Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی خاشی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۲۲ درصد و از لحاظ وزن ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: صادرات قطعی از گمرکات زاهدان، میرجاوه، میلک، چابهار و منطقه آزاد، بازارچه های پیشین و میلک، میرجاوه، گمشاد، کوهک و جالق سراوان و بازارچه ریمدان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان افزود: از ابتدای امسال چهار هزارو ۳۹۶ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش  ۱۳۴ میلیون و ۸۴ هزار و ۵۸۹ دلار به وزن ۶۵۵ هزار و ۹۶۵ تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۷۲ درصد، از نظر ارزش ۴۹ درصد و از نظر وزن ۲۳ درصد کاهش را نشان می‌ دهد.

وی بیان کرد: عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات سیستان و بلوچستان در این مدت سیمان، کلینکر، خرما، گاز، تخم گشنیز، کشمش تیزابی، انگور تازه، بیسکوییت و تافی، گوجه فرنگی، پودر رختشویی، آلو، سیب درختی و سایر محصولات کشاورزی بوده که به کشورهای پاکستان، افغانستان، عمان، امارات متحده عربی و روسیه صادر شده‌ است.

خاشی با اشاره به صادرات کالاهای اظهارشده در سایر گمرکات کشور که از گمرکات این استان از طریق بازارچه‌های مرزی خارج شده است گفت: تعداد اظهارنامه ارائه شده ۲۷ هزارو ۱۸۸ فقره به ارزش ۸۴۰ میلیون و ۹۵۱ هزار و ۹۹۸ دلار به زون ۲ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۸۵۲ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۳۱ درصد، از نظر ارزش ۵۹ درصد و از نظر وزن ۴۵ درصد افزایش را نشان می‌ دهد.

 مدیرکل گمرک زاهدان افزود: عمده اقلام خروجی و صادراتی مشتقات نفتی، گاز، قیر، سیمان، کاشی و سرامیک، آهن و فولاد، مواد غذایی مجاز و تره بار بوده است.

خاشی با اشاره به واردات قطعی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال سه هزارو ۵۵۸ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش ۸۷۹ میلیون و ۸۳ هزار و ۵۲۹ دلار به وزن یک میلیون و ۶۶۰ هزار و ۵۷۴ تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۱۶۲ درصد، از نظر ارزش ۷۶ درصد و از نظر وزن ۷۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: عمده اقلام وارداتی سیستان و بلوچستان شامل برنج، گندم، ذرت دامی، جو دامی، دانه جو دامی، انبه، شکر، کنجد، لوازم یدکی، لوازم خانگی، پارچه، چتایی، لاستیک اتومبیل سبک و سنگین، دستگاه های خنک کننده هوا، نارنگی، موز و برخی اقلام مجاز بوده که این اقلام از کشورهای روسیه، آلمان، دانمارک، استرالیا، پاکستان، هند، امارات متحده عربی، تایلند و چین وارد شده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان با اشاره به خدمات مسافری از طریق گمرگ گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۶ هزارو ۳۶۱ نفر مسافر ورودی و ۲۹ هزار و ۲۰۰ نفر مسافر خروجی از خدمات گمرکی و تشریفات مسافری بهره‌مند شدند.

وی افزود: مسافران ورودی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد و خروجی ۱۱ درصد افزایش داشته که این افراد از سالن‌های مسافری گمرک در مرزهای مجاز میلک، میرجاوه و ریمدان سیستان و بلوچستان تردد کرده‌ اند.

خاشی خاطرنشان کرد: امسال ۲۷ هزارو ۵۵۲ دستگاه کامیون به وزن ۵۵۱ هزار و ۴۱ تن شامل لوازم یدکی مستعمل خودرو، فوفل، چای سیاه، پارچه، گاز، برنج، تخم زیره، ادویه، پنل خورشیدی و کانتینر خالی از طریق گمرکات میلک، میرجاوه و چابهار به کشورهای پاکستان، افغانستان، امارات متحده عربی، ترکیه و چین ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعدا کامیون و وزن ۲ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: همچنین از ابتدای سالجاری تاکنون  ۱۳ هزار و سه تن کالای گوگرد به صورت ترانشیپمنت ریلی به مقصد گمرک میرجاوه و ۲ هزار و ۳۴ تن برنج به مقصد گمرک باهنر و ۲۰۷ تن کیسه جامبو بگ به مقصد سایر گمرکات خارج شده است. 

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان توسعه صادرات واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران زاهدان صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان توسعه صادرات واردات سیستان و بلوچستان توسعه صادرات واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران زاهدان صادرات غیر نفتی نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر گمرکات سیستان و بلوچستان درصد افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۱۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مطلبی گفت: سال گذشته حدود ۵۷۷ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۶۴ میلیون دلار به کشور‌های مختلف صادر شده است.
او عنوان کرد: در همین مدت ۲۴۶ هزار تن کالا به ارزش ۶۸۵ میلیون دلار واردشده که عمدتا مربوط به خطوط تولید واحد‌های صنعتی بوده است.
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه افزود: در حوزۀ ترانزیت خارجی نیز حدود ۲۰۳ هزارتن کالا انجام شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱، حدود ۴۶ درصد رشد داشتیم.

دیگر خبرها

  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت