Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@06:43:39 GMT

استفاده از تولیدات داخلی برای تامین قطعات مترو

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۹۸۵۸

استفاده از تولیدات داخلی برای تامین قطعات مترو

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی شایسته اصل با بیان اینکه برای تعمیرات و نگهداری خطوط مترو، شرکت بهره برداری مترو سالانه به ۵۰۰ شاخه ریل UIC۵۴ نیاز دارد، گفت: تولید این ریل در شرکت ذوب‌آهن اصفهان در شرایط تحریم، یک اقدام بسیار ضروری و استراتژیک برای توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری است.

وی تصریح کرد: کمبود نقدینگی و تحریم‌ها مانع ورود ریل با کیفیت مطلوب شد اما خوشبختانه در حال حاضر با تولید ریل UIC۵۴ که بر اساس استانداردهای بین‌المللی، کیفیت مطلوبی دارد شاهد خودکفایی در این بخش هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، با اشاره به اینکه قبلا ریل مترو از اتریش وارد می‌شد، بیان کرد: با شدت گرفتن تحریم‌ها، به ناچار واردات ریل از کشورهای روسیه و ترکیه انجام شد که از کیفیت مطلوب برخوردار نبود و هزینه تعمیر و نگهداری را نیز افزایش داد.

شایسته خاطرنشان کرد: تولید ریل در ذوب‌آهن اصفهان نه‌تنها صرفه‌جویی اقتصادی دارد و مانع خروج ارز از کشور می‌شود، بلکه دغدغه ما را برای تامین ریل از بین برد و مهم‌تر از همه اینکه، وابستگی حمل و نقل ریلی را به سایر کشورها کاهش می دهد.

شایسته گفت: اولویت خود را برای تامین قطعات از تولیدکنندگان داخلی قرار داده ایم تا گامی در جهت تحقق شعارسال که توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده است برداشته تا از وابستگی به دیگر کشورها برای تأمین قطعات کاسته شود.

وی افزود: ریلی که امروز تولید شده است، پس از کنترل و بازرسی، برای متروی تهران که حجم بالایی از مسافر را دارد و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، ارسال شده است و مطمئنا استفاده متروی تهران از تولیدات داخلی، سایر کلانشهرها را که دارای مترو هستند را هم برای استفاده از این نوع ریل ترغیب می‌کند.

گفتنی است؛ برای اولین بار از ریل ملی ۶۰E۱ ذوب‌آهن اصفهان برای تعمیر نگهداری خط ۵ متروی تهران و حومه استفاده شد و از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

کد خبر 5370951 ساناز باقری راد

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مترو شرکت مترو تهران شهرداری تهران غلامحسین محسنی اژه ای سازمان تامین اجتماعی شورای شهر تهران شرکت کنترل کیفیت هوای تهران علیرضا زاکانی وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه ناجا کمیته امداد امام خمینی شرکت مترو تهران آلودگی هوا روز دانشجو دیوان عدالت اداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۹۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر

ایستگاه میرزای شیرازی یکی از ایستگاه‌های خط ۳ مترو شهر تهران است که در خیابان شهید بهشتی و تقاطع میرزای شیرازی واقع شده است. روزانه مسافران بسیاری از طریق این ایستگاه به نقاط دیگر شهر سفر می‌کنند، اما به گفته شهروندخبرنگار ما این خط مترو با توجه به ازدحام جمعیت فقط یک خروجی دارد.

وی با ارسال تصاویر این مشکل را به تصویر کشید.

منبع: شهروندخبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

تصویری از ازدحام جمعیت در ایستگاه تاکسی میدان صنعت

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر