Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفرهای استانی اعضای هیات دولت طی هفته گذشته ( ۱۳ تا ۱۹آذر ماه ) نیز با حضور میدانی رئیس جمهوری در لرستان با جدیت تداوم داشت 

در هفته سوم آذرماه لرستان، کرمان، خراسان شمالی، قم، البرز، تهران، همدان، سمنان، اردبیل و خراسان رضوی  مقصد جمعی از دولتمردانی بود که برای شناسایی و پیگیری مسائل و رفع سریعتر دغدغه های مردم راهی این استان ها شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

آیت الله رئیسی و دیگر اعضای هیات دولت در سفر به استان ها همواره تاکید دارند که هدف اصلی از این سفرها آشنا شدن با مسائل و مشکلات مردم، مدیرانِ مناطق و به ویژه شناخت ظرفیت‌های اقتصادی است تا بتوان بر اساس اطلاعات و آمارهای دقیق در هر منطقه برای ایجاد اشتغال، رونق تولید، رفع مشکلات مردم و کمک به فقرا و محرومان گام های موثری برداشت.

لرستان میزبان رییس جمهور و هیات دولت

آیت الله رییسی جمعه گذشته در صدر هیاتی متشکل از اعضای هیات دولت در حالی یازدهمین سفر استانی دولت سیزدهم را به لرستان انجام داد که مردم این دیار به دلیل مشکلات اقتصادی و اجتماعی همچون بیکاری و تعطیلی واحدهای تولیدی مشتاقانه چشم به راه اقدامات جهادی هستند. 

وزرای جهاد کشاورزی، نیرو، صنعت، معدن، تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش  و جوانان و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، برخی معاونان وزرا و روسای سازمان های مختلف کشوری آیت الله رییسی را در یازدهمین سفر استانی همراهی کردند.

وزرای همراه به عنوان نماینده معین رییس جمهور به شهرستان های استان رفتند که سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان بروجرد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ازنا و دورود، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم به شهرستان الیگودرز، وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان‌های سلسله و دلفان، وزیر ورزش و جوانان به شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به شهرستان پلدختر در برنامه سفر هیات دولت به لرستان بود.

رییس جمهور در جریان یازدهمین سفر استانی خود به خرم‌آباد مرکز لرستان رفت و  از کارخانه یخچال‌سازی و قلعه فلک الافلاک دیدن کرد؛ همچنین آیت الله رئیسی ضمن حضور در بیمارستان شهید رحیمی و عیادت از برخی بیماران، به مناسبت روز پرستار در جمع پرستاران و کادر درمان این مرکز صحبت کرد. رییس جمهوری در این دیدار نسبت به رفع مشکلات حقوق و معوقات پرستاران با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه تاکید داشت.

مدیریت منابع آبی کشور از دیگر نکات مورد تاکید آیت‌الله رییسی بود که در دیدار با اقشار مختلف مردم لرستان در این باره گفت که آب باید علاوه بر شرب به مصرف صنایع و کشاورزی هم برسد، بنابراین مدیریت آن بسیار با اهمیت است و با توجه به اینکه به سدهای لرستان به ویژه معشوره اشاره شد باید کار آن حتما و سریع آغاز شود.

در جلسه دیدار رییس جمهوری با اقشار مختلف مردم لرستان، سخن از بیکاری در استان  به میان آمد و رییس جمهور بار دیگر تصریح کرد که وضعیت بیکاری در استان ها از جمله لرستان، وی  را به عنوان یک طلبه و مسوول بسیار رنج می‌دهد.

حمایت جدی دولت از اشتغالزایی در لرستان، ایجاد و راه اندازی طرح های سدسازی از جمله سد معشوره، اجرای طرح های راه آهن، توانمندسازی زنان خانوار و ورود جدی برای کاهش آسیب های اجتماعی در لرستان به نوعی چکیده اظهارات و تاکیدات آیت الله رییسی در این سفر یکروزه و جلسات شورای اداری استان است. 

رییس‌جمهور از قلعه فرهنگی تاریخی «فلک‌الافلاک» بازدید کرد تا نشان دهد که دولت اهمیت ویژه‌ای برای حفاظت و حراست از آثار تاریخی کشور قائل است.

وی در این بازدید تاکید کرد: «میراث تاریخی و فرهنگی، گنجینه‌های ارزشمندی هستند که باید برای نسل‌های آینده به‌خوبی نگهداری شوند.»

سفر ۲ روزه وزیر راه و شهرسازی به لرستان

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی پنجشنبه و جمعه هفته گذشته در قالب یازدهمین سفر استانی ریاست جمهوری وارد لرستان شد و از برخی طرح های عمرانی استان بازدید کرد. وی جمعه در آیین آغاز عملیات ساخت هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکن طرح ملی شرکت و از طرح های راه آهن دورود خرم آباد و جاده خرم آباد پلدختر دیدن کرد.

مهمترین محورهای اظهارات قاسمی در این بازدیدها در زیر می آید: 

-آغاز عملیات اجرایی هفت هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن همزمان با سفر رییس جمهوری به لرستان 

- ساخت چهار میلیون خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن، یک طرح جهانی و بزرگ است.

- حدود ۲۰۰ کیلومتر طرح چهارخطه تا پایان دولت سیزدهم در لرستان احداث می‌شود.

-طرح جاده خرم آباد پلدختر در چهار قطعه در حال اجرا است، ۲ قطعه از این مسیر در حال انجام بوده و مناقصه ۲ قطعه دیگر هم انجام خواهد شد.

-ایجاد واحدهای مسکونی جدید در روستاها زمینه کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها را فراهم می‌کند.

-مسکن یکی از مشکلات و دغدغه‌های مهم مردم است که در این راستا قانون جهش تولید به صورت اختصاصی در دستور کار می باشد و در صورت تامین زمین، تسهیلات متعدد با نرخ سود کم بهره به متقاضیان پرداخت می‌شود.

-در سفر رییس جمهور به لرستان یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به جز طرح های راه‌آهن پیش‌بینی شده است.

-امسال طرح تکمیل راه آهن خرم‌آباد - دورود ازسرگرفته می‌شود

-راه‌آهن خرم‌آباد - دورود از طرح‌های مهم راه آهن کشور است و یک طرح ملی و از کریدورهای اصلی راه آهن کشور به شمار می‌رود.

- ۸۰ هزار واحد مسکونی طی چهار سال در لرستان احداث می‌شود که عملیات اجرایی احداث هفت هزار و ۵۰۰ واحد در این استان آغاز شده است.

عزیمت  وزیر نیرو به بروجرد

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو جمعه همزمان با سفر رییس جمهور به لرستان، به‌عنوان نماینده ویژه آیت‌الله رییسی  به بروجرد رفت و از رودخانه کشکان رود چگنی که امسال بر اثر خشکسالی خشک شد، بازدید کرد. وی همچنین از روند اجرای سد معشور ه شهرستان چگنی و از نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد بازدید و مشکلات این واحد صنعتی را بررسی کرد. محرابیان در این بازدیدها تاکید کرد: 

-روند ساخت سد معشوره لرستان با مصوبه هیات دولت شتاب می‌گیرد.

-حدود ۶ هزار مگاوات برای تابستان آینده به ظرفیت تولید برق کشور اضافه می‌شود.

 -سد معشوره لرستان در صورت تامین اعتبار در مدت سه سال ساخته و بهره برداری می شود.

-سد معشوره لرستان در دولت سیزدهم تکمیل می‌شود

-برنامه چهار ساله ای برای کسری موجود در تولید برق کشور پیش بینی شده است.

عزیمت وزیر صنعت ،معدن و تجارت به  بروجرد

سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در جریان سفر استانی رئیس جمهور به لرستان، به عنوان نماینده ویژه آیت الله رییسی به بروجرد سفر کرد. بازدید از شهرک صنعتی بروجرد، شرکت زاگرس پوش، شرکت صبا ظرف آسیا، سامان کاشی، نساجی بروجرد، کاشی جم و حضور در فرمانداری و دیدار مردمی از جمله برنامه های وزیر صنعت ، معدن و تجارت در شهرستان بروجرد بود که انجام شد.

وی در این بازدیدها تاکید کرد: 

- اجرای ۱۲ طرح با میزان اشتغالزایی بیش از سه هزار و ۵۰۰ شغل در قالب پروژه‌های مختلف در لرستان اجرا خواهد شد که باعث تحول بزرگی در صنعت این استان می‌شود.

-کارخانه سامان کاشی بروجرد با تسهیلات سفر قرار شده است که سامان کاشی تا پایان سال فعال شود که بتواند زمینه اشتغال ۴۰۰ نفری ایجاد کند.

-مشکل سرمایه در گردش تقریبا در تمامی واحدها وجود دارد که موضوعی مهم است.

- احیای واحدهای صنعتی نیمه‌کاره و غیرفعال یکی از برنامه‌های جدی دولت سیزدهم است.

-به زودی مشکلات واحد صنعتی سیلیس بروجرد برطرف شود. واحد صنعتی سیلیس متال بروجرد کار بزرگی در شهرستان است که موجب رونق اقتصادی و اشتغال خواهد شد.

عزیمت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پلدختر

 محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نمایندگی از طرف رییس جمهور روز جمعه از طرح های صنعتی پلدختر بازدید کرد و در جریان مشکلات مربوط به این واحدها قرار گرفت.

بازدید از پروژه های دایک حفاظتی معمولان، قطعه چهارم جاده پلدختر به خرم آباد، ایستگاه پمپاژ واشیان و اراضی کشاورزی سیلزده، دیوار ساحلی و محله سیل‌زده (کوی سازمانی‌ها) شهرستان پلدختر و سرکشی از پالایشگاه پلدختر واقع در سراب حمام از جمله برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به پلدختر بود که ضمن آن بیان داشت: 

-دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به طرح‌های عمرانی این استان دارد و بر تعیین تکلیف و تکمیل آنها مصمم است.

-شهرستان پلدختر به دلیل خسارات ناشی از سیل ۱۳۹۸ نیازمند اعتبارات ویژه است و دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به این منطقه و استان دارد.

- تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان در این سفر برای پروژه‌های عمرانی و رفع برخی کمبودها پیشنهاد شد.

- در بازدیدهای صورت گرفته مشخص شد بخش عمده ای از مطالبات سیل زدگان پلدختر با گذشت حدود ۳۳ ماه تاکنون محقق نشده است.

- دولت سیزدهم شنیدن درد دل‌های صادقانه و صمیمانه و رفع مشکلات مردم را یک تکلیف می‌داند.

-۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل کتابخانه‌های مرکزی خرم آباد، نورآباد، دورود، الشتر و بروجرد در نظر گرفته شد.

مهمترین اظهارات وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان دلفان

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی نیز همزمان با سفر رییس جمهور به لرستان، به‌عنوان نماینده ویژه آیت‌الله رییسی وارد شهرستان دلفان شد. بازدید از طرح نیمه تمام تصفیه خانه فاضلاب شهر نورآباد، طرح نیمه تمام سکوی تماشاگران ورزشگاه و طرح گاوداری ۶ هزار راسی دلفان از مهمترین برنامه های بازدید یک روزه وزیر جهاد کشاورزی در این شهرستان بود. مهمترین اظهارات ساداتی نژاد در این سفر عبارت است از: 

-۲۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد طرح‌های آبیاری‌ نوین و ایستگاه‌های پمپاژ آب مصوب شد.

-سالانه سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در لرستان تولید می‌شود.

-در حوزه پرورش ماهی نیز ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های لازم اختصاص یافته است.

-۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه آبخیزداری لرستان اختصاص یافته است.

-مهمترین مشکل شهرستان سلسله نبود صنایع غذایی و زنجیره ارزش است که تلاش می کنیم با حضور سرمایه گذاران این مشکلات رفع شود.

-باید آبخیزداری در این استان توسعه یابد و در مصوبه سفر استانی اعتبار خوبی برای توسعه فعالیت‌های آبخیزداری و حفظ آب و خاک این استان دیده شده است.

عزیمت وزیر ورزش و جوانان به رومشکان و کوهدشت

سیدحمید سجادی  وزیر ورزش و جوانان سجادی هم پایان هفته گذشته به عنوان نماینده رییس جمهور به شهرستانهای رومشکان و کوهدشت سفر کرد و با اشاره به مشکلات فاضلاب روباز در رومشگان خواستار ساماندهی این وضعیت شد. محورهای اظهارات وزیر ورزش عبارت است از: 

-پیگیری کنارگذر، چهار خطه شدن جاده برای ایمنی بیشتر از خواسته های مردم پلدختر است.

-احداث سد معشوره و بیمارستان ، مدیریت آب را از دیگر خواسته های مردم کوهدشت است.

- عمده مشکلات مردم این شهرستان توزیع نامناسب آب شهری بود چرا که در برخی نقاط فقط ۴۸ ساعت در طول هفته آب دارند.

- چهار هزار و ۳۰۰ طرح نیمه تمام ورزشی در کشور وجود دارد که تکمیل آنها از طریق اعتبارات دولتی ۵۴ سال طول می‌کشد.

-شفافیت، مبارزه با فساد، گسترش عدالت و پرهیز از هرگونه حاشیه در دولت مردمی در دستور کار است.

-ظرفیت گردشگری ورزشی و میزبانی رشته‌های ورزشی در این استان تقویت خواهد شد.

سفر ۲ روزه معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به لرستان

انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده روز پنجشنبه و جمعه هفته گذشته برای انجام سفری ۲ روزه و همراهی هیات دولت در سفر آیت‌الله رییسی به لرستان رفت .

وی پس از دیدار با زنان کار، در جلسه ای با حضور نماینده این قشر، امام جمعه و فرماندار نورآباد و نماینده دلفان در مجلس شورای اسلامی مسایل و مشکلات زنان کار این شهرستان را بررسی کرد .

بازدید از بیمارستان شهرستان دلفان و دیدار با پرستاران و بازدید از کارگاه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ،بازدید از روستای جعفرآباد و موسسه یاس کبود اشترینان، دیدار با امام جمعه بروجرد، دیدار با خانواده شهیده سلامت زهرا شیرویه، بازدید از کارگاه قالیبافی و بیمارستان بروجرد نیز از برنامه های معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در سفر به بروجرد بود که ضمن آن بیان کرد: 

- اختصاص اعتبار به ۹ پروژه در حوزه بانوان از مصوبات این سفر به استان لرستان است.

-مشکلات زنان بدسرپرست لرستان در برنامه مدونی برطرف خواهد شد

-از برنامه‌های هیات دولت، نگاه ویژه به نظام آموزشی و نظام پرداخت دستمزد تا حصول به نتیجه است.

-لرستان پایلوت اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست می شود.

-مشکلات واحدهای دانشگاهی کوهدشت به وزارت علوم منعکس می‌شود.

- کارگاهی با ظرفیت ۲ هزار شغل ایجاد می‌کنیم و پیگیر صادرات تولیدات این کارگاه نیز خواهیم بود. 

-نیاز واقعی زنان اکنون اشتغال و کارآفرینی برای خانواده و فرزندان است که این مهم در طرح ایجاد کسب و کار پایدار "خانواده محور" اندیشیده شده است.

سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دورود و ازنا

حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز جمعه گذشته در قالب یازدهمین سفر استانی هیات دولت به لرستان پس از سفر به شهرستان دورود و ازنا در خرم آباد با پرستاران بیمارستان تامین اجتماعی دیدار کرد.وی و از چند طرح تولیدی و صنعتی این شهرستان بازدید و با مردم این شهرستان دیدار کرد و بیان داشت: 

-لرستان بر اساس آمار رسمی ۸۷ هزار نفر بیکار دارد اما این تعداد با احتساب گروه های مختلف به ۲۰۰ هزار نفر هم می رسد.

-نرخ بیکاری برای تابستان ۱۴۰۰ در لرستان ۱۲ درصد اعلام شده که این رقم بین جوان ها بیشتر است.

-در نظر داریم تا آخر سال آینده، ۴۰ هزار فرصت شغلی در لرستان ایجاد کنیم  که افزایش این تعداد به عملکرد استان وابسته است و اگر خوب عمل کنند تا ۶۰ هزار نفر افزایش می دهیم.

-احیای صنایع راکد از جمله فعال کردن فاز چهار کارخانه سیمان دورود به کاهش مشکل بیکاری در این شهرستان کمک می‌کند.

-فعال شدن صنایع راکد و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این شهرستان مشکل بیکاری را برطرف می‌کند.

-بیکاری در لرستان یک معضل است و باتوجه به اینکه صنایع بسیاری در شهرستان دورود مستقر شده است می توان با تصمیم گیری های کلان در سطح ملی تا حدودی از شدت بیکاری در استان کاست.

سفر۲  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مشهد 

دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه برای شرکت در گردهمایی معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاههای علوم پزشکی کشور به عازم مشهدشد .

وی روز جمعه، همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار در جمع پرستاران بیمارستان قائم (عج) مشهد حضور یافت و از تلاش های مدافعان سلامت در خدمات رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در دوران همه گیری ویروس کرونا قدردانی کرد.
کلنگ زنی درمانگاههای تخصصی بیمارستان چشم پزشکی خاتم الانبیا (ص) مشهد، نشست تجلیل از پرستاران منتخب در مشهد و حضور در بیمارستان قائم و دیدار با پرستاران از برنامه های وزیر بهداشت در سفر دوروزه به مشهد بود که محورهای اصلی اظهاراتش در این سفر عبارت است از: 

-امروزه کشورمان به یک وضعیت ممتاز پزشکی رسیده است و در منطقه حرف اول را می زند که حفظ این دستاورد بزرگ و ارتقای آن از اهمیت بسزایی برخوردار است.

-تحول در حوزه پژوهش، اولویت‌ این وزارتخانه است.

-بیش از هزار و ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت و پزشکی کشور فعالیت می‌کنند.

-تولید دانش در تراز جهانی جزو خواسته های رهبر معظم انقلاب از دولتمردان است.

-عبور از مرز دانش باید به گفتمان عمومی دانشگاهها تبدیل شود.

-اکنون متاسفانه صحبت هایی غیرمنطقی و بعضا تهاجمی نسبت به وضعیت پزشکی و علوم پزشکی، حتی در رسانه ملی می شود که این تهدید بزرگی برای حوزه پزشکی کشور به شمار می رود.

 در ادامه این گزارش برخی از مهمترین اقدامات دیگر مسوولان در سفر به استان های مختلف در بازه زمانی ۱۳ تا ۱۹ آذر ماه  تشریح می شود:

جمعی از اعضای دولت سیزدهم طی هفته سوم آذرماه با سفر به استانها ضمن پیگیری ماموریت های حوزه کاری خود تلاش کردند تا در میدان عمل با اقدامی جهادی در جریان مشکلات قرار گیرند و  راهکارهای لازم را برای رفع موانع توصیه کنند. 

 در هفته ای که گذشت سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهوری روز شنبه ۱۳ آذر ماه به کرمان سفر کرد  و به مقام شامخ شهدا در گلزار شهدای کرمان بویژه شهید حاج قاسم سلیمانی ادای احترام کرد. وی در پاسخ به پرسشی درباره زمان سفر تاکید کرد: درحال تدوین مقدمات سفر استانی رئیس‌جمهوری و دولت به استان کرمان هستیم اما هنوز زمان آن قطعی و اعلام نشده است.

وی در دیدار با نماینده ‌ولی فقیه و امام جمعه کرمان با بیان اینکه گزارش اقدامات ۱۰۰ روزه دولت بزودی ارائه می شود، گفت: شاید به اندازه ای که کار شده اطلاع رسانی نشده و مردم باید از این اقدامات مطلع شوند.

به گفته حسینی، سند تحول دولت بزودی رونمایی می شود که در آن برای استان اقداماتی در نظر گرفته‌ایم و موضوع بندی شده است اظهارداشت: تحقق این سند تحول در استان ها می تواند به پیشرفت تمامی نقاط کشور به صورت متوازن کمک کند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم در حوزه های مختلف اقتصادی گفت: امروز وضعیت درآمد و فروش نفت ما نیز بهتر شده است.

دیدار با برخی دیگر از مدیران استان و حضور در اجتماع دانشجویان و نیز برخی طیف های سیاسی از جمله برنامه های سفر حسینی به کرمان بود.

احمد وحیدی وزیر کشور هم در هفته ای که گذشت دوشنبه ۱۵ آذرماه برای تودیع و معارفه استانداری خراسان شمالی سفر کرد و در این دیدار کوتاه بر ظرفیت‌های ارزشمند استان تاکید و از انتخاب استاندار جدید برای هموار شدن مسیر توسعه خراسان شمالی ابراز امیدواری کرد.

وی اجرایی کردن، ظرفیت های بالقوه استان نیز در گرو همکاری تمامی گروه های سیاسی، دستگاه های اجرایی، مجموعه قضایی و آموزشی خراسان شمالی دانست و فعالیت جهادی رییس جمهوری را درسی برای تمامی مسوولان برشمرد و از مسوولان خواست تا مسائل و چالش های پیش رو به صورت میدانی برطرف  شود.

وزیر کشور در پایان این مراسم در جواب سوال خبرنگاران گریزی به سیاست خارجی ایران زد و به دور جدید مذاکرات وین اشاره کرد و گفت که اکنون توپ در زمین اروپاییان است و آنها باید در اجرای تعهدات خود جدی باشند.

وی با اشاره به ارائه طرح های مبتکرانه جمهوری اسلامی به طرف مقابل بیان کرد که طرف مقابل اکنون با دولت های خود در حال مذاکره هستند و آنها باید نشان دهند که در اجرای تعهداتشان جدی هستند.

وزیر کشور همچنین ادامه داد که خواست کشور ما در دور بعدی مذاکرات کاملا مشخص است؛ کار عهدشکنانه توسط آمریکایی ها صورت گرفته و اروپایی ها هم با بی عملی مفرط در مقابل عهدشکنی آمریکا عکس العملی نشان ندادند و ما کاملا به طرف مقابل بدبین هستیم زیرا تاکنون آثار مثبتی در اجرای تعهداتشان ندیده ایم.

 یوسف نوری وزیر آموزش‌وپرورش هم روز دوشنبه هفته گذشته در سفری به قم در حاشیه دیدار با مراجع تقلید، افزود: در این سال‌ها، ما فقط به کنکور و آموخته‌های علمی دانش آموزان توجه کردیم و از مسائل دینی آن‌ها غافل شدیم. باید اعتراف کنیم در این چهل‌ساله انقلاب اسلامی در خصوص آموزش دینی و ارتقای آگاهی‌های اعتقادی دانش آموزان کم‌کاری شده است.

وی بر همکاری با حوزه‌های علمیه و مراکز حوزوی برای تقویت مباحث دینی، اعتقادی و اخلاقی دانش آموزان تاکید و اضافه کرد: لازم است نهادی دینی و حوزوی برای رشد معنوی دانش آموزان کمک کند و آموزش‌وپرورش آمادگی دارد با روش‌های جذاب و جدید و کارآمد این امکان را برای رشد معنوی دانش آموزان فراهم کند.

نوری با بیان این‌که تعلیم و تربیت در آموزش‌وپرورش محدود شده است، افزود: حوزه‌های علمیه باید به کمک نظام آموزش‌وپرورش بیاید و حتی مدارس وابسته به حوزه علمیه شکل بگیرد و شاهد تربیت دینی در مدارس باشیم.

جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی نیز روز دوشنبه در نشست قرارگاه امنیت غذایی استان البرز که  به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، شرکت کرد و گفت: حمل و نقل محصولات کشاورزی برای سال ۱۴۰۱ در برنامه ریزی ها قرار گرفته و در این زمینه با تخصیص یارانه سوخت هواپیماهای باری مشکلی نخواهیم داشت.

وی ضمن قدردانی از استاندار البرز  به دلیل همراهی با سیاست های دولت در خصوص توسعه کشاورزی، افزود: ما هم بر این باور هستیم که تهران و البرز دغدغه های مشترکی دارند و باید تدابیر یکسانی برای این ۲ استان اتخاذ کنیم.
وی ادامه داد: در راستای خودکفایی البرز در تولید مرغ حمایت لازم را انجام می دهیم و در خصوص تسهیلات و اعتبار نیز از بانک های عامل مساعدت خواهیم گرفت.
وزیر جهاد کشاورزی  افزود: اکنون درصدد هستیم با ایجاد بسترهای مناسب و رعایت حال تولیدکننده و مصرف کننده برای ارزان سازی غذا اقدام کنیم.

علی سلاجقه معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور روز دوشنبه در آیینی که به مناسبت روز دانشجو در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه پنج نیروگاه تولید برق کشور به علت استفاده از سوخت مازوت پلمب شده اند، گفت: سوخت مازوت مصرفی نیروگاه های کشور باید تا سال آینده سولفورزدایی شود.

وی با اشاره به ضرورت مصرف مازوت در برخی مواقع سال، افزود: هرچند  قطعی برق در فصل سرما ممکن است مشکل‌ساز شود خود مردم هم رضایت می‌دهند که درصدی از آلایندگی را برای مدتی موقت تحمل کنند، اما دستگاه‌ها نباید این نگاه را بهانه‌ای برای فرار از قانون و انجام ندادن تکالیف خود تلقی کنند.

سلاجقه اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست و دولت سیزدهم در این زمینه از ابتدای استقرار با جدیت ورود کرده و حتما روند به این سمت و سو خواهد رفت که یا سولفورزدایی از مازوت به نحو مطلوب انجام شود یا در غیر این صورت مجوز مازوت‌سوزی صادر نشود.

 سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری هم شامگاه دوشنبه در مراسم تجلیل از افراد برتر در کنکور امسال در برج میلاد تهران با بیان اینکه استخدام یکی از بزرگترین خیانت ها به نخبگان است گفت: استخدام نوآوری های نخبگان را از بین می برد و برای رشد اقتصادی و تغییر در جامعه باید کارآفرین بود.

ستاری با بیان اینکه در سالهای اخیر اتفاقات بزرگی در حوزه فناوری کشور روی داده است،اظهار داشت: باید به این فکر  کنیم که چه کاری برای مردم می کنیم چرا که با پول آن ها درس خواندیم و در قبال مسئولیتی که شهدا به گردن ما گذاشتند چکار کردیم. 

حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه شنبه ۱۶ آذر ماه در آیین رونمایی از هفت محصول جدید شرکت نفت ایرانول در شهرستان ری  گفت : واحدهای صنعتی و اقتصادی زیرمجموعه این وزارتخانه بر تولید محصولاتی که ارزش افزوده بالاتر و با مزیت های کشور تطابق بیشتری دارد تمرکز کنند.

وی با بیان اینکه محصولات جدید و با ارزش شرکت نفت ایرانول از امروز وارد بازار می شود، خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم بازدهی این مجموعه افزایش یافته و سرمایه گذاری های بیشتری نیز در این زمینه انجام شود.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهوری نیز در مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو که با حضور جمعی از مسئولان شهرستان دماوند و دانشجویان با بیان اینکه دانشگاه‌ مرکز علم است و غربی‌ها به دنبال انحصار علم هستند، گفت: ایران باید از جهت علمی به رشد و پویایی دست یابد و انتظار می‌رود مشکلات اقتصادی نیز با تکیه بر علم و دانش مرتفع شود.

اما  حجت الاسلام و المسلمین «سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات روز پنجشنبه ۱۸ آذر ماه به منظور معرفی مدیرکل جدید اطلاعات استان همدان به این استان سفر کرد و در بدو ورود با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ علما و شهدای گرانقدر این استان ادای احترام کرد.

وزیر اطلاعات در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت که ایران اسلامی امروز با اقتدار در مجامع بین الملل به ویژه مذاکرات حضور یافته است. وی افزود: دشمنان نظام اسلامی امروز با صراحت به بی تاثیر بودن تحریم های ظالمانه اعتراف کردند.

علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین روز پنجشنبه به منظور بازدید از مناطق تحت حفاظت این سازمان و دیدار با محیط بانان به استان سمنان رفت .

 سلاجقه در ین سفر اظهار داشت: فرسودگی و سوخت خودروها، ۲ عامل اصلی آلاینده بودن وسایل نقلیه و آلودگی هوا است.۹ کلان شهر کشور درگیر آلودگی هوا هستند و وضعیت هوا در این شهرها مناسب نیست.

 سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا هم پنجشنبه  هفته گذشته در مراسم نکوداشت سالگرد درگذشت حجت الاسلام جواد اژه‌ای در گلزار شهدای شهر اصفهان شرکت کرد وگفت: لازم است مردم و جوانان اصفهان شرایط حساس داخلی و خارجی کشور را در نظر بگیرند و در برابر نیت بیگانگان هوشیار باشند.

سرلشکر رحیم صفوی افزود: قبول دارم که در برخی مسائل حوزه آب اصفهان کم‌کاری و کم توجهی شده است اما مردم شهیدپرور اصفهان همواره پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و وفادار هستند.

سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی  روز پنجشنبه در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: عملیات آماده‌سازی زیرساخت‌های منطقه آزاد تجاری صنعتی استان اردبیل از یک نقطه مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز می‌شود.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه  روز پنجشنبه در سفر یک روزه به شهر مقدس قم، با چند تن مراجع عظام تقلید و علما در  دیدارهای جداگانه داشت و بر حفظ عزت و اقتدار ایران در مذاکرات هسته ای و بهبود روابط با کشورهای همسایه و منطقه تاکید کردند.

 وی با اشاره به اولویت‌ها و اهداف پیش‌روی وزارت خارجه گفت: کار دولت بسیار سخت است و ما باید از ظرفیت امور خارجه برای رونق اقتصادی و توسعه پایدار استفاده کنیم.

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم روز پنجشنبه بمنظور بازدید از آثار تاریخی اصفهان و حفاظت از آنها و محورهای گردشگری به این شهر سفر کرد. وی در بازدید از گذر هنرمندان صنایع‌دستی اصفهان از برنامه‌ریزی به‌منظور اجرای سیاست تمرکززُدایی در این وزارتخانه خبر داد و گفت: این سیاست در استان‌ها به‌ویژه اصفهان اجرا خواهد شد.

 سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت شامگاه پنج‌شنبه نیز برای شرکت در یادواره ۷۵۰ شهید اصناف و فعالان اقتصادی همدان به این استان سفر کرد.

وی از اجرای روش‌هایی برای ساماندهی بازار فولاد کشور خبر داد و گفت: یکی از این روش‌ها عرضه تلفیقی در بورس کالا است که موجب‌ حذف رانت و فساد در این بازار می شود.

دیگر سفرهای مسوولان به استان‌ها در اخبار ایرنا

از دیگر سفرهای هفته قبل می توان به سفر یک روزه حسن کاظمی قمی مشاور ویژه رییس‌جمهوری در امور افغانستان روز چهارشنبه به‌منظور بازدید از گمرک مرزی دوغارون اشاره کرد.

بازدید از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، گمرک مرزی دوغارون محل‌های تخلیه و بارگیری انواع مشتقات نفتی و ذخیره‌سازی انواع کالاهای صادراتی و ترانزیتی از برنامه‌های سفر مشاور ویژه رییس‌جمهوری در امور افغانستان به معبر زمینی دوغارون بود.

سیدجواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس آموزش و پرورش استثنایی کشور روز چهارشنبه وارد خوزستان شد و استودیو تولید محتوای الکترونیکی آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در اهواز با اعتبار بالغ بر سه میلیارد ریال،افتتاح کرد.

همچنین مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور هم روز چهارشنبه ۱۷ آذر ماه در سفر به خوزستان در حاشیه بازدید از  یک واحد تولیدی بلدرچین در شهرستان شادگان بیان کرد: برنامه امسال برای ایجاد اشتغال مددجویان این نهاد حمایتی در خوزستان، ایجاد ۱۴ هزار و ۵۰۰ شغل است. برای ایجاد این تعداد شغل در خوزستان، پنج هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در نظرگرفته شده است.

مسایل و مشکلات زلزله زدگان اندیکا در استان خوزستان روز پنجشنبه با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بررسی شد.

حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه افتتاح یک طرح مسکونی در استان اردبیل اعلام کرد: بنیاد مسکن قرار است در قالب طرح جهش تولید مسکن، طی چهار سال آینده ۱.۶ میلیون واحد مسکونی در سطح کشور احداث کرده و در اختیار افراد فاقد سرپناه قرار دهد.

در جریان سفر امروز نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به استان اردبیل، ۶۲ هزار و چهارصدمین واحد مسکونی طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی استان اردبیل به بهره برداری رسید.

علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم روز چهارشنبه ۱۷ آذر ماه به استان مرکزی سفر کرد و با حضور در آئین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه اراک گفت: ایران اسلامی در شاخص تولید علم‌ و مقالات رتبه نخست را در منطقه خاورمیانه و رتبه شانزدهم را در جهان دارد.

به گفته وی ایران به لحاظ تولید فناوری و تبدیل علم به ثروت، در شاخص تجاری‌سازی ایده رتبه ۹۵ را داشت که اکنون توانسته به جایگاه ۷۱ در جهان برسد و این مهم نشان می‌دهد  نتوانستیم از دانشی که در کشور وجود دارد به صورت کیفی بهره‌گیری کنیم.

فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی  وزارت راه و شهرسازی روز پنچشنبه در سفر به جنوب کرمان  گفت: خانه دار شدن مردم یکی از مهمترین موضوعاتی است که دولت سیزدهم روی آن تاکید دارد و این مهم را پیگیری می کند.

وی  افزود: اجرای طرح خانه دار شدن مردم با بررسی انجام شده در کرمان جنوبی با وجود اراضی در محدوده شهر بسیار خوب است که در صورت استقبال مردم این مهم محقق می شود.

بهروزمرادی معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت آب و نیرو روز جمعه در حاشیه سفر وزیر نیرو به شهرستان چگنی و بازدید از سد معشوره گفت: سد معشوره لرستان در صورت تامین اعتبار در مدت سه سال ساخته و بهره برداری می شود.

وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه و وزارت نیرو بسته شده که از طریق تهاتر اعتبار این پروژه انجام شود و در صورت تخصیص آن سه سال به بهره‌برداری می‌رسد.

برچسب‌ها وزیر کشور مشاور وزیر فرهنگ وزیر نیرو سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری وزیر بهداشت پروندهٔ خبری عزم دولت سیزدهم برای پایش و رونق واحدهای تولیدی و صنعتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزیر کشور مشاور وزیر فرهنگ وزیر نیرو وزیر کشور مشاور وزیر فرهنگ وزیر نیرو وزیر بهداشت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یازدهمین سفر استانی نماینده ولی فقیه کار و رفاه اجتماعی وزیر جهاد کشاورزی سد معشوره لرستان معاون رییس جمهور عنوان نماینده جمهور به لرستان آیت الله رییسی سفر رییس جمهور میلیارد تومان انقلاب اسلامی رییس جمهور آموزش وپرورش روز چهارشنبه خراسان شمالی استان اردبیل سفر به استان معدن و تجارت بهره برداری روز پنجشنبه رییس جمهوری وزیر بهداشت دانش آموزان دولت سیزدهم مشکلات مردم رئیس جمهور برای ایجاد وزیر تعاون هفته گذشته هزار و ۵۰۰ هیات دولت وزیر نیرو امام جمعه وزیر کشور وزیر صنعت وزیر ورزش خواهد شد استان ها خرم آباد راه آهن آذر ماه هم روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۱۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ فوتی و ۲ مصدوم در تصادف محور بروجرد - اراک

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان از فوت دو نفر و مصدوم‌شدن دو نفر در تصادف محور بروجرد-اراک خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محمد قدمی عصر امروز با اشاره به وقوع تصادف در محور بروجرد - اراک، اظهار داشت: برخورد رخ‌به‌رخ خودروی تویوتا و 206 در کیلومتر 20 این محور ساعت 15:30 دقیقه گزارش شد.

وی با اشاره به اعزام عوامل امدادی پایگاه امداد‌ و نجات بین‌شهری زالیان به محل حادثه در محور بروجرد - اراک، افزود: دو نفر در این حادثه مصدوم شدند و دو نفر دیگر در دم جان‌باختند.

تصادف در آزادراه خرم‌آباد ـ بروجرد با 7 فوتی + فیلم

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان عنوان کرد: مصدومان حادثه در محور بروجرد - اراک با همکاری عوامل اورژانس به بیمارستان شهید چمران بروجرد منتقل و فوتی‌های این حادثه نیز به آرامستان تحویل شدند.

انتهای پیام/645/

دیگر خبرها

  • ۲ فوتی و ۲ مصدوم در تصادف محور بروجرد - اراک
  • بهره‌برداری از ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در قالب مصوبات سفرهای استانی در دولت سیزدهم
  • مشکل تامین منابع اعتباری پروژه راه آهن لرستان حل شد
  • اعلام آماده باش مدیریت بحران آذربایجان شرقی
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان
  • دستگیری اعضای باند فرا استانی سرقت از بانوان مسن شهر کرمان
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان