Web Analytics Made Easy - Statcounter

«قربانعلی فتحی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون یک میلیون و ۷۳۱ هزار راس در مراتع این استان چَرا می‌کنند.

 وی، مساحت مراتع ملی استان مرکزی را ۲ میلیون و ۳۰ هزار و ۲۰۳ هکتار عنوان کرد و ادامه داد: سه هزار و ۸۹۸ پروانه مرتعداری انفرادی، مشاع و شورایی برای چرای ۵۰۰ هزار راس دام در مراتع استان مرکزی صادر شده که اکنون سه برابر این ظرفیت در مراتع استان چرا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۳۹ هزار و ۱۲۲ نفر بهره بردار ذیحق در این اراضی شناسایی شده‌ است.

فتحی گفت: براساس ابلاغ دفتر امور مراتع سازمان، ممیزی تمامی اراضی ملی باید تا پایان سال جاری (سال ۱۴۰۰)  انجام و نسبت به شناسایی دامداران مراتع اقدام شود که در این راستا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی نسبت به انشار آگهی ممیزی برای مراتع ییلاقی در فصل خود اقدام و انتشار آگهی مراتع قشلاقی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۴۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت صاحبان پروانه چرای دام هرساله باید نسبت به تمدید پروانه چرای دام خود اقدام کنند که این عوارض سالانه از طریق منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های استان مرکزی به مرتعداران اعلام و ابلاغ می‌شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: صاحبان پروانه چرای دام که دارای بدهی سنواتی هستند بر اساس بخشنامه معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها،مراتع و آبخیزداری کشور تا هشتم آذرماه سال جاری باید نسبت به پرداخت بدهی پروانه چرای خود اقدام کنند تا مشمول بخش الف از فصل چهارم اصلاحیه شیوه نامه فنی و اجرایی ضوابط و شرایط بهره‌برداری از مراتع کشور نشوند.

فتحی افزود: مرتعداران در صورت عدم تمدید تا تاریخ مذکور، پروانه چرای دامشان ابطال و مرتع بلامعارض و از ورود دام به اراضی ملی جلوگیری می‌شود.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی منابع طبیعی اراک استان مرکزی منابع طبیعی منابع طبیعی و آبخیزداری پروانه چرای دام استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۵۳۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: اجرای حکم قضایی با حضور احدی از کارشناسان حقوقی، سرجنگلبان و نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظت شرکتی عوامل نیروی انتظامی به مساحت تقریبی ۴۴۴ متر مربع در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل در مورخه ششم اردیبهشت ماه انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر