Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مدرس خیابانی  استاندار سیستان و بلوچستان  در نشست شورای معادن سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با اتصال معادن استان به زنجیره کامل تولید و صنایع معدنی این بخش به رونق خواهد رسید.

وی افزود:با ایجاد زیر ساخت‌ها در سیستان و بلوچستان از جمله راه دسترسی، آب، برق و سایر امکانات معادن فعال و زمینه ایجاد اشتغال قابل توجهی در استان فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ثروت حاصل از معادن برای مردم است و از سرمایه‌گذاران دولتی و خصوصی که هرچه سریعتر اهداف ما را به نتیجه برساند استقبال می‌کنیم و در این ارتباط از ظرفیت بومیان سرمایه گذار که در خارج از کشور فعال هستند باید استفاده شود.

وی بیان کرد: از فضای مجازی و برپایی نمایشگاه‌های مجازی در سطح ملی و هم برای سایر کشورها، استعداد‌ها و ظرفیت‌های معدنی استان تبلیغ و اطلاع‌رسانی شود.

مدرس خیابانی تصریح کرد: در همه تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان موضوع ایجاد زیرساخت‌ها در این استان باید از سمت سرمایه‌گذار لحاظ شود.

وی ادامه داد: در سطح کشور هیچ کس از معدنی بودن سیستان و بلوچستان اطلاعاتی ندارد و باید اطلاع‌رسانی هدفمند صورت گرفته تا جذب سرمایه گذاران را داشته باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: شاخص کارآمدی نمایشگاه معادن و میزان کارآمدی آن در جذب سرمایه‌گذار است لذا این بازدید باید از سوی افرادی انجام گیرد که ظرفیت سرمایه‌گذاری دارند.

وی بیان کرد: این خیلی اهمیت دارد که به بهانه معدن بتوانیم زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان را توسعه دهیم چراکه با تامین برق و سایر زیرساخت‌های معدن روستا‌ها و مناطق اطراف نیز از این نعمت متنفع می‌شوند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان صنایع و معادن سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۸۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ظرفیت‌های تولیدی وصادراتی سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان،  محمدرضا اکبری مشاور علمی و فناوری استاندار و راهبر زنجیره‌های ارزش استان گفت: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ امسال با یک تفاوتی برگزار شده که وزارت کشور در بحث اقتصادی تحت عنوان زنجیره ارزش راهبردی برای هر استان، یک سالن اختصاصی برای معرفی ظرفیت‌های توسعه محصولات و زنجیره‌های با ارزش هر استان ایجاد کرده است.
محمد رضا اکبری گفت: در این نمایشگاه ۳۱ استان و هر استان با دو محصول از زنجیره‌های اولویت‌دار اصلی با زنجیره‌ای از تامین مواد اولیه تا بازاریابی و کسب و کار به نمایش گذاشته شده است.
مشاور استاندار تصریح کرد: یکی از اهداف این نمایشگاه هم افزایی و برقراری ارتباط بین سایر استان‌ها با یکدیگر و بهره‌مندی از ظرفیت‌های صادراتی بازرگانان داخلی و خارجی که در نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند، است.
وی افزود:در این نمایشگاه  شاهد بازدید برخی از وزرا، مدیران و دولت مردان موثر اقتصادی و توسعه زنجیره‌های ارزشی راهبردی از غرفه استان سیستان و بلوچستان بودیم.

اکبری تاکید کرد: دراثنای برگزاری نمایشگاه مذاکراتی در حوزه تجارت بین‌الملل با تولید کنندگان و توزیع کنندگان زنجیره‌های ارزشی راهبردی بین استان‌ها و کشور‌های مختلف انجام شد.
مشاور استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کشور‌های متعددی از جمله، افغانستان، پاکستان، چین وهند در این نمایشگاه حضور داشته اند.
وی در ادامه گفت: آگاهی از ظرفیت‌های استان‌های مختلف فرصت بسیار خوبی به ویژه برای استان سیستان و بلوچستان است که نوید بخش تحولات مثبت در عرصه‌های تولید و صادرات خواهد بود.

دیگر خبرها

  • نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان روز کار و کارگر را تبریک گفتند
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال ‌مردم ندارد
  • معرفی ظرفیت‌های تولیدی وصادراتی سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد