Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@05:28:24 GMT

نگران تزریق دوز سوم واکسن کرونا در کرمان هستیم

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۲۶۵۸

نگران تزریق دوز سوم واکسن کرونا در کرمان هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، حسین صافی زاده صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در روزهای اخیر وضعیت کرونا در استان بهتر شده است، افزود: در حال حاضر شاهد کاهش ۵۰ درصدی بستری‌ها نسب به یک ماه گذشته هستیم و کمتر از ۴۰۰ نفر در استان بیمارستان‌های استان بستری که از این تعداد ۱۵۸ نفر مثبت اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این مطلب که همه دستگاه‌ها باید نظارت لازم را جهت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی داشته باشند، عنوان کرد: اما واقعیت این است که نظارت لازم و کافی آنچنان که باید، انجام نشده است.

اُمیکرون قطعاً وارد کشور خواهد شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه عرصه کنترل کرونا بسیار گسترده است، اظهار داشت: ما باید وضعیت فعلی را حفظ کنیم و اگر بی توجهی صورت بگیرید، قطعاً وضعیت بدتر خواهد شد از طرف دیگر اُمیکرون سرعت بالایی دارد و قطع یقین در کشور وارد خواهد شد.

صافی زاده با اشاره به ساخت کیت تشخیص اُمیکرون، تصریح کرد: در این زمینه برنامه‌های مطالعاتی و آزمایش‌هایی در حال انجام است و خوشبختانه هنوز اُمیکرون در کشور شناسایی نشده اما مطمئناً این اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان این مطلب که نظارت بر کارمندان توسط حراست ارائه شده و به افراد خدمت گیرنده در صورتی که کارت واکسن یا پی سی آر منفی داشته باشند، خدمت ارائه می‌شود، اظهار داشت: ارباب رجوع خیلی در محیط اداره حضور نخواهد داشت اما کارمندان یا رانندگان باید بیشتر رعایت کنند.

دریافت دوز اول واکسن کرونا توسط ۸۰ درصد کرمانی‌ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد مردم استان دوز اول و ۶۳ درصد دوز دوم را دریافت کرده‌اند، ابراز داشت: مدیریت وضعیت موجود به کمک سازمان‌ها و مردم باید انجام شود.

وی با بیان این مطلب که ۴ میلیون تزریق دوز واکسن در استان را پشت سر گذاشته‌ایم اما در دوز سوم نگرانی داریم چرا که هنوز مراجعه قابل انتظار انجام نشده است، اظهار داشت: واکسیناسیون یکی از مهم‌ترین اقدامات پیشگیری از اُمیکرون است لذا تقاضا داریم از افرادی که تاکنون مراجعه نکردند، نسبت به این امر اقدام کنند.

صافی زاده با اشاره به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ایام شهادت حضرت زهرا (س)، افزود: افراد باید همگی واکسینه شده باشند، افراد دارای علائم در مراسم حضور پیدا نکنند؛ سایر افراد هم با فاصله گذاری اجتماعی در برنامه‌ها حضور پیدا کنند.

برگزاری نمایشگاه‌های عمومی ممنوع است

وی با بیان این مطلب که برگزاری نمایشگاه‌های عمومی ممنوع و فقط نمایشگاه تخصصی می‌تواند دایر شود، ابراز کرد: حجم کار بسیار زیاد و سنگین است و ممکن است که در برخی مکان‌ها نظارت لازم انجام نشود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اضافه کرد: وضعیت فعلی شکننده است و گول شرایط فعلی را نباید بخوریم لذا تقاضا داریم که همه مردم رعایت کنند از طرف دیگر در بحث واکسیناسیون، باید واکسیناسیون مادران باردار در اولویت باشد.

کد خبر 5378948

منبع: مهر

کلیدواژه: واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمان ویروس کرونا بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه عکس استانها بارش باران لیگ برتر فوتبال ایران آلودگی هوا ایام فاطمیه شب یلدا سانحه تصادف ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۲۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

ایسنا/زنجان نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: هلال‌احمر واکسیناسیون زائران حجاج شهرستان‌های خدابنده و ابهر را از امروز آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، جواد خرم افزود: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

وی تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت کرده و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند. 

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یک‌هزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، از خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز (جمعه ۷ اردیبهشت ماه) واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر انجام می‌شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال‌احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنند.

خرم افزود: یک‌هزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یک‌هزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان