Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی درباره سفر به روسیه گفت: موضوع افغانستان و تحولات قفقاز جنوبی مورد بحث قرار گرفت، ایران و روسیه دیدگاه‌های نزدیکی درباره این مسائل دارند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سرلشکر محمدباقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با شبکه خبری روسیه ۲۴ گفت: در این سفر موضوعات متعددی در دستور کار مذاکرات بود و گفتگو‌ها به‌خوبی پیش رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در بعد مسائل دوجانبه روی برخی از موضوعات، از جمله اجرایی شدن قرارداد خرید هواپیما‌های جنگنده، بالگرد‌های رزمی و جت‌های آموزشی، تبادل تجربیات، آموزش نیرو‌ها مذاکرات بسیار مفیدی داشتیم.

باقری به مذاکرات سازنده روز گذشته با ارتشبد والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح روسیه اشاره کرد و افزود: در این گفتگو‌ها به طور خاص بر تداوم همکاری دو کشور در سوریه و ریشه کنی تروریسم به منظور بازگشت امنیت کامل به سوریه، موضوع افغانستان و تحولات قفقاز جنوبی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و ایران و روسیه دیدگاه‌های نزدیکی درباره این مسائل دارند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: در مجموع باید گفت روابط ایران و روسیه در همه زمینه‌ها در مسیر تعمیق و تحکیم هرچه بیشتر پیش می‌رود و در عرصه نظامی و دفاعی نیز شرایط بسیار خوبی بر مناسبات دوجانبه حکمفرماست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح ستادکل نیروهای مسلح تحولات افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۳۶۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ازبکستان برای اتصال از افغانستان به آسیای مرکزی

وزارت حمل و نقل ازبکستان در بیانیه‌ای اظهار داشت برای تقویت تجارت آسیای مرکزی تلاش می‌کند تا بلاروس، روسیه، قزاقستان و پاکستان از مسیر افغانستان به یکدیگر متصل شوند.

وزرای حمل و نقل این کشورها در «ترمذ» ازبکستان اواسط هفته گذشته درباره این کریدور نیز گفتگو کردند.

براساس بیانیه وزارت حمل و نقل ازبکستان، شرکت‌کنندگان در این نشست درباره اتصال آسیای مرکزی و کشورهای مشترک‌المنافع و آسیای جنوبی از طریق توسعه یک کریدور حمل و نقل چند وجهی با هدف افزایش ظرفیت تزانزیت ازبکستان گفتگو کرده‌اند.

این طرح شامل برنامه‌هایی برای تقویت حمل و نقل کالا از طریق تجزیه و تحلیل محموله‌های ترانزیتی، دیجیتالی کردن اسناد و ساده‌سازی فرآیندهای تزانزیتی میان کشورها است.

کشورهای روسیه، قزاقستان و ازبکستان در نوامبر 2023 میلادی یادداشت تفاهمی را برای ایجاد این کریدور در جریان مجمع حمل و نقل سازمان همکاری شانگهای در تاشکند امضا کردند.

به گزارش رسانه‌ها، ازبکستان خاطرنشان کرد که از سال 2021 حمل و نقل بار از طریق افغانستان افزایش چشمگیری داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • پورخاقان: ۱۳ موشک سپاه به دو پایگاه مهم اسرائیل اثابت کرد
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • حمایت از اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی
  • طرح ازبکستان برای اتصال از افغانستان به آسیای مرکزی
  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم/ انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند/ عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود
  • حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند