Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از ثبت کمترین تعداد بستری های کرونایی خوزستان از ابتدای اپیدمی تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، فرهاد ابول‌نژادیان امروز شنبه(13 آذر ماه 1400) در نودمین ستاد استانی مدیریت کرونا که در استانداری خوزستان برگزار شد، با تبریک روز دانشجو اظهار کرد: در پاندمی کرونا دانشجویان علوم پزشکی پا به پای کارکنان، نسبت به ارایه خدمات بهداشتی و درمانی اقدام و نقش خود را به نحو احسن ایفا کردند که از آن‌ها تشکر می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: خوشبختانه در پی ادامه روند کاهشی بیماران مبتلا به کووید – ۱۹، کلیه شهرهای استان خوزستان در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه تا کنون پنج میلیون و ۳۳۴ هزار دوز واکسن به خوزستانی‌ها تزریق شده، افزود: در استان خوزستان تا کنون ۸۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال حداقل یک دوز و ۶۰ درصد دو دوز واکسن را دریافت کردند. ۷۷.۷ درصد افراد ۱۲ تا ۱۷ سال نیز حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

ابول نژادیان با اشاره به ثبت کمترین میزان بستری‌ها از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در استان خوزستان، بیان کرد: در حال حاضر ۱۹۵ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که ۱۰۴ نفر از این تعداد در بخش‌های عادی و ۹۱ نفر در بخش‌های ویژه بستری هستند و ۱۷ نفر از بیماران بستری در بخش‌های ویژه نیز اینتوبه هستند.

او اضافه کرد: موارد ابتلا در استان خوزستان طی هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن ۳۶ درصد، موارد بستری ۴۶ درصد و موارد فوت ۴۶ درصد کاهش یافته است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان ادامه داد: با کاهش بیماران بستری، بیمارستان رازی اهواز نیز به دو بخش قرمز و سبز تقسیم شده و بخش زنان و زایمان این بیمارستان در حال ارایه خدمت به بیماران است. این بیماران می‌توانند از درب پشتی این بیمارستان برای دریافت خدمات مراجعه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان افزود: موارد ابتلا در سه شهر هندیجان، گتوند و شادگان افزایشی شده که باید رهگیری و بیماریابی در این شهرها افزایش یابد./انتهای پیام

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا دانشجو علوم پزشکی بهداشتی و درمانی استان خوزستان دانشگاه علوم پزشکی استان خوزستان بیمارستان زنان زایمان بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برنا خوزستان ستاد ملی مقابله با کرونا کرونا ویروس خوزستان فوتی کرونایی خوزستان بستری های کرونایی خوزستان استان خوزستان علوم پزشکی تا کنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۶۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای شش شهر خوزستان در وضعیت آلوده قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ منتهی به ساعت ۱۲:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهر اهواز شامل استانداری ۱۳۹، حفاری ۱۱۷و نیوساید ۱۲۷ و پادادشهر ۱۰۶ و شهرهای اندیمشک ۱۰۶، حمیدیه ۱۰۱، دزفول ۱۱۶، ماهشهر ۱۲۷ و هندیجان ۱۲۷ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت آلوده برای گروه‌های قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

به گزارش ایمنا، کارگروه آلودگی هوای استان مدارس تمامی مقاطع در شهرهای اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را در روز گذشته و را به صورت غیرحضوری اعلام کرد و امروز نیز مدارس تایم صبح شهرهای اهواز باوی کارون خرمشهر آبادان و شادگان تعطیل شدند.

کد خبر 749345

دیگر خبرها

  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روز‌های پاک از ابتدای سال
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روزهای پاک از ابتدای سال
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • کمترین پیشرفت را تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن لرستان داشته‌ایم