Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان این‌که سیاست اصولی رئیس دولت سیزدهم توسعه روابط با همسایگان است، گفت: در این ارتباط وزارت امورخارجه تلاش وافری برای تقویت دیپلماسی اقتصادی با همسایگان در پیش گرفته است

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه که جهت شرکت در اجلاس مقدماتی سران کشورهای عضو اکو به عشق آباد سفر کرده است روز جمعه با رشید مردوف معاون رئیس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار و گفت وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ملاقات، مهمترین زمینه های همکاری دو کشور در زمینه انرژی، گاز و برق، حمل و نقل و ترانزیت، صدور خدمات فنی و مهندسی و بهداشت و درمان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

صفری در این دیدار اظهار کرد: سیاست اصولی رئیس جمهوری اسلامی ایران، اولویت بخشیدن به توسعه روابط با همسایگان و کشورهای پیرامونی است و در این ارتباط وزارت امورخارجه تلاش وافری برای تقویت دیپلماسی اقتصادی با همسایگان در پیش گرفته است.

وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز در این دیدار اعلام داشت: فرصت های همکاری اقتصادی بین دو کشور را می بایست تحقق بخشید و تاکید روسای جمهور دو کشور بر توسعه مناسبات است.

وزیر امور خارجه ترکمنستان سفر اخیر خود به تهران و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را بسیار سازنده و مثبت دانست و بر آمادگی طرف ترکمنی برای اجرایی کردن تفاهمات تاکید داشت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت امور خارجه عشق معاون وزیر امور خارجه گاز حمل و نقل بهداشت و درمان جمهوری اسلامی امور خارجه ترکمنستان مهدی صفری وزیرخارجه دیپلماسی اقتصادی وزارت امور دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۸۰۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه امروز وارد سودان می‌شود تا با رئیس شورای حاکمیتی این کشور درباره گسترش روابط دوجانبه گفت‌وگو کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌‎الملل خبرگزاری تسنیم، « احمد ابراهیم مفضل» رئیس سرویس امنیت عمومی سودان هفته گذشته به روسیه رفت تا در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی شرکت کند. وی در حاشیه این نشست با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در امور آفریقا دیدار و درباره تحولات سیاسی ونظامی در سودان با او گفت‌وگو کرد.

« میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه این کشور در راس یک هیئت بلندپایه دیپلماتیک امروز وارد سودان می‌شود تا با ژنرال «عبدالفتاح برهان» رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش درباره گسترش روابط دوجانبه و سایر تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سودان، در این سفر دو روزه، بوگدانوف با «مالک عقار» معاون رئیس شورای حاکمیتی ، وزیران امور خارجه و معادن به همراه سایر مقامات سودانی دیدار و در خصوص  تقویت همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو خواهد کرد.

کشتی نظامی روسیه برای نخستین بار وارد بندر سودان شد

هدف از سفر هیئت بلندپایه روسیه به سودان، گسترش روابط دوجانبه در تمام زمینه‌ها از طریق فعال سازی ساختار رایزنی و هماهنگی است.

ژنرال برهان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل که در شهریور ماه گذشته در نیویورک برگزار شد با « سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دیدار و درباره فعال سازی روابط دوجانبه، تحولات سودان و نقش مسکو در کمک به سودان و حمایت از صلح و ثبات در آن گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد