Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اعلام گمرک ایران، محموله مبلمان از مبدا کشور چین که می بایست با عبور از ایران (ترانزیت) به کشور ترکمنستان منتقل می شد در داخل کشور تخلیه شده و محموله مبلمان ایرانی جایگزین آن شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته اعلام شد که  پنج دستگاه کامیون ترانزیتی که محموله مبلمان خارجی را با مبلمان ایرانی جا به جا کرده و با این روش دنبال فروش مبلمان خارجی در ایران بودند با رصد گمرک ایران و همکاری گمرک بوشهر به عنوان گمرک ورودی و گمرک لطف آباد به عنوان گمرک خروجی محموله های مبلمان، کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با مشکوک شدن و رصد گمرک ایران، مستند سازی محموله مبلمان چینی در هنگام بارگیری در گمرک بوشهر به عنوان گمرک ورودی و پلمپ کامیون های حامل کالا بدون ایجاد حساسیت در دستور کار قرار گرفت. 

سپس در زمان خروج کامیون ها از کشور به سمت ترکمنستان نیز، کنترل محموله، پلمپها، دریچه ها، سیم های اتصال و اسناد با تصاویر ارسالی از گمرک مبدأ (بوشهر) در گمرک لطف آباد خراسان رضوی توسط کارکنان این گمرک، با هماهنگی ستاد گمرک صورت گرفت، که با بررسی های انجام شده مشخص شد با وجود اینکه پلمپ ها دست کاری نشده اما سیم اتصالات و دریچه ها دچار تغییراتی شده است. 

از همه مهمتر اینکه محموله مبلمان از مبدا کشور چین که می بایست با عبور از ایران (ترانزیت) به کشور ترکمنستان منتقل می شد در داخل کشور تخلیه شده و محموله مبلمان ایرانی جایگزین آن شده است، تا با این روش مبلمان خارجی را در بازار داخل به فروش برسانند. متخلفین برای عبور از مسیر کنترل " ایکس ری" با جابجابی محموله ی مشابه ایرانی به سمت مقصد، قصد فریب گمرک را داشتند. رانندگان و همه محموله های این پنج کامیون مبلمان برای تحقیقات و اقدامات بعدی، طی صورتجلسه ای تحویل مقام قضایی شدند.

کشف محموله بزرگ قاچاق مبلمان/ سوء استفاده از رویه ترانزیت

به گزارش  تسینم، چندی قبل نیز دیده بان شفافیت و عدالت در مکاتبه با یک نهاد نظارتی اعلام کرد، برحسب وظیفه قانونی خود در سنوات قبل در خصوص ورود غیر قانونی مبلمان و اجزاء و قطعات آن از گمرکات استان بوشهر که تحت رویه ترانزیت از گمرکات بازرگان و بندر عباس به گمرک بوشهر وارد و سپس تحت رویه ترانزیت خارجی به گمرکات دیگر از جمله باشماق ارسال می شود، هشدار داده بود.

متأسفانه مجددا یک محموله دو کانتینری مبلمان که از گمرک بوشهر به مرز باشماق ترانزیت شده بود توسط مأمورین گمرک کشف و مشخص شد که شرکت حمل و نقل ... با دستکاری پلمپها در بین راه محموله اصلی را تخلیه و پس از بارگیری کارتن سنگ، محموله را از کشور خارج می نماید که برای شرکت مذکور، پرونده قاچاق تشکیل می شود.

نظر به اینکه این اقدام شرکت‌ها با همکاری مسئولین گمرک سالها با اسناد مدارک پیوست در جریان بوده، لذا پیگیری جدی و کارشناسی پرونده مبلمان که از ابتدای دهه 90 به همین شیوه در گمرکات  در جریان بوده می تواند موجب شناسایی این گروه شده تا ضمن حمایت از صنایع مبلمان داخلی و برخورد با متخلین، نسبت به وصول حقوق تضییع شده دولت اقدام نمود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گمرک گمرک محموله مبلمان رویه ترانزیت گمرک بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۷۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان

تین نیوز

سفیر جمهوری ازبکستان در تهران طی دیداری با مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به گفت و گو در زمینه تسهیل مناسبات حمل و نقلی پرداخت و در این جلسه راهکارهای رفع موانع موجود در مسیر تحقق این امر بررسی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در راستای ارتقای سطح مناسبات حمل و نقل بین المللی جاده ای و ترانزیتی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان، فریدالدین نصری اف، سفیر این کشور در تهران با جواد هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای دیدار کرد در این جلسه راهکارهای رفع موانع موجود در مسیر تسهیل مناسبات حمل و نقلی مورد بررسی قرار گرفت.

جواد هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در جریان این دیدار با اشاره به اهمیت راهبردی قلمرو و پیشینه دو کشور در منطقه و با تأکید بر ضرورت تولید داده های صحیح جهت اتخاذ تصمیمات اثربخش، بر آمادگی بخش حمل ونقل بین المللی ایران بر توسعه مناسبات با کلیه کشورهای آسیای مرکزی و جایگاه مهم ازبکستان به عنوان پرجمعیت ترین کشور منطقه، تأکید کرد.

وی با اشاره به موقعیت راهبردی بنادر جنوبی ایران برای انتقال کالاهای کشورهای آسیای مرکزی و دسترسی به کشورهای حوزه خلیج فارس و اقیانوس هند، افزود: برای تجاری سازی این مسیر، آماده اجرای برنامه حمل آزمایشی ناوگان دو کشور در شرایط استاندارد قرار داریم تا قلمرو ایران به ویژه متعاقب رویدادهای منطقه ای، بهترین مسیر ممکن برای تامین دسترسی ناوگان کشورهای آسیای میانه باشد.

هدایتی با اشاره به سوابق مذاکرات دوجانبه و چندجانبه با طرف ازبک و با هدف رفع موانع موجود و افزایش حجم تردد ناوگان کشورها به مقاصد و عبوری از قلمرو یکدیگر، بر آمادگی سازمان برای تقلیل متقابل عوارض و افزایش تسهیلات لازم تأکید کرد.

نصری اف سفیر ازبکستان نیز با تأکید بر ضرورت توسعه راهگذرهای ترانزیتی در منطقه بر اهمیت استفاده از قلمرو ایران برای دولت ازبکستان، اظهار کرد: دولت متبوع نیز در زمینه توسعه همکاری جدی بوده و برای بررسی و تدوین برنامه عملیاتی، افزایش ارتباط و برگزاری نشست های فنی بین نهادهای تخصصی دو کشور را پیشنهاد کردند.

شایان ذکر است در این دیدار، جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین المللی افزود: قطعاً حمل ونقل نقش ویژه ای در توسعه مناسبات تجاری در همه زمینه ها دارد.

وی به تشریح آخرین وضعیت مسیرهای عبوری دسترسی ناوگان ازبک به ایران و هزینه های مترتب بر آن پرداخت و بر اهمیت تقویت ترانزیت منطقه ای بر پایه مزیت های چندجانبه تأکید کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان
  • کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد
  • کشف محموله سیگار قاچاق در میامی
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد/ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟