Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار قم این شهر را نیازمند فضاسازی مناسب برای تشویق زائران در جهت اقامت بیشتر در شهر برشمرد و گفت: شهرداری در کنار توجه به ابعاد معنوی وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در شهر قم، به ایجاد امکانات تفریحی و رفاهی همچون تله‌سیژ، شهربازی‌ها، بوستان‌های مختلف و برخی دیگر از این پروژه‌ها پرداخته و خوشبختانه امروز ازنظر مکان‌های تفریحی در حد متوسط هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر سیدمرتضی سقائیان‌نژاد توجه مدیریت شهری قم به توسعه زیرساخت‌های تفریحی و رفاهی را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: ایجاد نشاط اجتماعی یکی از رسالت‌های شهرداری است، دین اسلام هیچ مخالفتی با شادی و تفریح نداشته و باید فضاهای تفریحی سالم را برای شهروندان به وجود آورده تا بتوانیم برای تربیت فرهنگی نیز برنامه‌ریزی کنیم.

وی یکی از پروژه‌های تفریحی و پرچالش شهر قم را باغ پرندگان دانست و اذعان کرد:‌ متأسفانه این پروژه علیرغم آمادگی برای بهره‌برداری، تا امروز نتوانسته در اختیار شهروندان قرار گیرد که به دنبال بازگشایی این مجموعه هستیم.

شهردار قم با بیان اینکه با فروکش شدن شیوع کرونا،‌ قم سالانه پذیرای بیش از ۲۰ میلیون زائر خواهد بود که نیاز به جاذبه‌های گردشگری برای ماندگاری مسافران و رونق اقتصادی شهر دارد، گفت: در حال حاضر به‌صورت متوسط زائران شهر قم تنها ۴ الی ۵ ساعت در شهر می‌مانند و ما عملاً برنامه خاصی برای استفاده از ظرفیت زائرپذیری قم نداریم، درصورتی‌که اگر این زمان به چند روز افزایش پیدا کند شاهد دگرگونی اقتصاد شهر خواهیم بود.

وی شهر را نیازمند فضاسازی مناسب برای تشویق زائران برای اقامت در شهر برشمرد و تصریح کرد: شهرداری در کنار توجه به ابعاد معنوی وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در شهر قم، به ایجاد امکانات تفریحی و رفاهی همچون تله‌سیژ، شهربازی‌ها، بوستان‌های مختلف و برخی دیگر از این پروژه‌ها پرداخته و خوشبختانه امروز حرکتی رو به رشد داریم و ازنظر مکان‌های تفریحی در حد متوسط هستیم.

دکتر سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه وظیفه شهرداری ایجاد فضاهای تفریحی سالم بوده و باید ارگان‌های فرهنگی برای ارتقاء فرهنگ دینی جامعه برنامه‌ریزی کرده تا بتوان به‌صورت همزمان از تفریح و نشاط به‌خوبی استفاده کرد،‌ افزود: دین اسلام بسیار به مسائل سلامت روان و تفریح اهمیت داده و نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌اهمیت باشیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تفریحی شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۷۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند

ایسنا/تهران معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت: دستگاه‌های مردمی و فرهنگی در حوزه مشارکت در انتخابات همکاری داشتند و این باعث شد تا انتخاباتی باشکوه در استان برگزار شود.

سید عباس جوهری در آیین تجلیل از عوامل برگزاری انتخابات شهرستان ملارد اظهار کرد: افزایش میزان مشارکت مردم و همکاری ائمه جمعه ارزشمند است و این موفقیت‌ها ثمره تلاش‌های شبانه‌روزی است. در استان تهران بیش از ۱۴۰ برنامه برای رای اولی‌ها برگزار شد و اقشار مختلف مردم مانند هنرمندان، ورزشکاران، دانشجویان و اصناف پای کار انتخابات بودند. 

وی در ادامه افزود: انتخابات بدون حاشیه برگزار شد و این نتیجه برنامه‌ریزی‌ و اصلاح قانون انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تصریح کرد: دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و پردیس به‌صورت کاملا الکترونیک و در حوزه ورامین، قرچک و پیشوا نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در پایان خاطر نشان کرد: سطح تعامل بین دستگاه‌های مختلف به‌ خصوص در شورای نگهبان و هیات نظارت در سطح استان و شهرستان قابل تقدیر بود. چرا که هر کسی در خطوط وظایف خود حرکت کرد و وظیفه خود را انجام داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان
  • آیا می توان چراغ خطی را در کف نصب کرد؟
  • تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون