Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پیتر داتون، وزیر دفاع استرالیا امروز (جمعه) گفت استرالیا بالگرد‌های نظامی اروپایی (MRH-۹۰) را با بالگرد‌های چند منظوره آمریکایی (Black Hawk) جایگزین خواهد کرد.

وزیر دفاع استرالیا گفت: «با توجه به بی ثباتی فزاینده در منطقه، همکاری با آمریکا و استفاده از بالگرد‌های این کشور کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرواز آن‌ها بسیار ارزان‌تر از بالگرد‌های اروپایی است.»

به گفته داتون، ۴۱ بالگرد اروپایی قابل اعتماد نبوده و انتظارات را برآورده نکردند. به جای آنها، استرالیا ۴۰ بالگرد «بلک هاوک» را از آمریکا خریداری خواهد کرد.

اوایل امروز، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا نیز گفت که بالگرد‌های اروپایی کار خود را به خوبی انجام نمی‌دهند و خرید بالگرد‌های آمریکایی با تعهدات پیمان آکوس مطابقت دارد.

تصمیم دولت استرالیا با انتقاد مخالفان روبرو شد. ریچارد مارلز، معاون حزب کارگر گفت که برنامه‌های نظامی این کشور در بحبوحه ی امتناع اخیر مقامات استرالیا از اجرای قرارداد ۹۰ میلیارد دلاری زیردریایی با فرانسه به نفع زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا، سؤالاتی را ایجاد کرده است.

معاون حزب کارگر استرالیا اضافه کرد: «ما شاهد حذف تعداد زیادی از برنامه‌های دفاعی هستیم. وقتی می‌بینیم که برنامه‌های دفاعی به این شکل تغییر می‌کند، میلیارد‌ها دلار هدر می‌رود.» به باور کارشناسان، جایگزینی بالگرد‌ها ۷ میلیارد دلار استرالیا (معادل ۵ میلیارد دلار) هزینه خواهد داشت.

در ماه ژانویه، استرالیا استفاده از ۳۰ بالگرد از ۳۳ بالگرد بلک هاوک آمریکا را که قبلا خریداری شده بود، به دلیل مشکلات فنی ممنوع کرد. استفاده از سه بالگرد فقط به این دلیل ادامه یافت که در خارج از استرالیا فعالیت می‌کردند.

بالگرد‌های بلک هاوک در شرکت سازنده هواپیما‌های سیکورسکی آمریکا طراحی و ساخته شده است. این در حالی است که بالگردهای تایپان اروپایی از سوی کنسرسیوم اروپایی تولید می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بالگرد نظامی پیمان آکوس دولت استرالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۴۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطره فواد ایزدی از دوران تحصیلش در آمریکا + فیلم

 فواد ایزدی عضو هیأت علمی دانشگاه گفت: در آمریکا استادی داشتیم که همیشه صبح زود به دانشجویان وقت ملاقات می‌داد، روزی با او کاری داشتم، گفتند به بحرین اعزام شده، چون افسر نیروی دریایی ایالات متحده است.

برخی دانشجویان می‌توانند شهریه پرداخت نکنند، همان‌هایی که با نهاد‌های مرتبط با ارتش و مراکز نظامی در ارتباط هستند؛ اصولا محیط دانشگاه‌ها در آمریکا نظامی است و نظامیان در دانشگاه دفتر دارند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • دانشجویان ایران هم‌صدا با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین
  • دانشجویان آزاده جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  • دانشجویان آزاده جهان به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان استرالیا 
  • خاطره فواد ایزدی از دوران تحصیلش در آمریکا + فیلم
  • فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم