Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@03:18:17 GMT

شفت قطب تولید شاه بلوط در ایران/ برداشت محصول آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۱۳۰۴

شفت قطب تولید شاه بلوط در ایران/ برداشت محصول آغاز شد

فریدون پارسافر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه گیلان به ویژه شهرستان شفت قطب تولید شاه بلوط در کشور است، اظهار کرد: برداشت این میوه از باغات استان گیلان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه شاه بلوط در مناطق کوهستانی گیلان به ویژه در جنگل‌های هیرکانی وجود دارد، افزود: در مجموع استان گیلان دارای ۱۶ هکتار باغ شاه بلوط است که از این میزان ۱۵ هکتار در شهرستان شفت وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه ۴۵۵ کشاورز به برداشت شاه بلوط مشغول هستند، گفت: پیش بینی شده امسال ۳۲ تن شاه بلوط به ارزش ۲۶ میلیارد ریال برداشت شود.

وی در ادامه با بیان اینکه برداشت شاه بلوط تا اوایل آبان ماه ادامه دارد، تصریح کرد: این میوه در روستاهای ویسرود، ساینینگاه، کلوان، طالقان، بابارکاب و لپوندان شهرستان شفت بیش از مناطق دیگر تولید می‌شود.

پارسافر با اشاره به اینکه شهرستان‌های لاهیجان و فومن و جنگل‌های شفارود نیز از دیگر مناطق استان گیلان هستند که باغ شاه بلوط در آنها وجود دارد، ادامه داد: درخت شاه بلوط در ایران فقط در مناطق محدودی از جنگل‌های هیرکانی گیلان می‌روید.

کد خبر 5328800

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گیلان برداشت محصول ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه شیراز خطبه های نماز جمعه واکسن کرونا سیدابراهیم رئیسی عکس استانها نیروی انتظامی شیوع کرونا یادروز حافظ گرگان شاه بلوط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۱۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد

 مجتبی خاشی مدیر جهاد کشاورزی خاش، گفت: در راستای تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری به اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفته و در سال گذشته چهار هکتار باغ جدید گل محمدی احداث و  سطح زیر کشت گل محمدی شهرستان به ۱۱ هکتار افزایش یافت.

مجتبی خاشی افزود: پیش بینی شده امسال ۱۱ تن گل محمدی از سطح باغات شهرستان خاش برداشت شود.

وی تصریح کرد گل محمدی پس از فرآوری در منطقه به صورت گلاب و گل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی