Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محسن منصوری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان شمیرانات که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد اظهار داشت: تناقض رفتار و گفتار مسئولان عاملی اساسی در سرمایه‌سوزی و از بین رفتن اعتماد اجتماعی‌ست که بویژه در شمیرانات باید نسبت به آن مراقبت جدی وجود داشته باشد؛ مردم وقتی ببینند مدیران از فقرزدایی صحبت می‌کنند اما وضعیت معیشت آن‌ها برخلاف این است صفت دروغگویی به ما نسبت می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار تهران ادامه داد: رئیس جمهور در انتصاب مدیران این شاخص‌ها را رعایت کرده‌اند و به این مسائل حساس هستند لذا باید معیشت خود را طوری تنظیم کنیم که حداکثر در طبقه متوسط جامعه قرار داشته باشیم.

وی تاکید کرد: محیط باید به لحاظ گفتمانی و رفتاری برای این سبک (مدیران اشرافی) ناامن باشد و فضای عمومی کشور مثل اوایل انقلاب، خود اصلاح کننده باشد و این تفکر در لایه‌های اجتماعی کشور بسط پیدا کند.

منصوری اظهار داشت: امروزه مدیریت سنتی کارآمد نیست؛ ما نیازمند مدل حکمرانی فن‌آور پایه و متصل به مراکز فاخر علمی هستیم چرا که مسائل و نیازهای مردم متفاوت شده است و این مساله در شمیرانات ضروری‌تر از دیگر مناطق است.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین هدف ما در شمیرانات افزایش سرمایه اجتماعی از طریق خدمات اجتماعی و رسیدگی به مردم است. یکی از عوامل افزایش سرمایه اجتماعی استفاده از ظرفیت نخبگان و مردم و همچنین پتانسیل‌های موجود مستمر در شهرستان‌ است؛ شمیرانات دارای قوی‌ترین مراکز نمونه علمی فرهنگی استان تهران است.

وی خاطرنشان کرد: عباراتی همچون مرفهین بی‌درد و خوش‌نشین که برای شمیرانات به کار می‌برد ناشی از ناآگاهی و نداشتن شناخت است. شهرستانی که سه هزار و ۵۰۰ شهید در مقیاس جمعیتی دوران دفاع مقدس تقدیم کرده است نشان از مردمی ریشه‌دار و اصیل دارد که باید اعتماد آنان را که مهم‌ترین سرمایه اجتماعی‌ست با کار شبانه‌روزی جلب کنیم.

استاندار تهران بیان داشت: نیاز نیست جامعه را با مدل امنیتی و یا اقتصادی اداره کنیم، هدف ما اجتماعی اداره کردن کشور و بهره‌گیری از مشارکت مردم برای رفع مشکلات آن‌ها است.

وی یادآور شد: در فصل جابه‌جایی مدیران قرار داریم که گاهی منجر به تعلل در کار می‌شود؛ این امر به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و مدیران تا لحظه‌ای که مسئولیت دارند باید قاطع و جامع کار را پیگیری کنند.

فرماندار شمیرانات نیز در این جلسه اعلام کرد: پروژه گازرسانی روستای پس‌قلعه به عنوان آخرین روستای استان تهران امروز با بهره‌برداری می‌رسد.

سید مهدی ساداتی با اشاره به واکسیناسیون کرونا در شمیرانات اظهار داشت: تاکنون ۹۷ درصد از اهالی شهرستان و همچنین ۱۱۵ درصد از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله (۱۰۰ درصد دانش آموزان شمیرانات و ۱۵ درصد میزبانی از دانش‌ آموزان سایر مناطق) در مراکز واکسیناسیون، واکسینه شده‌اند.

به گفته وی، بستر مناسب شمیرانات آن را در زمره شهرستان‌های مورد توجه ریاست جمهوری برای بازگشایی مدارس قرار داده است.

فرماندار شمیرانات خاطرنشان کرد: بخش‌های لواسانات و رودبار قصران از عصر سه‌شنبه تا پایان جمعه جمعیت متفاوتی را تجربه می‌کند؛ با میزبان حدود ۲۰۰ هزار گردشگر فاقد زیرساخت مناسب از جمله جاده دسترسی است و خیل عظیم گردشگران و ترافیک ۴۵ هزار وسیله نقلیه مسئولان محلی را با مسائل متعددی مواجه کرده است. انتظار اجرای فوری وجود ندارد اما بایستی با حمایت استانی و ملی در مسیر برطرف‌سازی این مشکلات و تقویت زیرساخت‌ها گام برداریم.

سید مهدی اعرابی، نویسنده، مؤلف و پژوهشگر شمیرانی با بیان اینکه شمیران سهم زیادی در توسعه شهر تهران دارد، ابراز داشت: ما شعار جدایی تهران و شمیران سر نمی‌دهیم اما در شمیران عدالت فضایی نیست و برای آبادانی باقی تهران فروخته شده است. باید این روند را کاهش دهید و سهم شمیران را به خودش برگردانید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضل مهم ترافیکی در شمیران تاکید کرد: غرب شمیران با حدود ۲۵۰ هزار ساکن و حضور بیشمار گردشگران، سه دانشگاه بزرگ، ساختمان اجلاس، هتل‌ها و وجود بزرگترین پیست اسکی خاورمیانه فاقد شبکه ترافیکی مناسب است که می‌طلبد تدابیری برای احداث مترو در این منطقه اتخاذ شود.

جواد شمشکی، عضو شورای شمیرانات نیز در خصوص اهم مشکلات این شهرستان به بازنگری و اصلاح مصوبه شورای عالی امنیت ملی (حریم ۱۵۰ متری رودخانه جاجرود با هدف صیانت از آب سد لتیان)، استقرار ادارات ضروری در بخش‌های لواسانات و رودبار قصران، ارتقا درجه فرمانداری شمیرانات به فرمانداری ویژه و تفویض اختیارات بیشتر در قالب قائم‌ مقامی استانداری با هدف برطرف‌سازی عمده مشکلات در حوزه شهرستان و تقویت بودجه تامینی اشاره کرد.

شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و بخش‌های لواسانات (شهر لواسان و ۲۰ روستا) و رودبار قصران (شهرهای اوشان، فشم، میگون و شمشک، دربندسر و ۱۶ روستا) با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع است.

برچسب‌ها گردشگری شمیرانات قطار ملی مترو شورای عالی امنیت ملی اردوگاه شهید باهنر واکسیناسیون محسن منصوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری شمیرانات قطار ملی مترو گردشگری شمیرانات قطار ملی مترو شورای عالی امنیت ملی اردوگاه شهید باهنر واکسیناسیون محسن منصوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۳۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی

عکاس: علیرضا میرزایی

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • کدام نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه تهران سابقه‌ نمایندگی دارند؟+ جدول
  • روابط عمومی در اقناع افکار عمومی نقش کلیدی دارد
  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • پایتخت تقسیم می شود؟