Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: وقتی ترسیم کروکی‌ها به صورت الکترونیک و هوشمند در بیاید همه اطلاعات فرد وارد سیستم می‌شود و کارشناس تصادفات پلیس راهور هنگام برخورد با یک تصادف رانندگی از طریق دست افزاری که در اختیار خواهد داشت می‌تواند متوجه شود که با چه نوع راننده‌ای روبرو شده است. احسان مومنی رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص تاثیر هوشمند شدن ترسیم کروکی تصادفات بر نوع و کیفیت دخالت نیروی انسانی در شناسایی عامل تصادفات به میزان گفت: نباید تصور شود الکترونیکی شدن ترسیم تصادفات منجر به کم شدن از نقش نیروی انسانی در زمینه تشخیص عوامل تصادف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا به حال نحوه ترسیم کروکی تصادفات به شیوه سنتی و از طریق ترسیم دستی بر روی کاغذ انجام می‌گرفت. اما با برنامه‌ای که برای هوشمند کردن ترسیم کروکی در دستور کار قرار گرفته دست افزار‌هایی در اختیار کارشناسان پلیس راهور گذاشته می‌شود تا از این طریق این نوع خدمات به شهروندان ارائه بشود. در واقع کل ماجرای الکترونیکی شدن ترسیم کروکی‌ها به این صورت است که تبلت‌هایی در اختیار افسرانی که کارشناس تصادف هستند قرار داده می‌شود. این افسران هم از این به بعد به جای اینکه کروکی‌ها را روی کاغذ ترسیم کنند از طریق همین دست افزار‌ها اقدام می‌کنند.   وی ادامه داد: افسران ما از طریق این دست افزار‌ها هم کروکی صحنه تصادف را ترسیم می‌کنند و هم اطلاعات راننده و خودرو را وارد سامانه می‌کنند. مطلوبیت هوشمند شدن ترسیم کروکی‌ها این است که در این سامانه هوشمند وقتی مشخصات فرد راننده جستجو شود می‌توان همه اطلاعات مربوط به او را دریافت کرد. یعنی وقتی شماره ملی راننده در این نرم افزار وارد شود می‌توان همه اطلاعات و مشخصات او را دریافت کرد. باید اطمینان داشته باشیم که وقتی ترسیم کروکی به روش دستی کنار گذاشته بشود ارتباط پلیس راهور با شرکت‌های بیمه و سازمان‌های مختلف به صورت نظام یافته و سیستمی خواهد بود و پلیس راهور آمار‌های به روز را در اختیار خواهد داشت. تحقق این مساله باعث خواهد شد تا جلوی انواع کلاهبرداری‌ها گرفته شود و شیوه‌هایی که کلاهبرداران برای جعل کروکی تصادف در پیش می‌گیرند مورد شناسایی قرار خواهد گرفت.   بیشتر بخوانید: پرواز چند لحظه‌ای ۲۰۶ از روی جدول‌های خیابان سراج

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به اینکه ایراد عمده‌ای که در ترسیم دستی کروکی‌ها وجود دارد به چه مواردی مربوط می‌شود گفت: در شیوه دستی ترسیم کروکی تصادفات احتمال جعل و کلاهبرداری بالاست. در این نوع از ترسیم کروکی امکان دستکاری در کروکی‌ها وجود دارد. تخلفات دیگری هم می‌تواند در این روش اتفاق بیفتد. مثلا فرد متخلف این امکان را خواهد داشت که مشخصات راننده را تغییر بدهد و اطلاعاتی را کم و زیاد کند. این‌ها مشکلاتی است که در ترسیم دستی کروکی‌ها وجود دارد. اما وقتی ترسیم کروکی‌ها به صورت الکترونیک و هوشمند در بیاید همه اطلاعات فرد وارد سیستم می‌شود و کارشناس تصادفات پلیس راهور هنگام برخورد با یک تصادف رانندگی از طریق دست افزاری که در اختیار خواهد داشت می‌تواند متوجه شود که با چه نوع راننده‌ای روبرو شده است.   مومنی افزود: درواقع سیستمی شدن اطلاعات باعث می‌شود تا وضعیت و سوابق رانندگان برای افسر پلیس راهور روشن باشد. افسر پلیس با این هوشمندسازی‌ها این امکان را خواهد داشت تا اطلاعات گوناگونی نظیر سوابق تخلفات رانندگان یا سوابق استعلامات بیمه‌ای آن‌ها را به سرعت به دست بیاورد. همچنین از این طریق سوابق کروکی‌هایی که در تصادفات گذشته برای این راننده ترسیم شده را می‌توان به دست آورد. با این شیوه باید این اطمینان را هم داشته باشیم که آمار مربوط به جعل و کلاهبرداری در زمینه تصادفات رانندگی هم به شکل محسوسی کاهش پیدا خواهد کرد.   انتهای پیام/ برچسب ها: احسان مومنی پلیس راهور کروکی هوشمند

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: احسان مومنی پلیس راهور کروکی هوشمند تصادفات پلیس راهور ترسیم کروکی ها کروکی تصادف همه اطلاعات شدن ترسیم دست افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۲۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری با رسید جعلی

سرهنگ علی قاسم پور، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در پی تماس شهروندی با پلیس ۱۱۰ وی اظهار داشت که در مجتمع تجاری مگامال فردی با نمایش رسید جعلی قصد خرید از مغازه وی را دارد.

این مقام انتظامی با اشاره به آمادگی و هوشیاری بالای ماموران اشاره کرد: بلافاصله تیم عملیات کلانتری ۱۳۵ آزادی به محل اعزام شده و با بررسی دوربین‌های مداربسته پاساژ و مغازه‌ها با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی متهم را شناسایی و پس از مدت کوتاهی متهم را در داخل یکی از مغازه‌های مرکز خرید در حالی که قصد خرید به صورت کارت به کارت با ارائه رسید جعلی را داشت دستگیر و به کلانتری منتقل شد 

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: پس از بررسی‌های اولیه متهم به جرم خود مبنی بر خرید از فروشگاه‌ها با رسید جعلی اعتراف و اظهار داشت که با این شیوه از تعدادی فروشگاه در سطح تهران کلاهبرداری انجام داده است.

سرهنگ قاسم پور افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد ۲۲ دستگاه تلفن همراه از نوع آیفون، یک دستگاه کنسول بازی سونی، سه قطعه فرش دست بافت، یک دستگاه تبلت، یک دستگاه موتور سیکلت، مقداری لوازم جانبی موبایل و ۲۶ عدد سیگار الکترونیک که هر یک ارزش حدودی ۵۰ میلیون ریال را دارند که همگی این اموال را با رسید جعلی خریداری نموده بود کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری خاطرنشان کرد: در این خصوص ۱۰ نفر از مالباختگان که فریب خورده و با رسید جعلی به متهم کالا فروخته بودند شناسایی شدند و شناسایی شکات دیگر در دستور کار پلیس قرار دارد.

سرهنگ قاسم پور به شهروندان توصیه کرد: هنگام فروش کالا به افراد حتماً از دستگاه‌های معتبر کارتخوان استفاده کنید و در هنگامی که مشتری قصد پرداخت با پول نقد یا به صورت کارت به کارت را دارد حتماً از تقلبی نبودن اسکناس یا رسید کارت به کارت با بررسی کردن موجودی و گردش حساب بانکی مطمئن شوید.

منبع: پلیس

 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید
  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • فیلم| وقتی پلیس راهور راه خودروها را باز می‌کند!
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • وقتی پلیس راهور دست به بیل می شود! + ویدئو
  • حمایت‌ های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌ گیرد