Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:12:59 GMT

واکنش به آماده نشدن زیرساخت های نسخه الکترونیک

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۷۹۹۳

واکنش به آماده نشدن زیرساخت های نسخه الکترونیک

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی ناصحی، با اشاره به اینکه میانگین کشوری اجرای نسخه نویسی الکترونیک در بیمه شدگان سلامت کشور ۸۰ درصد است، افزود: این برنامه در برخی استان‌ها به ۱۰۰ درصد رسیده است و حداقل ۹ استان نیز بیش از ۹۰ درصد برنامه را عملیاتی کرده و نسخ به صورت الکترونیک پرداخت می‌شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: بیمه سلامت وظایف مربوط به خود را از نظر فراهم کردن زیرساخت‌ها از جمله سامانه استحقاق سنجی و سامانه نسخه نویسی الکترونیک انجام داده و آن را در اختیار تمام سازمان‌ها و ذی نفعان قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بخشی از این اقدام مربوط به اتصال مؤسسات، مراکز و مطب‌ها برای اجرای نسخه‌نویسی است که امیدواریم در روزهای باقی مانده وارد این سامانه‌ها شوند. سازمان‌هایی که هنوز این اقدام را انجام نداده‌اند، ممکن است در پرداخت دچار مشکل شده و در پی آن مؤسسات و مردم نیز با چالش مواجه شوند که باید هر چه سریع‌تر نسبت به این موضوع اقدام کنند.

ناصحی همچنین بیان کرد: پیشنهاد ما این بود که درصدی از نسخ همچنان به صورت کاغذی باشد تا در صورت قطعی اینترنت مشکلی ایجاد نشود که نیازمند موافقت مسئولین مربوطه و قانونگذاران است.

وی تاکید کرد: نسخه الکترونیک یکی از قسمت‌های مهم نظام الکترونیک سلامت است و کمک بسیار زیادی به خصوص در ساماندهی منابع و مصارف حوزه سلامت می‌کند. از طرفی با آزاد شدن نرخ ارز تنها راهی که می‌توان توزیع منابع را به خصوص برای بیماران خاص و داروهای گران قیمت انجام داد از طریق نسخه‌نویسی الکترونیک است تا دچار مشکل نشویم.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه زیرساخت‌های نسخه نویسی الکترونیک تنها برای مؤسسات طرف قرارداد با این سازمان انجام شده است، گفت: باید توجه داشت که کل این پروسه تنها مربوط به بیمه سلامت نیست، بلکه بیمه سلامت مجری این اقدام با مراکز طرف قرارداد مربوط به خود است. فراهم کردن زیر ساخت‌ها با مراکز غیر طرف قرارداد طبق قانون با سازمان نظام پزشکی و سازمان‌های مربوطه است.

وی تاکید کرد: برخی اظهار نظرها در خصوص فراهم نشدن زیر ساخت‌ها مربوط به مراکز غیر طرف قرار داد با سازمان است. سازمان بیمه سلامت ایران متولی اصلی نسخه نویسی الکترونیک در کشور نیست و تنها بخشی که مربوط به ذی نفعان خود است را انجام می‌دهد از این جهت برخی همکاران شاید قانون را خوب مطالعه نکرده و همه جوانب کار را در نظر نگرفته اند.

ناصحی در پاسخ به این سوال که چرا برخی داروخانه‌ها تعداد معدودی دارو توزیع می‌کنند، گفت: بیمه سلامت بر اساس کدینگ‌های اعلامی از سوی وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و طبق قواعد و برنامه ریزی صورت گرفته عمل می‌کند و بیمه شدگان سازمان مشکلی در تهیه دارو نداشته اند. البته ممکن است در برخی سامانه‌ها محدودیتی برای بیماران خاص وجود داشته باشد به نحوی که میزان دارو برای ماه‌های خاصی تقسیم بندی و به بیماران ارائه می‌شود.

کد خبر 5380637

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بیمه سلامت نسخه الکترونیک ویروس کرونا سویه اومیکرون کرونا کووید 19 واکسن کرونا نسخه الکترونیک آمار کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان بیمه سلامت شیوع کرونا مکمل های غذایی کمال حیدری افزایش جمعیت واکسن بهرام عین اللهی نسخه نویسی الکترونیک بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۷۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، روح و روانم خیلی درگیر است و افسردگی امانم را بریده است، اما نمی‌توانم هزینه جلسات مشاوره با روانشناس را بپردازم. این گفته مسعود، جوان ۳۵ ساله است.
خدمات روانشناسی خدمات با تعرفه‌های بالایی است؛ به طوری که بیش از ۷۰ درصد مردم توانایی مراجعه به روانشناسان را ندارند. بهرام عین الهی،وزیر بهداشت سال گذشته از تحت پوشش قرار دادن این خدمات خبر داد.

اکنون ۲۰ درصد افراد جامعه به نوعی دچار اختلالات روان هستند و نیاز به حدود ۱۰۰ هزار روانشناس و مشاور داریم .براساس طبقه بندی‌های بین‌المللی، حدود ۴۰۰ نوع بیماری روانی داریم که سازمان روانشناسی و مشاوره نقش پررنگی در پیشگیری از ابتلا افراد جامعه به این‌ اختلالات دارد.

بیشتر بخوانید: نرخ پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد + جزییات

رئیس سازمان بیمه سلامت محمد مهدی ناصحی می‌گوید «سازمان بیمه سلامت خدماتی مانند روان درمانی فردی، خانواده درمانی، گروه درمانی و خدمت مشاوره را تحت پوشش قرار داده است».
به گفته ناصحی «سهم پرداختی سازمان در بخش سرپایی جهت خدمات فوق، معادل ۷۰ درصد تعرفه دولتی است».

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره علی فتحی آشتیانی به فارس می‌گوید« آنچه وزیر بهداشت درباره بیمه خمدات روانشناسی گفته این است که خدمات بیمه‌ای فقط مشمول روانشناسانی می‌شود که تخصص روانشناسی بالینی و سلامت دارند.اما اگر کسی نیاز به خدمات روانشناسی عمومی، تربیتی، شخصیت،مشاوره خانواده، شغلی و در کل که ۱۴ رشته می‌شود این رشته‌ها مشمول بیمه نمی‌شود.»

در حالی که به گفته رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تعداد متخصصان رشته‌های روانشناسی بالینی و سلامت بسیار کم است و همه خدمات روانشناسی نیازمند پوشش بیمه‌ای هستند؛اما برداشت وزارت بهداشت این بوده که روانشناسی فقط مشمول این دو گرایش است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1228740 برچسب‌ها روان شناسی

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان