Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران آیت‌الله محمد جعفر منتظری در دیدار با مهدی اقراریان و سوده نجفی، 2 عضو شورای شهر تهران گفت: من ۹ سال در دیوان عدالت اداری بودم و سرو کار زیادی با شوراهای سراسر کشور و تهران داشتم و لذا  با مجموعه ای که با انتخاب مستقیم مردم سر کار می‌آیند و اداره شهرها را عهده دار هستند آشنایی کامل دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی

وی با اشاره به ظرفیت‌های مغفول شوراهای شهر گفت: شوراهای اسلامی ظرفیت بسیار گسترده‌ای دارند که نه از آن استفاده می شده و نه می‌شود و برای مثال می‌توانند مستقیما مانند دولت به مجلس لایحه بفرستند در حالی که حتی قوه قضاییه نمی‌تواند چنین کاری انجام دهد ولی از این ظرفیت استفاده نشده است.

آیت‌الله منتظری ادامه داد: شوراها برخواسته از متن مردم هستند و می توانند از ظرفیت های اجتماعی هم استفاده کنند؛ فلذا همه کارها نبایستی به عهده دولت گذاشته شود که  این نشان می‌دهد که در اقدامات خود عملا موفق نیستیم و نبودیم.

 دادستان کل کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به ترکیب شورای شهر ششم تهران گفت: جوان بودن افراد در شورا و در کنار هم بودن با افراد با تجربه همان عینیت بخشیدن به سخنان مقام معظم رهبری است که مکرر فرمودند از توان جوانان در کنار تجربیات افراد مسن استفاده شود و این ترکیب خوبی است.  

وی اظهار داشت: مهم‌ترین بارزه لیست شورای شهر ولایتمداری و ارتباط با جریان ولایی بوده و همین امر موجب شد مردم در این مقطع زمانی به این لیست رای بدهند و شما برای ۴ سال زمان دارید که پایه گذاری خوبی در امور انجام دهید.  

دادستان کل کشور  گفت: بر اساس اطلاعاتی که دارم، شوراها و شهرداری ها با ۲ بخش از دستگاه قضایی مرتبط هستند که یکی دادستان ها به اعتبار اینکه مسئولیت صیانت از حقوق عامه را عهده دار هستند  و یکی هم دیوان عدالت اداری است.  

آیت الله منتظری  با اشاره به اینکه عموما مصوبات شوراها برای مردم مشکل ایجاد می کند و با اینکه در قانون پیش بینی شده چگونه عمل شود اما در اجرا با مشکل مواجه می شود، ‌ عنوان کرد: یکی از مشکلات این است که قوانین و مصوبات شورا در فرمانداری ها مورد تایید و تطابق با قوانین بالادستی قرار می گیرند در حالی که فرمانداری ها آن طور که باید از توانمندی در بخش حقوقی آن طور که پاسخگوی نیاز مردم باشد بهرمند نیستند.  

آیت الله منتظری افزود: اینکه از این مصوبات چه تعداد مورد نظارت دقیق قرار گیرد نیز  یکی از آسیب های جدی است که در آسیب‌شناسی هایی که نسبت به شوراها می شود باید مورد بررسی قرار گیرد و همچنین از  ظرفیت شورای عالی استان ها به طریق اولی استفاده شود.

برچسب‌ها شورای شهر دادستانی کل کشور شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر دادستانی کل کشور شهر تهران شورای شهر دادستانی کل کشور شهر تهران شورای شهر آیت الله کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۹۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، سالار مرادی پیش از ظهر یکشنبه در همایش روز ملی شوراها که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه شورا هم در قانون و هم در شرع کاملاً مشخص است به طوری که در قانون اساسی جایگاه شورا به عنوان پارلمان محلی تبیین شده است و بدون مشورت و همکاری و شور جامعه مدنی شکل نمی‌گیرد که ما بخواهیم منتظر رشد و توسعه یک کشور باشیم.

منتخب مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: معتقدیم مجلس، دولت و نهادهای مدنی هر کدام کار شرح وظایفی دارند و باید کار و رسالت خود را انجام دهند تا توسعه کشور تحقق یابد.

وی با بیان اینکه تمام مشکلاتی که مطرح شد را سال‌های سال شنیده‌ایم، گفت: شوراها بدون بیمه و حقوق و امتیازی، خود را در معرض قضاوت و داوری قرار دادند و با تلاش خود برای خدمت به مردم تلاش کردند.

مرادی بیان کرد: در قانون اساسی تنها نهادی که می‌تواند قانونگذاری کند مجلس است اما در کنار مجلس شورای عالی استان‌ها نیز می‌توانند پیشنهاد ارائه دهند.

وی با بیان اینکه باید بیمه و حقوق برای شوراها درنظر گرفته شود، افزود: به تناسب جمعیت و فعالیت حداقل حقوق برای شوراها باید در نظر گرفته شود و این طرح یکی از طرح‌های پیشنهادی است که در مجلس جدید مطرح می‌شود.

مجلس دوازدهم با تعامل و همفکری برای حل مشکلات مردم قدم بر می‌دارد

منتخب مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه مطالبات و انتظارات مردم زیاد است، گفت: نمی‌توانیم بگویم که مشکلات در سطح کشور وجود ندارد اما امیدوارم مجلس دوازدهم بتواند با تعامل و همفکری بخشی از مشکلات ملی را حل کند که به مراتب آن مشکلات استانی هم حل می‌شود.

مرادی تصریح کرد: باید رابطه بین مجلس و بین شوراهای شهر و روستاها وجود داشته باشد تا در سطح ملی بتوانند اثرگذار باشند

وی اضافه کرد: هر کسی در حوزه عمومی قدم برمی‌دارد با مشکلات و چالش‌ها و انتقادات روبرو خواهد بود و امیدوارم مجلس دوازدهم با عقلانیت و اعتدال بتواند مشکلات مردم را کاهش دهد.

منتخب مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی از افزایش مهاجرت مردم از روستا به شهر ابراز نگرانی کرد و یادآور شد: با مهاجرت روستاییان به شهرها در واقع تولیدکنندگان به مصرف کننده تبدیل می‌شوند.

مرادی توجه به زیرساخت‌ها در روستاها و ساخت جاده، مدرسه و تأمین آب آشامیدنی در روستاها را لازمه ماندگاری روستاییان و ممانعت از مهاجرت آنها به شهر خواند و گفت: مهاجرت روستاییان زنگ خطری برای مسؤولان و متولیان امر است که باید به این موارد توجه شود.

وی از زحمات هیأت نظارت، بازرسی و مدیران اجرایی و مشارکت مردم در انتخابات اسفند ماه گذشته تقدیر کرد.

کد خبر 6090927

دیگر خبرها

  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • ۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر