Web Analytics Made Easy - Statcounter

رمضانعلی سنگدوینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت :‌ در زمان حاضر سرمایه گذاران گلستانی پول و سرمایه خود را در سایر استان ها هزینه می کنند در حالی که با رفع برخی کارشکنی ها و ایجاد همگرایی و وحدت می توان این استان دارای ظرفیت های فراوان را به مرکز صادرات تبدیل کرد.

وی تاکید کرد : برای تحقق توسعه و استفاده از مزیت های اقتصادی گلستان در حوزه صادرات  ابتدا باید به یک اجماع و پیگیری فراگیر رسید تا نتیجه بخش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمایه گذاری لازمه بسترسازی صادرات

وی تصریح کرد: در شرابط کنونی بزرگان حوزه های مختلف استان گلستان از همه جناح ها و طیف های سیاسی باید برای شتاب بخشیدن به توسعه منطقه قدم در میدان عمل بگذارند و روی توسعه را برای اهالی فراهم کنند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد :‌ متاسفانه برخی رفتارهای غلط سبب شده تا در جذب سرمایه گذار موفق نباشیم، برای بسترسازی صادرات باید سرمایه گذاری کرد و اعتبار و پول وارد بخش های کشاورزی و صنعت شود.

سیاست زدگی عامل عقب ماندگی گلستان

سنگدوینی افزود : یکی از اصلی ترین چالش هایی که سبب عقب ماندگی گلستان در حوزه صادرات و یا به طور کلی توسعه استان شده است مقوله سیاست زدگی است که این چالش باید برطرف شود.

این نماینده مجلس گفت:‌ ظرفیت های بیشمار گلستان در بخش های صنعت کشاورزی و گردشگری بر کسی پوشیده نیست اما برخی بزرگان استان با دامن زدن به کارهای جناحی و سیاسی جلوی بهره مندی حداکثری از این فرصت را می گیرند.

باید به بازار چین و اوراسیا متصل شویم

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با تولید سالانه پنج میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی، وجود جاذبه های گردشگری کم نظیر شرایط استان گلستان را در کشور جایگاه خوبی نیست.

سنگدوینی بیان کرد : سرانه اهالی گلستان از بسیاری از استان ها کمتر است و از بسیاری از مواهب کم برخوردار و محروم هستیم.

وی گفت: نخبگان گلستان در امر خدمات فنی مهندسی می توانند بسیاری از نیازهای کشور ترکمنستان را برطرف کنند،  از منظر تجارت کالا و تبادلات مالی ترکمنستان این امکان را به ما می دهد که به بازار چین و کشورهای اوراسیا متصل شویم.

 نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که در دولت جهادی سیزدهم و با اهتمام شخص رییس جمهوری تنگناهای اقتصادی گلستان برطرف شود.

استان گلستان ۲ میلیون نفر جمعیت و ۱۴ شهرستان دارد که در گستره تقریبی ۲۱ هزار کیلومتر مربع سکونت دارند و با کشور ترکمنستان هم مرز هست.

برچسب‌ها استان گلستان توسعه صادرات گرگان توسعه اقتصادی نماینده مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان توسعه صادرات گرگان استان گلستان توسعه صادرات گرگان توسعه اقتصادی نماینده مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۳۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود

ایسنا/هرمزگان مدیر سابق مرکز اسلامی استان هرمزگان گفت: برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید تمام ارکان جامعه اسلامی مشارکت کنند. نه شیعه و نه اهل سنت به تنهایی نمی‌توانند به این مهم دست پیدا کنند؛ بلکه باید با اتحاد برای تحقق این تمدن تلاش کرد.

حجت‌الاسلام احمدرضا باوقار امروز (هشتم اردیبهشت ماه)، در آئین تودیع و معارفه خود که در سالن جلسات حوزه علمیه بانوان برگزار شد، با ذکر این نکته که مسلمان باید بلند بیندیشد، خاطرنشان کرد: مسلمانان باید حامی و پشتیبان یکدیگر باشند؛ اما متاسفانه امروز در مسئله غزه شاهد رفتاری غیر از این هستیم.

مدیر اسبق مرکز اسلامی استان هرمزگان بیان کرد: هموارسازی مسیر برای عینت‌بخشی به وحدت موجود در استان هرمزگان از جمله اصول اساسی برنامه‌هایم در مرکز اسلامی بود.

در استان هرمزگان بیش از ۲۰ حوزه علمیه شیعه و حدود ۵۰ مدرسه دینی اهل سنت داریم که در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و خدماتی فعالیت‌ می‌کنند.

وی، با اشاره به گستردگی فعالیت مرکز اسلامی، عنوان کرد:این مرکز در حوزه مساجد مانند مرکز رسیدکی به امور مساجد و در حوزه مدارس دینی مانند حوزه علمیه و مرکز خدمات فعالیت می‌کند که نشان دهنده حجم فعالیت‌ها است.

حجت‌الاسلام باوقار منشاء اختلاف را جهل دانست و اظهار کرد: اختلاف باعث عدم تحقق اهداف جامعه اسلامی خواهد شد و همین امر باعث شکست جبهه اسلام می‌شود به همین جهت باید وحدت اسلامی را عینیت بخشید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • هر کسی رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند
  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است