Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:40:30 GMT

وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون شفاف‌سازی کند

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۶۴۹۲۳

وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون شفاف‌سازی کند

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه ای، گفت: کمیسیون بهداشت و درمان برای تهیه گزارش زحمات بسیار زیادی کشیده است. برخی ضعف‌ها و کوتاهی‌ها در مقابله با کرونا وجود داشته و گاهی اوقات رییس جمهوری وقت مباحث و گزارش‌های متناقضی را ارائه کرده است، اما در گزارش کمیسیون بهداشت بیشتر بر سفرها تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پروتکل‌های بهداشتی در برخی مراسم‌های مذهبی هم رعایت نمی‌شد. دو هفته پیش در شهر مشهد حضور داشتیم، در صحن حرم امام رضا (ع) و خیابان‌های اطراف حرم مملو از جمعیت بود. کمیسیون بهداشت و درمان باید هر کجایی که کوتاهی صورت گرفته است اعلام کند.

صباغیان بافقی با بیان اینکه گزارش کمیسیون بهداشت و درمان یکجانبه بوده و به تمامی مسائل اشاره نکرده است، عنوان کرد: در تبصره ۲ ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی آمده است که در صورتی که مجلس درباره رییس جمهوری و وزرای وقت رأی به وارد بودن گزارش بدهد، طرح استیضاح در صورت رعایت مفاد اصل ۸۹ قانون اساسی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد، اکنون ۳ تا ۴ گزارش با استناد به اصل ۲۳۴ درباره عملکرد رییس جمهوری وقت وارد دانسته شده است که باید در این راستا اقدامات لازم انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مردم مخالف واکسیناسیون هستند، حداقل کار این است که صدا و سیما و وزارت بهداشت،  برای شفاف‌سازی کارشناسان را دعوت کنند.

همچنین محمدتقی نقدعلی در تذکری گفت: حدود یک ماه است که نمایندگان مجلس در موضوع واکسیناسیون در نامه‌ای به وزیر بهداشت سه سوال مطرح کرده‌اند و پرسیده‌اند که نتایج تزریق ۸۰ میلیون دُز واکسن برای مبنای جنس و سن افراد و همچنین دلایل تزریق به افراد زیر ۱۸ سال بر مبنای کدام تحقیقات بوده است؟  مگر نه اینکه رییس جمهوری بیان کرده که باید تزریق واکسن اقناعی باشد، پس چرا این کار صورت نمی‌گیرد؟ اما وزیر بهداشت به درخواست نمایندگان وقعی ننهاد و شأن مجلس را رعایت نکرد.

نماینده مردم خمینی شهر اضافه کرد: بسیاری از جوانان حوزه انتخابیه،  انقلابی و پیرو نظام و ولایت فقیه هستند، اما سوالاتی دارند که وزیر باید پاسخ دهد و بهرام عین اللهی جلسه ای با نمایندگان بگذارد تا بتوانیم پاسخ آنها را بدهیم.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: به طور روشن اگر رییس هر کمیسیونی وزیری را دعوت می کند، وزیر باید بیاید. اگر کمیسیون بهداشت نامه ای به وزیر فرستاده است، وزیر بهداشت موظف است که بیاید.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی مهریز صدا و سیما محمد باقر قالیباف محمدرضا صباغیان بافقی قانون اساسی شهر مشهد بافق وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مهریز صدا و سیما مجلس شورای اسلامی مهریز صدا و سیما محمد باقر قالیباف محمدرضا صباغیان بافقی قانون اساسی شهر مشهد بافق وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کمیسیون بهداشت رییس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۶۴۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دومین قسمت «داستان شفافیت»، روایتی است از رد شدن کلیات شفافیت آراء در مجلس و نگرانی برخی نمایندگان از مطرح شدن آن؛ تا روزی که مجلس، نسخه جدیدی برای شفافیت پیچید.

ابراهیم اسدی بیدمشکی گزارش می‌دهد: 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

     

دیگر خبرها

  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود