Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ جواد کرمی، فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان گفت: امسال تاکنون هزار و ۱۵۰ تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی شده در محدوده زمین های کشاورزی استان داشته ایم که از این تخلفات ۱۸۵ مورد تخریب و قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز انجام شده است.

او افزود: در این بین همدان، ملایر و بهار با توجه به وسعت و تراکم جمعیت و افزایش ساخت و ساز با اختلافی نزدیک بیشترین آمار تخریب و قلع و قمع را به خود اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان با بیان اینکه مردم  می‌توانند با تماس با سامانه هوشمند ۱۳۱ موارد تغییر کاربری غیرمجاز را اطلاع دهند و در حفظ اراضی سهیم باشند، گفت: طی ۸ ماه اول سال حدود هزار و  ۱۵۰ مورد اخبار ساخت و ساز غیرمجاز به سامانه ۱۳۱ یگان حفاظت امور اراضی گزارش شده است؛ که از این تعداد حدود ۳۵۰ مورد از طریق تماس تلفنی مردم با سامانه ۱۳۱ بوده است و بقیه موارد را مامورین گشت ویژه ۱۳۱ یگان حفاظت شهرستان‌ها، حین گشت‌زنی شناسایی و برابر مقررات اقدامات قانونی صورت گرفته است.

سرهنگ کرمی از برخورد قاطع یگان حفاظت اراضی کشاورزی با متخلفان خبر داد و افزود: نیرو‌های یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان به کلیه تغییر کاربری غیر مجازها جهت جلوگیری از ادامه عملیات اخطار داده است.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ساخت و ساز غیر مجاز جهاد کشاورزی استان همدان یگان حفاظت اراضی کشاورزی کشاورزی استان ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۷۵۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا زارعی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در زمین‌های زراعی یکی از روستاهای اطراف شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی یگان حفاظت شهرستان و کارشناس باستان‌شناسی و همکاری پاسگاه انتظامی بخش سیروان دو نفر در محدوده حفاری غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه موتور برق و سه عدد میله فلزی کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ۱.۵ متر و عمق ۵ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری نمایند.

کد خبر 6087468

دیگر خبرها

  • دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • رفع تصرف ۱۲۶ هزار مترمربعی اراضی ملی در خوزستان
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان