Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@02:55:42 GMT

کشف محموله بزرگ قاچاق مبلمان توسط گمرک

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۷۱۸۵

کشف محموله بزرگ قاچاق مبلمان توسط گمرک

به گزارش مهر به نقل از گمرک ایران، روح الله لطیفی سخنگوی گمرک گفت: پنج دستگاه کامیون ترانزیتی که محموله مبلمان خارجی را با مبلمان ایرانی جابه‌جا کرده و با این روش دنبال فروش مبلمان خارجی در ایران بودند با رصد گمرک ایران و همکاری گمرک بوشهر به عنوان گمرک ورودی و گمرک لطف آباد به عنوان گمرک خروجی، کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی گمرک ایران افزود: با مشکوک شدن و رصد گمرک ایران، مستندسازی محموله مبلمان چینی در هنگام بارگیری در گمرک بوشهر به عنوان گمرک ورودی و پلمپ کامیون‌های حامل کالا بدون ایجاد حساسیت در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: سپس در زمان خروج کامیون‌ها از کشور به سمت ترکمنستان نیز، کنترل محموله، پلمپ‌ها، دریچه‌ها، سیم‌های اتصال و اسناد با تصاویر ارسالی از گمرک مبدأ (بوشهر) در گمرک لطف آباد خراسان رضوی توسط کارکنان این گمرک، با هماهنگی ستاد گمرک صورت گرفت، که با بررسی‌های انجام شده مشخص شد با وجود اینکه پلمپ‌ها دست کاری نشده، اما سیم اتصالات و دریچه‌ها دچار تغییراتی شده است.

لطیفی توضیح داد: از همه مهمتر اینکه محموله مبلمان از مبدا کشور چین که می‌بایست با عبور از ایران (ترانزیت) به کشور ترکمنستان منتقل می‌شد در داخل کشور تخلیه شده و محموله مبلمان ایرانی جایگزین آن شده است، تا با این روش مبلمان خارجی را در بازار داخل به فروش برسانند.

وی افزود: متخلفین برای عبور از مسیر کنترل ایکس ری با جابجابی محموله‌ی مشابه ایرانی به سمت مقصد، قصد فریب گمرک را داشتند.

سخنگوی گمرک در پایان گفت: رانندگان و همه محموله‌های این پنج کامیون مبلمان برای تحقیقات و اقدامات بعدی، طی صورتجلسه‌ای تحویل مقام قضایی شدند.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح جهش تولید مسکن مسعود فیاضی فاطمه اسدی زلزله جنوب ایران زلزله محموله قاچاق گمرک طرح جهش تولید مسکن مسعود فیاضی فاطمه اسدی زلزله جنوب ایران زلزله محموله مبلمان گمرک ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۷۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

تین نیوز

تصویری از میز و صندلی های فرودگاه جیرفت خبرساز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، یکی از سوژه های جدید شبکه های اجتماعی در چند روز اخیر، تصویری از میز و صندلی های فرودگاه جیرفت است که از زمین تا آسمان با صندلی های فرودگاه ها توفیر دارد.

همشهری آنلاین نوشت: همانطور که در تصویر هم مشاهده می کنید، این فرودگاه به جای صندلی های فلزی معمول، به مبلمان استیل مجهز شده است! یکی از کاربران فضای مجازی این عکس را منتشر کرده و نوشته: «عاشق صندلی های فرودگاه جیرفت شدم، حس می کنی اومدی خواستگاری!» ما هم فکر می کنیم هرکدام از مسئولان فرودگاه هرچه در خانه داشته آورده و دور هم فرودگاه درست کرده اند! چون هر جور حساب کنی، این مبلمان به این فضا نمی آید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان
  • کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • کشف محموله سیگار قاچاق در میامی
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • کشف و ضبط ۸۴۰ بسته نیم کیلویی چای قاچاق
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس