Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@00:10:42 GMT

با کنترل بازار، از فشار بر مردم کاسته شود

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۱۷۵۷

با کنترل بازار، از فشار بر مردم کاسته شود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در دیدار با اقشار مختلف خوزستان که امروز (۶ آبان‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان را باید به صورت ویژه دید زیرا خوزستان تاریخی درخشان و استثنایی دارد و همیشه مدافع دین، حق و حقیقت بوده است.

وی با بیان اینکه باید مسائل خوزستان را ویژه و فوق العاده دیده شوند، افزود: شایسته نیست در برخی مسائل اولیه مثل محیط زیست، بیکاری، تبعیض‌ها و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در خوزستان لنگ باشیم.

رییس قوه قضاییه گفت: برای اینکه خوزستان ویژه دیده شود، مسئولان استان خوزستان باید پیش‌قدم باشند و به این مساله کمک کنند. همان طور که در بسیاری از امور، خوزستان جلودار بوده است، برای دیده شدن خوزستان نیز مسئولان استان باید جلودار باشند.

محسنی اژه‌ای عنوان کرد: امروز مردم کشور توقع بیشتری از ما دارند زیرا هر سه قوه می‌گویند تابع ولی امر هستند و می‌خواهند خدمت کنند؛ امیدواریم بتوانیم دست در دست هم مشکلات را مرتفع کنیم.

وی ادامه داد: پیشنهاد کرده‌ایم که برای بنیاد شهید، جانبازان و ایثارگران یک مجموعه ویژه ترتیب داده شود تا بخشی از آنچه مربوط به قوه قضاییه می‌شود در دادگاهی خاص بررسی و موضوع، توسط یک قاضی رسیدگی شود.

رییس قوه قضاییه افزود: همچنین پیشنهاد می‌کنیم که امکان ایجاد شورای حل اختلاف مخصوص خانواده‌های شهدا و ایثارگران بررسی شود تا اگر این خانواده‌ها نسبت به یکدیگر یا افرادی شکایت داشتند، در این شوراها بررسی شود.

وی افزود: باید شورا و شوراهایی تشکیل شود تا قبل از ثبت پرونده‌ها در دادگاه‌ها به آن‌ها رسیدگی شود. ما از این کار استقبال می‌کنیم زیرا بسیار خوب و لازم است.

محسنی اژه‌ای با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد گفت: ما در تلاش هستیم از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم، نظام ما باید یک نظام مردمی باشد اما این به حرف نیست و باید در عمل محقق شود.

وی افزود: بسیاری از مسائل مهم کشور از اول انقلاب تاکنون با کمک مردم حل شده است. هر زمان که از کمک مردم استفاده شده، مسائل با هزینه کمتری حل شده و اگر دولت به تنهایی اقدام کرده، یا مشکلات حل نشده و یا با هزینه‌ای بالا حل شده است.

رییس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت طلاب و روحانیون نیز گفت: پیشنهاد می‌کنیم با کمک حوزه و دادگستری استان خوزستان، طلبه‌های مستعد و فاضل را با آموزش‌های فشرده و تخصصی برای امر قضاوت و سایر بخش‌های دستگاه قضا جذب کنیم و از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.

محسنی اژه‌ای بیان کرد: عزم بر این است که هر سه قوه برای بهتر شدن امور کشور، رفع مشکلات، کم کردن هزینه‌ها و حل مشکلات مردم تلاش کنند. ما از همه نقطه نظرات مردم و اقشار و پیشنهادات اصلاحی استقبال می‌کنیم.

وی در خصوص بحث تغییر کاربری اراضی نیز گفت: در این خصوص مسئولان باید به زمان خود اقدام کنند و در بحث تغییر کاربری‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز ورود کنند. آن‌ها باید در ابتدای امر به این مسائل ورود کنند نه اینکه پس از ساخت و ساز برای تخریب به قوه قضاییه مراجعه کنند زیرا این مسائل چند وجهی است و در ادامه با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه مهم‌ترین مساله‌ای که در این شرایط به آن نیاز داریم اشتغال و تولید است، تصریح کرد: درصد قابل توجهی از جرایم در خوزستان مربوط به افرادی است که به دلیل بیکاری به سرقت‌های خرد و اعتیاد و مواد روی آورده‌اند و ناهنجاری‌ها در خوزستان مربوط به بیکاری است.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: مسئولان باید به حمایت از تولید بپردازند و اجازه ندهند کارخانه‌ها به تعطیلی کشیده شوند زیرا دشمن به دنبال این مساله است.

وی در خصوص گرانی و لزوم کنترل بازار گفت: ما می‌دانیم دولت در تنگنا است و با فشارهای بیرونی و داخلی مواجه است. در خصوص کنترل بازار از روسای کل دادگستری استان‌ها درخواست داریم به سازمان تعزیرات کمک کنند تا با افرادی که این زمینه سوءاستفاده می‌کنند، احتکار می‌کنند و اقلام را با قیمت بالا می‌فروشند، برخورد شود و با کنترل بازار تلاش شود تا از فشار بر مردم کاسته شود.

پربیننده ترین بررسی حکم جنجالی سارق بادام هندی / نجفی توانا: قاضی مقصر نیست؛ جامعه ما مجرم‌ ساز است درباره برگ سبز خودرو منتظر تعیین تکلیف مجلس هستیم کابوس پروازهای خارجی؛ چگونه بفهمیم ممنوع الخروج هستیم؟ شکایتی از مسئولان دولت قبل نشده است دادگاه‌ها مکلف به اطلاع‌رسانی درباره ممنوعیت خروج افراد از کشور شدند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کنترل بازار رییس قوه قضاییه محسنی اژه ای کنترل بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۱۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک

رسول گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: بعد از سال‌ها شاهد بودیم اهواز در دو سه سال گذشته میزبانی‌های زیادی را در زمینه ورزشی گرفته که جا دارد از ریاست کشتی خوزستان «رمضان جمالپور» و آقای زمانپور تشکر کنیم.

وی عنوان کرد: احتمال اینکه ۵ وزن از ۶ وزن خوزستانی‌ها به المپیک بروند، بسیار زیاد است که این امر را مدیون تلاش‌های متولیان امر هستیم.

ملی پوش کشتی فرنگی اضافه کرد: مردم خوزستان به کشتی فرنگی علاقه مند هستند و مربیان زحمت کشی و سازنده خوبی در این استان وجود دارد.

وی اظهار کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا که ۲ سال پیش برگزار شده بود، توانستم مدال طلا را کسب کنم و می‌خواستم در چهل و چهارمین دوره مسابقات کشتی فرنگی جام تختی مدال طلای خود را تکرار کنم که در فینال با داروی نادرست، مدال طلای من به نقره تبدیل شد.

ملی پوش کشتی فرنگی گفت: بیش از ۱۵ تا ۲۰ سال است که در سطح بالا کشتی می‌گیرم و نماینده مردم خوزستان و کشورم ایران هستم و این قول را می‌دهم که یک مدال جهانی کسب کنم.

کد خبر 6089940

دیگر خبرها

  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند