Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:49:24 GMT

تب ناگهانی وجه مشخصه آنفلوانزا از کرونا است

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۹۲۰۹

تب ناگهانی وجه مشخصه آنفلوانزا از کرونا است

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر زهرا نهبندانی روز دوشنبه اظهار داشت: در آنفلوانزا که بیشتر در فصول سرد سال بروز می کند، بیمار به طور ناگهانی دچار تب و بدحالی می شود، در حالی که قبل از آن حال مساعدی داشته است.

وی بیان کرد: کرونا در تمام فصول سال بروز می کند، اما موج اول آنفلوانزا بیشتر در اواخر آبانماه و اوایل آذرماه بروز پیدا می کند و در فصل سرد سال خودنمایی می کند، لذا کرونا مخصوص فصل خاصی از سال نیست و تاکنون چند موج آن را پشت سر گذاشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: معالجه بیماری کووید ۱۹ براساس شرح حال و نمونه برداری توسط کادر درمان انجام می شود و در شرایطی که احتمال هر ۲ بیماری وجود داشته باشد هر دو تست برای بیمار انجام می شود.

نهبندانی با اشاره به اینکه واکسیناسیون می تواند در کاهش آمار مبتلایان و بیماران بدحال کرونایی موثر باشد، گفت: ۸۲ درصد جمعیت جامعه دز اول واکسن را دریافت کرده اند و واکسیناسیون نوبت دوم نیز در حال انجام است.

مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: با توجه به اینکه مدارس و کسب و کارها بازگشایی شده اند، لزوم واکسیناسیون چندین برابر بیشتر از قبل احساس می شود از همین رو توصیه می شود که واکسیناسیون با سرعت بالایی از سوی مردم پیگیری شود.

وی تاکید کرد: واکسیناسیون بعد از سه ماهه اول بارداری هیچ گونه عوارضی برای مادر و جنین ندارد، بنابراین مادران باردار نیز برای جلوگیری از وخامت حال بعد از ابتلا به کرونا نباید در امر واکسیناسیون تعلل کنند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد:‌ ۱۴۰ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست داده اند و شمار جان باختگان این بیماری به ۱۲۷ هزار و ۴۳۹ نفر رسیده است.

در این مدت هشت هزار و ۳۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که هزار و ۱۶۴ نفر از آنها بستری شدند.
تاکنون مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به پنج میلیون و ۹۹۶ هزار و ۱۵۵ نفر رسیده است.

برچسب‌ها کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد آنفلوآنزا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد آنفلوآنزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۹۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد