Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان پرویز قزلباش در آیین پاسداشت روز پرستار که در سالن روزبه بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان برگزار شد، با بیان اینکه از مجموعه ۱۰ هزار و ۵۰۰  نیروی شاغل در دانشگاه علوم پزشکی بیش از ۳ هزار نفر سابقه پرستاری دارند، اظهار کرد: ۲ هزار و ۷۷ نفر از این تعداد در حال حاضر در این حرفه فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه ۳ هزار نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند، افزود: این افراد به دلیل در معرض مستقیم بودن با ویروس عوارض بسیار شدیدی را متحمل شدند.

وی با تشریح مشکلات زمان آغاز شیوع ویروس کرونا گفت: یادمان نرفته که برای تهیه ماسک ساده مشکل داشتیم، چراکه طی ۳۰ سال گذشته فقط ۵۰۰ عدد ماسک n۹۵ در این بیمارستان مصرف شده بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اذعان به مشکلات موجود در مدیریت امور کرونا در اوایل شیوع این ویروس تصریح کرد: پرستاران در اوایل کار به مانند سربازی که خیلی به حواشی حادثه رخ داده آشنا نبودند به مردم کمک کردند.

وی رفت و آمد بین محیط آلوده بیمارستان و خانواده را از مشکلات کادر درمان دانست و گفت یادمان نرفته است که در اوایل شیوع ویروس کرونا کارگران برای کار عمرانی هم در اطراف بیمارستان ولی‌عصر حضور پیدا نمی‌کردند.

قزلباش با تاکید بر سربلندی پرستاران از آغاز شیوع ویروس کرونا با حداقل امکانات افزود: پرستاران با حداقل امکانات بیشترین دستاوردها را کسب کرده و مردم خود را کمک کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تشریح اقدامات انجام شده طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا در راستای ارتقای سطح خدمات تصریح کرد: طی این مدت ۲۰۰ تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی استان اضافه شده و تخت‌های آی سی یو هم دو برابر شده است.

 

علیرضا آرمانی‌کیان هم در این مراسم با بیان اینکه در حال حاضر۲ هزار و ۷۷ پرستار در استان زنجان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: همکاری و همراهی این قشر، در مدیریت و کنترل بیماری کووید ۱۹ نقش قابل توجهی داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه اگر همراهی مردم در مدت زمان شیوع ویروس کرونا نبود، کنترل امور ممکن نمی‌شد، افزود: پای کار بودن مردم استان بیانگر بلوغ فکری و شعور اجتماعی آنان بود که مسؤولان را در کاهش عوارض شیوع ویروس کرونا در همه ابعاد یاری کردند.

وی با تقدیر و تشکر از پرستاران برای همه همراهی‌ها از جمله ایام کرونا ادامه داد: این همراهی ما را برای طی این مسیر کمک فراوانی کرد.

 

 

شایان ذکر است در این آئین از ۱۳۳ نفر از کادر نمونه پرستاری تقدیر شدند.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان معاون دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان شیوع ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۶۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم

 بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم،با پیگیری‌های صورت گرفته توسط کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، مرکز غیر مجاز مداخله گر در امور طب سنتی شناسایی و تمامی فعالیت‌های آن تعطیل شد.

 این مرکز نسبت به ارائه دارو‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی و غیر اصولی در امر درمان مداخله می‌کرد.

 همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و درمانی می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود