Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@00:30:46 GMT

نکات مهم برای خرید سمعک

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۳۲۴۸

نکات مهم برای خرید سمعک

همچنین انواع مختلفی از سمعک وجود دارد که شما نمی دانید کدام یک برای شما بهتر است؟ پس کارشناسان کلینیک طوس نکاتی را در این زمینه ارائه داده اند که در هنگام خرید سمعک بسیار کاربردی است.

لطفا قبل از خرید سمعک تست شنوایی بدهید!

قبل از خرید سمعک اولین قدمی که باید بردارید انجام تست شنوایی در کلینیک های معتبر می باشد تا به کمک آن بتوانید میزان شنواییتان را  جهت خرید سمعک مختص به خودتان، تشخیص دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته با پیشرفت علم شاهد نمونه های آنلاین شنوایی سنجی می باشیم، اما هیچ وقت به تست های آنلاین اکتفا نکنید. زیرا تشخیص کم شنوایی توسط پیشرفته ترین دستگاه ها باعث می شود تا دقیق ترین نتایج حاصل شود.

در انتخاب متخصص وسواس بخرج بدهید

ممکن است که مشکلات شنوایی شما با روش های دیگری مانند شستشوی گوش حل شود و یا حتی شاید بخواهید مشکلاتی که باعث کاهش شنواییتان شده است را پیدا کنید. بنابراین مراجعه به یک متخصص با تجربه یکی از مهمترین اقدامات قبل از خرید سمعک می باشد که خوشبختانه متخصصان کاربلد و حرفه ای در کلینیک های مختلف از جمله  کلینیک طوس مشغول بکار هستند.

انواع سمعک را بشناسید

سمعک ها از لحاظ مرئی یا نامرئی بودن، نوع تکنولوژی و .. دارای انواع مختلفی می باشند. بنابراین علاوه بر تشخیص میزان کم شنوایی، ارزیابی نوع سمعک می تواند به شما کمک کند تا مناسب ترین نوع سمعک را انتخاب کنید. 

برای این کار شما باید مهمترین نکات خرید سمعک را در نظر بگیرید سمعکی بخرید که با نوع کم شنوایی شما سازگار باشد با سبک زندگی شما مطابق باشد با بودجه شما متناسب باشد استفاده از آن راحت باشد انواع سمعک از نظر تکنولوژی سمعک آنالوگ سمعک دیجیتال سمعک هوشمند انواع سمعک از نظر سطح تکنولوژی پایه (Basic) متوسط (Mid-Range) پیشرفته (Advanced) عالی (Premium)

انواع اصلی سمعک از نظر ظاهر عبارتند از:

پشت گوش (BTE)

سمعک‌های پشت گوشی که بلندگو (receiver) در قسمت پشت گوش قرار دارد. سمعک‌های پشت گوشی که بلندگو داخل مجرای گوش قرار می‌گیرد (RITE و RIC).

داخل گوش

سمعک نامرئی IIC سمعک های نامرئیCIC سمعک های داخل کانالITC سمعک های داخل گوشITE

در نظرگرفتن ویژگی های خاصی که سمعک ها می توانند ارائه دهند (انواع سمعک براساس ویژگی)

اینکه وظیفه سمعک ها افزایش دادن حجم صدای اطراف است یک تصور اشتباه است.در واقع هر نوع از سمعک ها ویژگی های خاصی دارند. به عنوان مثال ممکن است که بعضی از سمعک ها بتوانند فرکانس های خاصی را افزایش دهند که شما در حال شنیدن مشکل دارید.

پس در اینجا برخی از نکاتی که در هنگام انتخاب براساس ویژگی سمعک باید در نظر بگیرید را جمع آوری کرده ایم:

فیلتر کردن صدای پس زمینه

اگر شما در یک محیط پر سر و صدا کار می کنید یا به طور منظم با افراد دیگر مشغول به کار هستید، به دستگاهی نیاز دارید که سر و صدای پس زمینه را فیلتر می کند.

اتصال به گوشی های هوشمند
این برای افرادی مفید است که می خواهند تنظیمات سمعک خود را از طریق یک برنامه گوشی هوشمند کنترل کند. مرئی یا نامرئی

برخی از سمعک ها عملا نامرئی هستند، در حالی که برخی دیگر در دید قرار دارند. این موضوع بستگی به سلیقه افراد نیز می تواند در انتخاب آن ها تاثیرگذار باشد.

نوع شارژر باتری

از آنجا که سمعک ها وسیله ای الکتریکی می باشند نیاز به یک منبع تولید انرژی دارند. باتری سمعک در انواع قابل شارژ و یکبار مصرف ارائه شده اند که این موضوع نیز می تواند در  خرید سمعک تاثیر گذار باشد.

استفاده آسان

راحتی در استفاده سمعک های مختلف، می توانند متفاوت باشند. دنیای سمعک ها روز به روز در حال پیشرفت می باشد و متقاضیان بدنبال سمعک هایی هستند که کاربرد راحتی داشته باشند برای مثال تکنولوژی بلوتوث در سمعک ها راحتی و استفاده بهینه را برای کاربران سمعک ارائه می دهد.

سخن آخر

به عنوان سخن آخر باز هم تاکید می کنم تا برای کشف سمعک مناسب سبک زندگی خود، نوع کم شنوایی و بودجه، بهتر است با یک متخصص شنوایی مشورت کنید که می تواند به شما توصیه های شخصی را ارائه دهد. برای مثال کلینیک طوس که با بیش از ۳۰ سال سابقه درخشان ، یکی از پیشرفته ترین کلینیک ها در ایران می باشد از سال ۱۳۷۰ به منظور  ارائه خدمات تشخیصی، درمانی و مراقبتی مرتبط با وزوز گوش (تینیتوس)‌، افت شنوایی ، سرگیجه و تجویز پیشرفته ترین سمعک های دنیا به مدیریت حمید نعمتی (اودیولوژیست و عضو اسبق دپارتمان شنوایی دانشگاه شهید بهشتی) تاسیس گردید. این کلینیک که از پیشرفته ترین تجهیزات اروپایی جهت تشخیص دقیق استفاده می کند می تواند انتخاب مناسبی باشد.

کد خبر 1573573

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پیشرفته ترین انواع سمعک خرید سمعک کم شنوایی سمعک ها پشت گوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۳۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات تربیتی فرزند از زبان استاد قرائتی + فیلم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی درباره تربیت فرزندان گفت: آشنایی با احکام و مفاهیم اسلامی همانند ذکر و نام خداوند، نماز و روزه و ... باید از زمانی که کودک سه ساله می‌شود به مرور به کودک گفته شود تا درون کوک نهادینه شده و درک آن آسانتر شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • عیادت مدیرعامل باشگاه استقلال از مهدی مهدی پور
  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • کاردرمانی در منزل چقدر هزینه دارد؟
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی
  • نکات تربیتی فرزند از زبان استاد قرائتی + فیلم
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی