Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره واگذاری نحوه برگزاری امتحانات به دانشگاه‌ها، گفت: امکانات دانشگاه‌ها با همدیگر یکسان نیست و نمی‌توانیم یک نسخه برای همه دانشگاه‌ها بپیچیم. هر دانشگاهی با توجه به ظرفیت و شرایط خویش، مختار است که تصمیم بگیرد. 

به گزارش ایسنا، محمدعلی زلفی‌گل در حاشیه مراسم روز ملی پژوهش که در تالار فرهنگ برگزار شد، در پاسخ به پرسش پیرامون زمان اجرای امریه پسادکتری، اظهار کرد: در حال برنامه‌ریزی و تدوین شیوه‌نامه مربوط هستیم و امیدواریم از سال ۱۴۰۱ اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره تمهیدات لازم برای انجام پژوهش‌های دانش‌آموزی در دانشگاه‌ها نیز اظهار کرد: کاری که می‌توانیم انجام دهیم، این است که حضور دانش‌آموزان را در امکاناتی که داریم مانند کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری فراهم کنیم و با روی باز آنها را بپذیریم تا دانش‌آموزان بتوانند از امکاناتی که در اختیار ما قرار دارد نیز استفاده و تجربه کسب کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تاثیر شرایط کرونایی در تحقق چنین برنامه‌هایی گفت: بدیهی است که در شرایط کرونایی باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. اکنون نیز این برنامه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر است.

زلفی‌گل در واکنش به گلایه برخی دانشجویان مبنی بر سلیقه‌ای عمل کردن دانشگاه‌ها برای برگزاری امتحانات دانشجویان و عدم تصمیم متمرکز در این باره عنوان کرد: امکانات دانشگاه‌ها با یکدیگر یکسان نیست. برای برگزاری امتحانات به صورت حضوری یا از سرگیری آموزش‌ حضوری نیاز است که  دانشگاه‌ها خوابگاه به اندازه کافی داشته باشند، در خوابگاه‌ها پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی افزود: امکانات دانشگاه‌ها با همدیگر یکسان نیست و نمی‌توانیم یک نسخه برای همه دانشگاه‌ها بپیچیم. هر دانشگاهی با توجه به ظرفیت خودش و شرایط خویش، مختار است که تصمیم بگیرد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير علوم هفته پژوهش امکانات دانشگاه ها برگزاری امتحانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۱۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوابگاه متاهلی ۷۰ واحدی دانشگاه یاسوج کلنگ زنی شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، در حاشیه کلنگ زنی ۷۰ واحد خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران گفت: ۳ هزار و ۲۰۰ خوابگاه متاهلی تا پایان سال ۱۴۰۳ تکمیل و به بهره برداری می رسد، همچنین ۲ هزار و ۶۰۰ واحد نیز امسال کلنگ زنی و فرایند احداث آن آغاز شده است.
زلفی گل با بیان اینکه طی دو سال و نیم اخیر تعداد واحدهای متاهلی وزارت علوم ۳۰ درصد افزایش داشته، اظهار کرد: تا پایان دور اول دولت مردمی آیت الله رئیسی ۵ هزار واحد خوابگاه متاهلی با بهره برداری می رسد.
زلفی گل درخصوص مصوبه سفر هیئت دولت درخصوص احداث دانشگاه صنعت بیان کرد: درخصوص این موضوع سیاست وزارت علوم توسعه کمی نیست، بلکه توسعه‌ کیفی، نیازمحوری و مهارت محوری مدنظر قراردارد، در این راستا تلاش می‌‍کنیم بخش فنی و مهندسی دانشگاه یاسوج را توسعه دهیم و امکانات بیشتری را در این دانشگاه فراهم کنیم.
وزیر علوم درخصوص کلنگ زنی ۷۰ واحد خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج گفت: با استفاده از مصوبه سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد، احداث ۲ بلوک خوابگاه متاهلی به تعداد ۷۰ واحد در دستور کار قرار گرفت، اعتبار ساخت این تعداد واحد از طریق وزرات نفت تأمین می‌شود که بخشی از اعتبارات پرداخت شده است.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1228582 برچسب‌ها وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • تصمیم‌گیری درخصوص عرضه پژوپارس در شورای رقابت
  • ضرورت برگزاری امتحانات نهایی در محیطی مناسب و آرام
  • خوابگاه متاهلی ۷۰ واحدی دانشگاه یاسوج کلنگ زنی شد
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • عبدالحسین خسروپناه: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است