Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@23:38:28 GMT

افتتاح ۲ هزار مدرسه پویا در سال تحصیلی جدید

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۷۰۴۸

افتتاح ۲ هزار مدرسه پویا در سال تحصیلی جدید

ایسنا/فارس مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جاری 2 هزار مدرسه پویا و کلاس درس تربیت بدنی در کشور افتتاح خواهد شد که سهم فارس از این پروژه‌ها 120 طرح است.

محمد جعفری در آیین افتتاح 4 پروژه ورزشی دانش آموزی در شیراز گفت: حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تمام برنامه‌های خود را ذیل سند تحول بنیادین و براساس مدرسه محوری، فراگیر محوری، تخصص محوری و ارزش محوری دنبال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، او افزود: افزایش سرانه حرکتی دانش آموزان از اهداف اصلی ما بوده تا دانش آموزانی سالم و بانشاط را در جامعه تربیت کنیم.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با بروز کرونا به دنبال افزایش مشارکت والدین در سلامت دانش آموزان بودیم و پروژه کوچ را براین اساس پی ریزی و اجرا کردیم.

جعفری با بیان اینکه بر اساس آمار سال 1398 وزارت بهداشت 80 درصد علت مرگ و میر افراد جامعه را بیماری‌های غیر واگیر دار تشکیل داده است، عنوان کرد: عامل بروز 70 درصد بیماری‌های غیرواگیر دار کم تحرکی افراد است.

او خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقات انجام گرفته بر روی بیش از 112 هزار دانش آموز در سال 97-96 متوجه شدیم 27 درصد دانش آموزان کشور دارای اضافه وزن و چاقی بودند.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: قبل از اجرای طرح کوچ BMI نزدیک به 25 میلیون دانش آموز را بررسی کردیم که نزدیک 30 درصد دانش آموزان کشور دارای اضافه وزن و چاقی و 6 درصد دارای لاغری و خیلی لاغری بودند و تنهاد 63 و 9 دهم درصد دانش آموزان دارای وزن طبیعی بودند.

به گفته جعفری، افزایش زیرساخت‌های ورزشی در کنار اجرای طرح‌هایی از قبیل مدرسه پویا، کلاس درس تربیت بدنی ، خانه پویا و سواد حرکتی به منظور افزایش سرانه حرکتی دانش آموزان و برای تامین سلامت آنها انجام گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: برای موفقیت در فعالیت‌های ورزشی و تربیت بدنی باید توجه را روی مدارس و دانش آموزان معطوف کنیم تا با استعدادیابی و پرورش ظرفیت‌ها در صحنه‌های بین‌المللی بدرخشیم.

فرهاد اسماعیلی افزود: سرانه ورزشی دانش آموزان دختر بسیار کم است که باید توجه را به سمت توسعه فضای ورزشی برای دانش آموزان دختر معطوف کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: به دست آوردن هرمدال جهانی برای کشور، غرور ملی را تهییج و انگیزه را برای گرایش دانش آموزان به امر ورزش زیاد تر می‌کند.

اسماعیلی گفت: اعتبارهای خوبی از سوی حوزه تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام ورزشی فارس تدارک دیده شده است که میتواند کمک حال سلامت و موجب نشاط بسیاری از دانش آموزان باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی طرح مدرسه پویا استان فارس وزارت آموزش و پرورش فعالیت های ورزشی تربیت بدنی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۷۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ رشت گفت: این قبیل بازارچه‌ها برای دانش آموزان متوسطه اول برگزار می‌شود، تا با شغل‌های مختلف آشنا شوند و بتوانند رشته تحصیلی دُرُستی را پیش از ورود به مقطع متوسطه دوم انتخاب کنند.

احمد پورکاظمی افزود: در این بازارچه یک روزه ، که در ۲۰ غرفه در مدرسه دخترانه متوسطه اول آزادی رشت برگزار شد، صنایع دستی، غذا‌های محلی، نان‌های سنتی و انواع دسر که دانش آموزان با همکاری مادرانشان و اولیای مدرسه تهیه کرده بودند به نمایش و فروش درآمد.

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد