Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، غلامعلی دهشیری عصر پنجشنبه در آیین سوگند تعدادی از کارشناسان جدید دادگستری یزد افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پنج مرحله از سوی رهبر انقلاب برای تعالی نظام تببین شده که تحقق آن نیازمند الزام‌ها  و مولفه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید همه اجزای حاکمیت، بحث عدالت را سرلوحه فعالیت‌ های خود قرار دهند که در این مسیر دستگاه قضا به عنوان نماد عدالت باید پشتیبان و تضمین کننده عدالت در جامعه باشد ادامه داد:  مجلس شورای اسلامی باید قوانین را مبتنی بر عدالت تصویب، قوه مجریه عادلانه قوانین را اجرا و دستگاه قضا بین مردم به عدالت رفتار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول قضایی اظهار کرد: کارشناسان رسمی به عنوان مجموعه وابسته به دستگاه قضا یکی از اجزای تمدن نوین اسلامی هستند که خروجی این همکاری باید احیای حق در جامعه باشد و باید با نظرهای هوشمندانه، محکم ، مستدل و قاطع خود کمک کننده قضات در تشخیص حق و باطل باشند.

دهشیری با بیان اینکه بحث سوگند در مشاغل حساس و اثرگذار به موجب قانون برای برخی از حرفه‌ها برگزار می‌شود اظهار کرد: امروز فصل تازه‌ای در زندگی شما در راستای کمک به تحقق عدالت در جامعه است، عدالت و احیای حقی که ثواب بسیار برای آن در آیات و روایات بیان شده است.

وی با بیان اینکه مردم به کارشناسان دادگستری اعتماد دارند گفت: کارشناسان باید از این ظرفیت در راستای توافق و ایجاد صلح و سازش بین طرفین پرونده استفاده کنند و رسالت بس خطیری را در تحقق اهداف خود و مردم بر عهده دارند.

دهشیری در تببین شرایط گفت: امروز در جنگ ترکیبی، اقتصادی، اعتقادی و روان شناختی یا همان تحریف حقایق قرار داریم و در این مسیر روحیه و تفکر بسیجی با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی بسیار اهمیت دارد.

در پایان این جلسه تعدادی از کارشناسان جدید دادگستری  طبق مقررات برای انجام وظایف خود سوگند یاد کردند.

در این نشست اشاره‌ای به تعداد کارشناسان دادگستری استان یزد نشد.

  

برچسب‌ها دادگستری یزد گام دوم انقلاب كانون كارشناسان رسمی دادگستری رهبر معظم انقلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری یزد گام دوم انقلاب دادگستری یزد گام دوم انقلاب كانون كارشناسان رسمی دادگستری رهبر معظم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۴۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس کل دادگستری قزوین منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصطفوی‌نیا را به سِمت ریاست کل دادگستری استان قزوین و ریاست شعبه اول دادگاه تجدیدنظر این استان منصوب کرد.

کد خبر 6091211

دیگر خبرها

  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • رییس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه