Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@00:00:03 GMT

«زمین»؛ مشکل حل‌نشدنی فوتبال ایران

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۷۴۸۱

«زمین»؛ مشکل حل‌نشدنی فوتبال ایران

در شرایطی که کشور قطر در نزدیکی کشورمان از پنجمین ورزشگاه خود برای میزبانی جام جهانی رونمایی کرده است، لیگ برتر ایران با مشکل ورزشگاه روزگار می‌گذراند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، زیرساخت و امکانات، حلقه گمشده فوتبال کشور در سالیان گذشته بوده است و تیم‌های ایرانی،‌ همیشه با این مشکل بزرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی استقلال که پُرافتخارترین تیم ایرانی در مسابقات آسیایی به شمار می‌رود، هر روز در یک زمین تمرین می‌کند و آبی‌پوشان چندین سال است که با این مشکل مواجه هستند.

مشکلات در تأمین ورزشگاه با شروع لیگ بیست‌ویکم ادامه دارد و چهار تیم (معادل یک چهارم تیم‌ها) از این بابت با مشکل روبه‌رو بوده‌اند. با صعود فجر سپاسی شیراز و هوادار تهران، این دو باشگاه مشکل ورزشگاه را در لیگ برتر دوچندان کردند. مدیرعامل باشگاه فجر در فاصله 10 روز تا آغاز مسابقات، زمین ورزشگاه حافظیه شیراز را به زمین چوگان تشبیه کرد و از سرهم‌بندی این ورزشگاه سخن گفت. فلاح اعلام کرد که به دلیل کمبود فضا، رختکن‌های ورزشگاه حافظیه شرایط مناسبی برای میزبانی از تیم‌ها ندارند.

مدیرعامل فجر سپاسی: ورزشگاه حافظیه به درد چوگان می‌خورد

هوادار هم هنوز ورزشگاه خود را تعیین نکرده است. مدیران این باشگاه که لیگ دسته اول را در ورزشگاه غدیر تهران سپری کردند، به دنبال برگزاری دیدارهای خود در ورزشگاه پاس قوامین هستند که این موضوع نیز هنوز قطعی نشده است. ورزشگاه شهدای شهر قدس، دیگر گزینه روی میز هوادار برای میزبانی از رقباست که قیمت معقول‌تری هم دارد.

نساجی مازندران هم در سال‌های اخیر با این مشکل مواجه بود. پس از زیر کِشت رفتن زمین ورزشگاه شهید وطنی، سرخپوشان مازندران به ورزشگاه شهدای ساری نقل مکان کردند که این زمین هم وضعیت مناسبی ندارد. ساکت الهامی هم بارها به این موضوع اعتراض کرده است. آماده‌سازی ورزشگاه شهدای مس رفسنجان که چمن مصنوعی داشت، به هفته‌های ابتدایی فصل نرسید و تا نیم‌فصل هم ادامه دارد. نارنجی‌پوشان در ورزشگاه شهید زینلی سرچشمه از رقبای خود میزبانی می‌کنند.

الهامی: التماس می‌کنیم یک زمین صاف به ما بدهند

بغرنج‌ترین وضعیت را در این میان، نفت مسجدسلیمان دارد. در شرایطی که مسابقات بیش از 80 روز تعطیل بود، نفتی‌ها هیچ‌گونه اقدامی درباره مرمت ورزشگاه شهید بهنام محمدی نکردند و این اقدام را در فاصله چهار روز تا دیدار با سپاهان استارت زدند! این در حالی است که موش و عقرب هم در خوابگاه اعضای تیم نفت مسجدسلیمان یافت می‌شود و به نظر می‌رسد مدیران این باشگاه، تصمیمی برای حل این معضل همیشگی ندارند.

در این شرایط سازمان لیگ برای نزدیک‌تر شدن لیگ برتر به شرایط حرفه‌ای، باید اقدامی موثر در قبال باشگاه‌هایی داشته باشد که به ساده‌ترین مسئله فوتبال یعنی زمین بازی هم توجه ندارند. باشگاه‌هایی که هر سال با این معضلات روبه‌رو هستند و انگار قصدی برای برطرف کردن ایرادات زیرساختی خود ندارند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تیم فوتبال هوادار نفت مسجدسلیمان تیم فوتبال نساجی مازندران فجر سپاسی ورزشگاه های فوتبال ایران لیگ برتر فوتبال تیم فوتبال هوادار نفت مسجدسلیمان تیم فوتبال نساجی مازندران فجر سپاسی ورزشگاه های فوتبال ایران لیگ برتر فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۷۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل محمدی در بابل + فیلم

حسن نتاج مدیر مجموعه باغ بهشت مامطیر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به استقبال بی سابقه علاقه‌مندان از شهر‌های مختلف استان از جشنواره شنواره برداشت گل محمدی و گلابگیری ، گفت: این یازدهمین سالی است که مشغول به پرورش گل محمدی و دهمین دوره‌ایست که در حال برگزاری جشنواره برداشت گل محمدی و گلابگیری هستیم.

او افزود:خداروشکر از سال ابتدایی تا به امروز که دهمین دوره می‌باشد هرساله شاهد رشد علاقه‌مندان در بازدید از این جشنواره بودیم بطوری که تعداد قابل توجه‌ای از گردشگران از شهر‌های مختلف استان به اینجا می‌آیند تا جدای استفاده از فضای بکر این باغ از مشتقات این محصول هم بهره‌مند شوند.

نتاج گفت: در گذشته این باغ یک زمین شالیزاری بوده که هر ساله در هنگام فصل کشت با مشکل کمبود آب مواجه بودیم ولی از زمانی که رو به پرورش گل محمدی آوردیم دیگر این مشکل وجود ندارد چرا که گل محمدی نیاز بسیار محدودی به آب، مواد کودی عالی و معدنی دارد و جزو گیاهانی است که در اراضی شیب‌دار، زمین‌های کم آب و خاک‌های ضعیف هم پرورش می‌یابد

او در خصوص خواص دارویی و مشتقات گل محمدی افزود:گل تازه و غنچه خشک، مربا و شربت گل محمدی، گلاب درجه یک و گلاب دو آتیشه از جمله محصولاتی هستند که از این گیاه به دست می‌آوریم و در مجموع گل محمدی گیاهیست که از شاخه و برگ‌هایش هم می‌توان در بحث دارویی استفاده کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • امیدواریم جلسات باشگاه فولاد در خوزستان برگزار شود
  • پای کار استقلال ملاثانی بوده ایم/ وقت حمایت ازتیم‌های خوزستان است
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود
  • آغاز برداشت گل محمدی در بابل + فیلم
  • نبود اسپانسر مشکل اصلی فوتبال مازندران
  • پرسپولیسی ها ما را مسخره کردند | مشکل بازیکن استقلال بود که بی دلیل در زمین ایستاده بود
  • (ویدئو) کسی جیمی‌جامپ بازی پرسپولیس را بغل نکرد و دستگیر شد!
  • ورزشگاه اراک و باز هم جیمی‌جامپ!
  • ساعت بازی فوتبال پرسپولیس - آلومینیوم در جام حذفی