Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: زمان سردی هوا، معتادان متجاهر دست به هر کاری می‌زنند و ممکن است این مخازن را بسوزاند تا گرم شوند.

به گزارش ایسنا، با شروع فصل سرما، احتمال یخ‌زدگی خیابان‌ها، بزرگراه‌ها، اتوبان‌ها و دیگر معابر قوت می‌گیرد. چند سالی است شهرداری تهران جهت رفاه شهروندان، مخازن شن نمک را کنار معابر تعبیه می‌کند تا در صورت یخ‌زدگی بتوانند از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصغر عطایی، مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در این باره تاکید کرد: در مناطق شهرداری مخازن زردرنگ مخصوص شن در نقاطی تعبیه می‌کنند که برف‌گیر هستند یا با برودت هوا دچار یخ‌زدگی می‌شوند. در صورت یخ‌زدگی موردی، شهروندان می‌توانند از کیسه‌های کوچک شن نمک موجود در این مخازن استفاده کنند.

او افزود: در حال حاضر مخازن شن نمک به تعداد نیاز مناطق تهیه شده است و در شهر جانمایی می‌شوند به جز معابری که به مخزن زردرنگ شن نیاز ندارند. مناطق شهرداری از آبان ماه این مخازن را در تمام محلات شهر جانمایی می‌کنند که این تعداد در مناطق شمالی بیشتر است چرا که بارش برف و برودت هوا در این مناطق بیشتر از سایر مناطق است. مخازن زردرنگ شن نمک بیشتر در پل‌ها، رمپ و لوپ‌ها و... تعبیه می‌شود.

اصغر عطایی با اشاره به تخریب برخی از مخازن زردرنگ شن نمک گاهی توسط معتادان متجاهر در طول ماه‌های سرد، گفت: زمان سردی هوا، معتادان متجاهر دست به هر کاری می‌زنند و ممکن است این مخازن را بسوزاند تا گرم شوند. معتادان متجاهر به المان‌های دیگر شهر نیز آسیب می‌زنند اما این تخریب‌ها به دفعات زیاد رخ نمی‌دهد و به صورت موردی اتفاق می‌افتد. در بزرگراه‌ها و محل‌های خلوت آسیب بیشتری به المان‌های شهر زده می‌شود و در نقاط شلوغ این اتفاق کمتر رخ می‌دهد. معتادان حتی جان‌پناه‌های پله پل‌های عابر پیاده را هم تخریب می‌کنند که بسیار خطرناک است. به همین دلیل عوامل نواحی شهرداری المان‌های شهر را کنترل می‌کنند.

بر اساس گزارش سایت شهر، مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر این که معمولا کیسه‌های شن و نمک در مناطق شمالی تهران بیشتر استفاده می‌شود، تاکید کرد: تمام کیسه‌های شن نمکی که توسط مناطق توزیع شده، استفاده نمی‌شوند. مقدار زیادی از این کیسه‌های شن و نمک باقی مانده در انبارها نگهداری می‌شود تا در سال آینده دوباره مورد استفاده قرار گیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران معتادان متجاهر شهرداری تهران یخ زدگی شن نمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۹۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است

به گزارش خبرآنلاین، تصمیم به تخریب ساختمان مجاور مجموعه تئاتر سنگلج از دو جهت مورد انتقاد کارشناسان است.

دنیای اقتصاد نوشت: یکی ریسک بالای تخریب ساختمان کناری برای بنای ۶۰ساله سنگلج و دیگری، بی‌توجهی شهرداری به توافقات پیشین برای توسعه بنای سنگلج و الحاق ساختمان کناری به این مجموعه. تماشاخانه سنگلج یکی از بناهای قدیمی شهر تهران است که در تاریخ ۲ آذر ۱۳۸۸ به شماره ۲۷۴۶۹ در فهرست آثار ملی ثبت شد. طبق ضوابط و قوانین، برای بناهای ثبت‌شده باید حریم تعیین شود.

طبق قانون حریم در زمان ثبت تعیین می‌شود ولی اگر حریم در نظر گرفته نشود، پلاک چسبیده به ملک حق تخریب و ساخت‌وساز ندارد. اگر هم تخریب شود نباید مرتفع‌تر نسبت به ساختمان ثبت‌شده ساخته شود.

به‌رغم این محدودیت‌ها اما شهرداری درصدد ساخت یک بنای جدید به جای بنای کناری سنگلج است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899610

دیگر خبرها

  • راه ارتباطی ۵۰ روستا در گنبکی مسدود شد
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟/ رقم احتمالی قبوض برق اعلام شد
  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است
  • کلنگ بی‌قرار شهرداری؛ بیخ گوش سنگلج
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌ ناشی از سیل را کاهش داد
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌های ناشی از سیل را کاهش داد
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند/بی‌اعتنایی به طرح توسعه تئاتر قدیمی