کار خود ادامه داده و به موفقیت های زیادی رسیده اند که تاریخ سازی و رکورد شکنی آنها در ماهی که سپری می کنیم، می تواند مثال خوبی باشد.

اختصاصی طرفداری-  به مرور عملکرد کاروان ورزشی زنان ایران در رشته ها و میادین مختلف در این مدت می پردازیم...

هندبال زنان ایران جهانی شد

تیم هندبال زنان ایران با قرار گیری در رده چهارم مسابقات قهرمانی آسیا برای اولین بار به رقابتهای قهرمانی جهان صعود کرد و تاریخ ساز شد.

هندبالیست های بانوی کشور که در دو دوره حضور قبلی خود در این رقابتها به مقام های ششم و هفتم رسیده بودند، با کسب مقام چهارمی آسیا به واژه پیشرفت معنا بخشیدند.

تیم هندبال زنان کشورمان که به عنوان یکی از دو تیم حاضر در سید ۳ در این مسابقات شرکت کردند، در گروه ب به عنوان دومین تیم برتر از ۶ تیم به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.

نتایج ایران در مرحله گروهی؛
ژاپن ۲۳-ایران ۲۰ 
ایران ۳۸-کویت ۱۱
ایران ۵۲-فلسطین ۹
ایران ۲۸-اردن ۲۲
ایران ۳۸-سوریه ۱۹

تیم هندبال ایران در مرحله نیمه نهایی با قبول شکست برابر کره جنوبی، قهرمان مسابقات و همچنین باخت برابر قزاقستان در رده بندی به مقام چهارم رقابتها نائل آمد.

زنان فوتبالیست تاریخ ساز شدند

تیم فوتبال زنان ایران سالی به یادماندنی را سپری می کند؛ از پیش روی تا رده ۷۲ رنکینگ فیفا تا صعود به جام ملتهای آسیا...

زنان ایران برای صعود به این مسابقات باید بنگلادش و اردن را شکست می دادند که همین کار را هم کردند.

تیم فوتبال زنان ایران در دیدار نخست با ۵ گل بنگلادش را با گلهای طاهرخانی (۲)، متولی، دباغی و خسروی شکست داد. در بازی دوم ایران باید به مصاف اردنی می رفت که مانند کشورمان با ۵ گل بنگلادش را مغلوب کرده بود.

بازی ایران و اردن در پایان وقت های قانونی به تساوی بدون گل رسید اما در ضربات پنالتی، این ایران بود که به لطف درخشش دروازه بانش کودایی و همچنین گل های طاهرخانی، عادلی، قنبری و ثنا صادق با نتیجه ۴-۲ به برتری رسید و برای نخستین بار در تاریخ به جام ملتهای آسیا صعود کرد.

زنان سایپا در جمع برترینهای والیبال آسیا

از سال ۱۹۹۹ که مسابقات والیبال جام باشگاه های آسیا افتتاح شده است، هیچ باشگاه ایرانی رتبه ای بهتر از هفتم کسب نکرده بود که با تاریخ سازی سایپا این نوار منفی هم پاره شد.

سایپا قهرمان لیگ والیبال بانوان ایران در گروهی که با نمایندگان قزاقستان، تایلند و فیلیپین همگروه بود، با یک برد مقابل ربیسکو فیلیپین و قبول دو شکست مقابل آلماتیِ سرگروه و چونبوریِ میزبان به عنوان تیم سوم گروه به مرحله حذفی راه یافت.

سایپا در اولین بازی مرحله حذفی خود ۳-۰ ژتیسو قزاقستان را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد.
سایپا همانند مرحله گروهی، در نیمه نهایی و رده بندی نیز مغلوب آلماتی قزاقستان و چونبوری تایلند شد تا به مقام ارزشمند چهارم دست یابد.

در پایان پوران زارعی برنده جایزه بهترین مدافع میانیِ این دوره از مسابقات لقب گرفت.

 


این تمام عملکرد جامعه ورزشی زنان نبوده و مدالها، رکورد ها و تاریخ سازی های زیادی به وسیله آنها در رشته های تیمی و انفرادی حاصل شده است که برای مرور تمامی آنها باید مدت طولانی تری وقت گذاشت.

اخبار داغ 

دعوای زشت سارا و نیکا با هم در لایو زنده ! + فیلم خجالت آور برترین های قرن با مرتضی یکه: استعفا کردیم ولی اشتباه از ما بود، دهداری همیشه در ذهن من بهترین می ماند شماره فرهاد مجیدی به آرش رضاوند رسید، پیراهن مهدی قائدی به امین قاسمی نژاد پاسخ امیرحسین زارع، قهرمان ایرانی سنگین وزن جهان به کری خوانی غول امریکایی ایده جنجالی اینفانتینو: برگزاری جام جهانی 2030 در اسرائیل و امارات! بدن ناآماده سمیر نصری، یک ماه پس از خداحافظی با فوتبال / عکس

منبع: طرفداری

کلیدواژه: زنان ایران نیمه نهایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۳۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمشیرباز یزدی از کسب سهمیه المپیک بازماند

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مسابقات انتخابی زون آسیا به منظور توزیع سهیمه باقی مانده المپیک در سطح قاره آسیا از امروز در فجیره امارات آغاز شد و در اسلحه فلوره بانوان زهرا کارگر ملی‌پوش یزدی در مرحله مقدماتی با ۵ باخت و یک برد از صعود به مرحله بالاتر بازماند.

زهرا کارگر در جدول رده بندی از بین ۱۴ شمشیرباز در جایگاه دوازدهم ایستاد.

قهرمان مسابقات شمشیربازی انتخابی زون آسیا در هر بخش صاحب سهمیه المپیک می‌شود.

دیگر خبرها

  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!
  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا
  • شمشیرباز یزدی از کسب سهمیه المپیک بازماند
  • تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال
  • تارتار بیخیال سهمیه آسیا نمی‌شود (عکس)
  • دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا| تاریخ سازی نازنین عیدیان/ طلای ۴٠٠ متر با مانع برای عیدیان
  • پربیننده‌ترین مسابقات ورزشی تاریخ در اینترنت