Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@02:10:14 GMT

پوست پرتقال بخورید تاسرطان نگیرید!

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۳۲۴۸

متخصصان می‌گویند پوست پرتقال سرشار از مواد مغذی است که می‌تواند سلامت بدن را بهبود بخشد. ناطقان: به نقل از ویوا گِلَم مگزین، بسیاری از مردم زمانی که پرتقال و مرکبات مصرف می‌کنند پوست آن را کنده و دور می‌ریزند و تصور می‌کنند لایه بیرونی این میوه غیرقابل خوردن است. گرچه پوست پرتقال طعم تلخی دارد، اما می‌توانید آن را به سایر مواد غذایی افزوده و سپس مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کمتر کسی می‌داند که پوست مرکبات و به ویژه پرتقال سرشار از مواد مغذی و ضروری است که می‌تواند باعث تقویت بدن انسان شود. در این مطلب به مهمترین خواص پوست پرتقال می‌پردازیم:

ضد التهاب و خنثی کننده رادیکال‌های آزاد

بدن انسان به طور دائم با مواد مختلفی که می‌تواند به آن آسیب وارد کند، مواجه است. یکی از این مواد که به وفور در بدن وجود دارد رادیکال‌های آزاد است. همانطور که می‌دانید رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها و DNA بدن آسیب وارد می‌کند و باعث بروز بیماری‌های مرگباری همچون سرطان، دیابت و التهابات مزمن می‌شود.

متخصصان می‌گویند برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد افراد باید مصرف آنتی اکسیدان‌ها را در رژیم غذایی خود افزایش دهند. خبر خوب این است که پوست پرتقال سرشار از آنتی اکسیدان بسیار قوی به نام پلی متوکسی فلاون‌ها (polymethoxyflavones) است که می‌تواند به تاثیرات مخرب رادیکال‌های آزاد پایان دهد.

تقویت کننده سیستم ایمنی

به مانند لیمو، پرتقال نیز یکی از منابع غنی از ویتامین C است. با این وجود، تنها مغز آب دار میوه نیست که حاوی این ویتامین است. متخصصان می‌گویند پوست پرتقال به وفور حاوی ویتامین C است. مصرف ویتامین C با تقویت سیستم ایمنی بدن، خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا را کاهش می‌دهد.

تقویت سیستم ایمنی بدن حتی می‌تواند میزان مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ را نیز کاهش دهد. همچنین افراد با مصرف پوست پرتقال ویتامین A مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند که یکی دیگر از ویتامین‌های موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن است.

جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی

تحقیقات نشان داده است مصرف پوست پرتقال برای سلامت قلب موثر است. پوست پرتقال دارای ترکیباتی به نام هسپردین و نوبیلتین است که باعث کاهش التهاب در بدن می‌شوند. همچنین این دو ماده با ایجاد ثبات در فشار خون و پایین آوردن سطح کلسترول بد خون، خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند.

مربای پرتقال

تضمین سلامت ریه‌ها

امروزه جوامع صنعتی با مشکل بزرگی به نام آلودگی هوا مواجه هستند که با آسیب به ریه‌ها باعث بروز سرفه و تنگی نفس در افراد می‌شود. خوشبختانه یکی از خواص بی نظیر پوست پرتقال پاکسازی و تقویت ریه هاست. در حقیقت ترکیبات موجود در پوست پرتقال باعث شکسته شدن و خروج آسان مخاط از ریه‌ها و تصفیه این اندام می‌شود.

از دیگر خواص پوست پرتقال می‌توان به تقویت سیستم گوارشی اشاره کرد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: پوست پرتقال ، سرطان ، مواد مغذی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پوست پرتقال سرطان مواد مغذی رادیکال های آزاد پوست پرتقال تقویت سیستم ریه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۳۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟

آفتاب‌‌نیوز :

فرناز مشیری متخصص زنان و زایمان، با بیان اینکه کمبود ویتامین D در میان زنان و مردان کشور شیوع دارد و می‌تواند آسیب‌های فراوانی برای سلامت ایجاد کند، افزود: کمبود ویتامین D باعث برخی اختلالات باروری و تخریب یا کاهش تعداد اسپرم در آقایان و بروز ناباروری می‌شود.

وی گفت: ویتامین D محلول در چربی است و بیماری‌های دیابت، ام اس، آلزایمر و بروز برخی موارد سقط جنین نیز با کمبود این ویتامین در بدن ارتباط مستقیم دارد.

عضو هیأت درمانی دانشگاه علوم پزشکی با ابراز نگرانی از ابتلاء به بیماری آلزایمر به دلیل کمبود ویتامین D در بدن سالمندان، افزود: میزان دقیق این ویتامین در بدن باید به وسیله آزمایش خون سنجیده شود، ولی اگر آلزایمر بر اثر کمبود این ویتامین بروز کند، تقریباً غیر قابل درمان و کنترل خواهد.

مشیری تاکید کرد: خوردن یک دوز واحد از ویتامین D مثلاً دوز پنجاه هزار در طول ماه یا هر دو هفته یکبار اشتباه است و پیامد‌های خاص خود را دارد.

این متخصص زنان، زایمان و نازایی با بیان اینکه مصرف تزریقی و یا دوز بالای خوراکی برای افراد دچار کمبود ویتامین D یا سو جذب باید طبق دستور پزشک تجویز شود، گفت: البته آمپول‌های خوراکی نیز در دنیا وجود دارد که بهتر است.

وی افزود: خوردن قرص یا کپسول ژله‌ای ویتامین D با دوز پنجاه هزار در فواصل زمانی طولانی (ماهانه یا هفتگی) موجب افزایش حجم ناگهانی این ویتامین در خون شده و سپس سریع کاهش پیدا می‌کند.

مشیری با بیان اینکه مصرف قرص خوراکی هزار واحدی ویتامین D برای افرادی که کمبود آن را دارند به طور مستمر هر شب قبل از خواب توصیه می‌شود، گفت: خوردن ویتامین D در طول صبح یا ظهر توصیه نمی‌شود، ولی متأسفانه عده‌ای از مردم آن را اشتباه مصرف می‌کنند؛ باید دانست که مؤثرترین زمان خوردن آن شب است.

این فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی و زیبایی زنان با تاکید بر مصرف میزان مناسبی از این ویتامین، افزود: هورمون پاراتیروئید به طور شبانه از غده کوچکی پشت غده تیروئید ترشح می‌شود که وظیفه آن افزایش کلسیم خون است؛ بدین ترتیب مواد معدنی استخوان نیز همراه با کلسیم طی همین فرآیند جدا می‌شود (سونامی استخوان)؛ در نهایت کمبود کلسیم و املاح معدنی در استخوان یکی از علل مهم پوکی استخوان است.

عضو انجمن متخصصین زنان ایران تصریح کرد: وقتی قرص ویتامین D با دوز هزار واحد یا طبق تجویز پزشک هر شب به طور ثابت مصرف می‌شود جلوی تأثیر بد هورمون پاراتیروئید روی استخوان‌های بدن را می‌گیرد.

مشیری تاکید کرد: مصرف انواع داروی تقویتی، مکمل یا ویتامین‌ها مانند شمشیر دو لبه است، ولی اگر درست و در جایگاه خود استفاده شود اثرات سودمندی خواهند داشت؛ مصرف زیاد و یا کمبود آن در بدن آسیب‌های جبران ناپذیر مربوط به خود دارد.

وی در پایان یادآور شد: ویتامین D باید به مقدار مناسب، هر شب مصرف شود تا جلوی تأثیر "سو" هورمون پاراتیروئید بر روی استخوان‌ها گرفته شود.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • فضای سبز و تقویت سلامت میکروبیوتای روده و پوست
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • آب نمی‌خورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید