Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اسماعیل بواشه نایب رییس و حجت الاسلام احمد عامری عضو شورای شهر بندرعباس در نشست عصر امروز شورای شهر بندرعباس به بیان انتقادات تندی خطاب به شهردار بندرعباس از انتصابات اخیر او بشدت انتقاد کردند.

اسماعیل بواشه: اراده و عزم را در شهردار بندرعباس برای تغییر و تحول نمی بینم 

از انتخاب و انتصاب شهردار بندرعباس ۴ ماه می‌گذرد در جلساتی که قبل از انتخاب شهردار وجود داشت با توجه به ارائه برنامه مقرر شد شهردار منتخب شهرداری را از حالت سردرگمی ، بلاتکلیفی و بی انگیزگی کارکنان خارج کند اما پس از دو ماه با توجه به عدم تحقق و تحرک برای انجام برنامه هایی که شهردار به  شورا ارائه دادند این مسئله حل نشده است از همین رو به شهردار تذکر میدهم و از رئیس شورا میخواهم به صورت کتبی این تذکرات را به شهردار بندرعباس ارسال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 چهار ماه فرصت کمی نیست و شهردار می‌توانست در این مدت شناخت دقیقی از  وضع موجود شهر، شهرداری و مدیران  و همچنین افقی که برای برنامه‌های ۳ ماهه، ۶ ماهه و یکساله این شهر که برشی از سند چشم انداز ۲۰ ساله است ترسیم کرده‌ و اجرایی کنند اما من اراده و عزم را در شهردار بندرعباس نمی بینم و امیدواریم رویه تغییر کند.

 ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی، برقراری عدالت در مباحث پرداختی، کاهش موانع و تشویق سرمایه‌گذاران در شهر بندرعباس، تکمیل و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و تکمیل تجهیزات حوزه آتش نشانی از جمله نردبان بلند، توجه به ورزش محلات و ایجاد شور و نشاط در محلات دیگر مباحثی است که انتظار می‌رود شهردار به آنها توجه کند.

 در حوزه انتصابات نیز شاهدیم انتصاباتی که در شهرداری صورت می‌گیرد با دیدگاه‌های نخست و شاخص های مطرح شده شهردار تفاوت دارد، ایشان گفته بود که در انتصابات از کانون ارزیابی تخصصی و شایسته سالاری شهرداران ، مدیران و معاونین استفاده خواهد کرد اما جای سوال است  آیا این انتصابات بر مبنای همان کانون بوده یا سلیقه‌ای انجام شده است.

 از شهردار میخواهم اعلام کند در این کانون تخصصی ارزیابی چه افرادی حاضر بوده‌اند، چه رزومه‌ای داشته‌اند و چه تخصصی دارند این درخواست حداقلی از شهردار انقلابی بندرعباس است و امیدوارم در جلسه آینده شهردار در جلسه علنی حضور داشته باشد و در حضور خبرنگاران نسبت به این مسئله توضیح دهد.

مسأله بعدی در حوزه نیروهای شرکتی و ساعات اضافه کاری است که متاسفانه از ۵ تا ۳۰ ساعت است و این مسئله در حق این نیروها علی الخصوص فضای سبز و تنظیف اجحاف می شود این در حالی است که نیروی خانم مشاوری در منطقه چهار  ۱۶۰ ساعت اضافه کار با حق ایاب و ذهاب می‌گیرد در حالی که نیروهای شرکتی از این مسئله بی بهره هستند.

 دیگر مسئله ما بیمه تکمیلی پرسنل رسمی است که خدماتی دریافت نمیشود و بیمه تامین اجتماعی بعضی از مناطق نیز حدود ۶ ماه است که پرداخت نشده و نیاز است نسبت به این مسئله هم رسیدگی شود.

 

احمد عامری: شهردار از واگذاری پست‌های حساس مدیریتی به افراد فاقد صلاحیت، بی تجربه و غیر متخصص اجتناب کند

آموزه های دینی به ما یاد داده هر کار و فعالیتی که می‌خواهی انجام دهی نیازمند به معرفت و شناخت است و شناخت به وظایف فردی و اجتماعی جزء ضروریات زندگی بشر  است.

 انجام هر کار بدون پشتوانه آگاهی، تخصص و تجربه تلاش ها را بی اثر و خنثی و یا حداقل کم اثر می کند.

اگر کاری را انجام دادیم و تخصص و تعهد و تجربه که لازمه آن کار است رعایت نشد بیش از آنکه اصلاح شود فساد و تباهی را به دنبال خواهد داشت. لذا وظیفه اعضای محترم شورای شهر نظارت بر مدیریت شهری و وظیفه شهردار اشراف و شناخت کامل بر مجموعه مدیریتی شهرداری است و به همان میزان که آموزه‌های دینی به تعهد و تدین مدیران تاکید داشته به همان مقدار  هم به توانمندی و تخصص و تجربه توجه دارد.
 
سپردن مدیریت به افراد ضعیف در مدیریت شهری ظلم به شهروند است که باید تجدید نظر شود.

یکی از سازمان هایی که در هنگام خطر ضامن جان و اموال مردم است سازمان آتش نشانی است. آتش نشانی سازمانی است که رسالت ذاتی آن به کار تیمی و گروهی گره خورده که با فاصله افتادن بین اعضاء و مدیریت تیم در وقت بحران، بحران دیگری را ایجاد خواهد کرد.

عدم توجه به تخصص و فنی بودن مدیریت آتش نشانی در وقت بحران هم جان شهروند و هم اموال شهروند و هم جان آتش نشانان را با خطر مواجه خواهد ساخت.

 در جلسات کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی با مدیر آتش نشانی و در جلسه غیر علنی با شهردار مسائلی مطرح گردید که ضرورت دارد آقای شهردار نسبت به فنی بودن مدیر آتش نشانی اقداماتی انجام دهند. اما عدم توجه به نظر اکثریت اعضاء محترم شورا جای تعجب و سوال دارد.

از واگذاری پست‌های مدیریتی به بعضی از افراد فاقد صلاحیت که مدیریت ناکارآمد آنان باعث رخوت و سستی انگیزه در سایر پرسنل زحمتکش شهرداری می شود خودداری شود. و از افرادی که حرص پست گرفتن برای آنان یک آمال و آرزو شده پرهیز گردد.

از به کار گیری مشاوران حریصی که در مدیریت شهردار طمع کرده اند و برای رسیدن به اهداف سیاسی و پنهان در طمع رسیدن به امکانات و دست اندازی به بیت المال و حقوق شهروندان کمین کرده اند خودداری شود تا چاپلوسان با تطمیع و گاهی با تهدید مدیریت مردمی را از مسیر حق باز نگردانند.

به گزارش فارس، مهدی نوبانی 10 مهر با حکم وزیر کشور رسما شهردار بندرعباس شد و حالا دقیقا به فاصله 63 روز از شروع‌بکارش، انتقادات از او در مورد نحوه انتصاب‌ها آغاز شده و به نظر می‌رسد بر حجم آن نیز در هفته‌های آینده افزوده شود.

انتهای پیام/ 88055

 

منبع: فارس

کلیدواژه: انتقادات شورا شهرداری بندرعباس هرمزگان مهدی نوبانی شهردار بندرعباس آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۵۰۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زنجیره افتتاح پروژه‌های شهرداری آغاز می‌شود و جز این اگر باشد، حق مطلب و حق مردم ادا نمی‌شود، زیرا فصل پاسخگویی و عمل به وعده‌ها و تعهداتی است که شهردار به شورا و شورا به مردم داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نطق خود در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان به زبان انگلیسی آغاز و اظهار کرد:

"In the name of the only merciful Lord and preserver of the persecuted people. This is a short but heartfelt message from a former student activist and current member of the city parliament of Isfahan metropolis in Iran to freedom-loving students, defenders of humanity and exhausted of long and hard crimes against the oppressed children and women of Gaza.

We respect your right to protest and freedom of speech as the basic right for academic assemblies and we expect international associations to handle this intense suppression of your basic rights, as , silence in the face of the tragedy in the US universities means a great shame for any international assemblies.

We honor your humanity and nobleness and we are proud of your heroic and tall spirit. Know that we are attentively following your great effort and achievement and we will be aside you with all our strength until the goals is achieved.

Hoping for great days without war and contravention of the rights of nations, blessing humanity and the emergence of a worldwide revisionist and rescuer of the humanity next to Jesus Christ. "

«به نام یگانه پروردگار مهربان و حامی مظلومان

این پیامی است کوتاه اما از صمیم قلب از یک فعال دانشجویی سابق و عضو کنونی پارلمان شهری کلان‌شهر اصفهان در کشور ایران به دانشجویان آزادی‌خواه، مدافع انسانیت و خسته از جنایت‌های سخت و طولانی علیه کودکان و زنان مظلوم غزه…

ما حق اعتراض و آزادی بیان شما را حداقلی‌ترین حق برای محافل آکادمیک می‌دانیم و از مجامع بین‌المللی در برابر این سرکوب شدید شما در برابر حقوق اولیه انتظار رسیدگی داریم چون سکوت در برابر فاجعه در دانشگاه‌های ایالات متحده به معنای ننگ بزرگ برای همه نهادهای بین‌المللی است.

انسانیت و شرافت شما را می‌ستاییم و به روح قهرمان و بلند شما افتخار می‌کنیم. بدانید که با دقت پیگیر تلاش و دستاورد بزرگ شما هستیم و با همه وجود و توان تا حصول نتیجه در کنارتان خواهیم بود.

به امید روزهایی خوب بدون جنگ و تجاوز به حقوق ملت‌ها، تکریم انسانیت و ظهور مصلح جهانی و منجی بشریت در کنار حضرت عیسی بن مریم.»

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه نطق خود گفت: ۹۹۷ روز از دوره خدمت شورای ششم گذشته و نصف همین میزان تا پایان دوره فرصت باقی است، بر خلاف برخی که عجولانه به استقبال پایان می‌روند، معتقدم در مهم‌ترین دوره از فعالیت شورای ششم هستیم که برای تصمیم‌ها و اقدامات مهم، فرصت، کافی به‌نظر می‌رسد.

صالحی افزود: اشراف بر مسائل، عبور از دوره لازم برای هماهنگی میان اعضا و شهرداری، فراهم‌شدن مسیرهای اجرایی بر اساس برنامه‌های راهبردی طراحی شده و تطبیق یافتن نیازها و اولویت‌ها جز ویژگی‌های این زمان است که باید آن را غنیمت شمرد و کمر همت را بیش از پیش بست.

وی یادآور شد: ۱۴۰۳، سال سرعت و سال طلایی به ثمر نشستن و چیدن میوه‌هایی است که در این سه سال چیده نشده است؛ سال جاری باید موعد رسیدن باشد و زنجیره افتتاح پروژه‌های شهرداری آغاز می‌شود و جز این اگر باشد، حق مطلب و حق مردم ادا نمی‌شود، زیرا فصل پاسخگویی و عمل به وعده‌ها و تعهداتی است که شهردار به شورا و شورا به مردم داده است.

صالحی یادآور شد: انتظار داریم با نصب روزشمار بر تعهدات به صورت علنی، برقراری منظم و جدی جلسات هفتگی کنترل پروژه، بتوانیم سال طلایی را با خدمت همکاران شهرداری با بهترین و والاترین دستاوردها که رضایت اللهی و مردم است به‌دست آوریم و شرمنده آن‌ها نباشیم.

کد خبر 748715

دیگر خبرها

  • شوراها پل ارتباطی مدیریت اجرایی و مردم هستند
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت
  • نماد فرهنگی فرزندآوری و جوانی جمعیت هرمزگان کلنگ‌زنی شد