Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@06:43:56 GMT

علامت تجاری دیگر اجباری نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۸۴۹۰

علامت تجاری دیگر اجباری نیست

مدیرکل اداره استاندارد استان تهران از آغاز اندازه گیری رضایت مشتری و نرخ رشد کیفیت در سال جاری خبر داد و اعلام کرد که علامت تجاری برای واحدهای تولیدی دیگر اجباری نیست.

به گزارش مشرق، محمدرضا طاهری در مراسم تقدیر از واحدهای نمونه سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: استانداردسازی تا اجرای استاندارد در حوزه سازمان ملی استاندارد انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما استانداردها زیرساخت کیفیت هستند و ما امیدواریم به روزی برسیم که مشتریان از کالاهای دارای علامت استاندارد راضی باشند.

به گفته این مقام مسئول اندازه گیری رضایت مشتری و نرخ رشد کیفیت در سال جاری آغاز شده و در آینده باید به اطلاع عموم برسد. این مولفه نشان دهنده میزان کیفیت است و میزان پیشرفت با این شاخص ارزیابی می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان‌های نظارتی می‌توانند برای تولیدکنندگان موانعی ایجادکنند اما امسال شیوه نامه تسهیل شامل بسته‌های حمایتی در تولید و صادرات طراحی شده تا خودتحریمی به حداقل برسد، تصریح کرد: یکی از انتقادات همیشگی تولید کنندگان الزام نام تجاری بود. چون تا قبل ثبت نمیتوانستند فعالیت کنند. اما طبق آخرین مصوبه شورای عالی استاندارد، نام تجاری دیگر اجباری نیست.

طاهری درباره مبارزه با قاچاق کالا نیز گفت: خیلی از قطعات خودرو و مواد شیمیایی قاچاق وارد می‌شود و یکی از فعالیت‌های ما با کمک سازمان‌های موازی و انجمن ها به بازار مراجعه و بازار را برای کالای قاچاق نا امن می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در روند انتخاب شدن به عنوان واحد نمونه، ابتدا تولیدی باید خوداظهاری کند، گفت که از ۳۰ واحد کشوری مشمول تقدیر، هفت واحد در استان تهران فعال هستند.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو استاندارد علامت تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۸۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: هدف از این بازدید استفاده از تجربیات جهانی برای ایجاد صنایع پایین دستی، پترو پالایشگاهی و تکمیل زنجیره ارزش در هرمزگان و ایجاد اشتغال پایدار است.
خلیل قاسمی افزود: در این سفر برای طرح توسعه واحد تولید کننده و بسته بندی محصولات صیفی واحد تولیدی پتروپلاستیک پدیده بندر با شرکت طرف چینی قرارداد همکاری بست.
وی گفت: واحد تولیدی آب حیات شهرستان رودان نیز برای احداث خط تولید آب‌های طعم دار قراردادی در این نمایشگاه امضاء کرد.

بیشتر بخوانید؛ رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: در این سفر به سرمایه گذاران متعهد شدیم که خطوط تولیدی که در کشور مورد نیاز است و تولید نمی‌شوند را در ثبت سفارش و واردات حمایت کنیم.
قاسمی افزود واحد تولید کننده قطعات بتنی و مصالح سبک ساختمانی در بندرعباس نیز به توافقاتی برای خرید فناوری‌های مربوطه دست یافت.
هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان متشکل از مسئولان اقتصادی استان و نمایندگان بخش خصوصی عازم کشور چین شده است.

دیگر خبرها

  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری
  • سازمان ملی استاندارد صدرنشین جدول تبدیل دستگاهی
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق