Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@08:46:44 GMT

۵۱ درصد فارغ‌التحصیلان کشاورزی بیکار هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۵۲۱۰۹

۵۱ درصد فارغ‌التحصیلان کشاورزی بیکار هستند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباسی ظهر سه‌شنبه در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تخصصی کشاورزی و شیلات زیبادشت در استان البرز با بیان اینکه یکی از حوزه‌های مهم استقلال، استقلال اقتصادی و غذایی است، گفت: در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی که به ما مربوط است باید ادای دین کنیم.

وی با اشاره به این مطلب که در حوزه کشاورزی با محدودیت آب، خاک و اعتبارات مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: مهمترین محدودیت کشاورزی، منابع انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدای انقلاب ۷۰ درصد جامعه را جامعه روستایی تشکیل می‌داد ولی امروزه به ۲۵ الی ۳۰ درصد تقلیل پیدا کرده است و متوسط سن بهره‌برداران هم به بالای ۵۰ سال رسیده است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی با اشاره به اینکه در دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی تربیت نیروی انسانی صورت می‌گیرد ولی با مشکلاتی روبرو هستیم، افزود: از ۱۰۰ درصد دانشجویانی که وارد حوزه کشاورزی می‌شوند ۵۱ درصد فاقد شغل و ۴۹ درصد شاغل می‌شوند. ۴۰ درصد افراد فاقد شغل در این حوزه به دنبال هیچ شغلی نیستند بنابراین برنامه مهارتی لازم است که این دانشجویان در عرصه کشاورزی شاغل شوند همچنین از افرادی که شغل پیدا می‌کنند ۳۵ درصد به حوزه کشاورزی مربوط نیست.

عباسی حلقه مفقوده برای دانشجویان کشاورزی را بحث مهارت آموزی و کارآموزی دانست و تصریح کرد: کارآموزی و مهارت آموزی مورد غفلت واقع شده است و مجموعه فنی و حرفه‌ای این کار را به خوبی انجام می‌دهد. اگر ارتباط بین دانشکده کشاورزی و مؤسسه فنی و حرفه‌ای وجود داشته باشد می‌توان دانشجویان فاقد شغل یا شاغل در غیر از حوزه کشاورزی را به کار در عرصه مرتبط با تحصیل سوق داد. در این صورت است که می‌توانیم رسالت خود را که بحث امنیت غذایی در کشور است، انجام دهیم.

جمعی از اساتید و هیئت علمی دانشکده پردیس کشاورزی دانشگاه تهران نیز در این بازدید حضور داشتند و از کارگاه کشت گلخانه خاکی، کارگاه پرورش گیاهان دارویی، کارگاه مهارت بنیان، کارگاه پرورش گل و گیاه و کارگاه کشت هیدروپونیک نیز بازدید بعمل آمد.

کد خبر 5381008

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیسیون کشاورزی مجلس علیرضا عباسی کمیسیون کشاورزی ویروس کرونا بوشهر بارش باران شب یلدا بارش برف آمار کرونا خطبه های نماز جمعه عکس استانها گرگان کرمانشاه واکسن کرونا آتش سوزی ایلام حوزه کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۵۲۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان

وحید حسیبی مدیر منابع آب رفسنجان در جلسه حفاظت از منابع آب این شهرستان که به ریاست فرماندار و با حضور معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری، معاون دادستان و جمعی از مسئولین مربوطه برگزار شد، گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و سامانه بارشی که قرار است نیمه هفته جاری وارد شهرستان شود و البته برای مدیریت توأمان آب و برق؛ چاه موتور‌های کشاورزی رفسنجان تا ۶ صبح روز ۱۶ اردیبهشت ماه تعطیل خواهند شد.

 وی افزود: بایستی از منابع آب زیرزمینی حفاظت کنیم و اجازه ندهیم نسل آینده با بحران کم آبی و بی آبی مواجه شود.

حسین رضایی فرماندار شهرستان رفسنجان نیز در این خصوص گفت: با توجه به بارش‌های خوب روز‌های گذشته و نیز نظرات علمی کارشناسان پژوهشکده پسته ایران که آبیاری درختان پسته با توجه به مرحله رشدی درختان و احتمال بارندگی در روز‌های آینده و افزایش رطوبت هوا باعث ریزش گل، خوشه و تشدید عارضه لکه پوستی استخوانی (عارضه کشمشو) می‌شود؛ لذا در جلسه کارگروه شهرستانی سازگاری با کم آبی با پیشنهاد خاموشی یک هفته‌ای برای اجرای مدیریت توامان منابع آب و مصرف برق چاه‌های کشاورزی موافقت شد.

 وی افزود: طبق نظر کارشناسان پژهشکده پسته ایران و مدیریت جهاد کشاورزی توصیه می‌شود در صورت بالا بودن میزان بارش‌ها تا چند روز پس از بارندگی، برای کاهش خسارت به محصول علاوه بر آبیاری نکردن از هرگونه محلول پاشی و سمپاشی تا کاهش رطوبت خوداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • آزادی بیان آمریکایی
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • کارگاه آموزشی وسایل نقلیه کشاورزی ویژه رانندگان و کشاورزان فریدنی
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • جشن فارغ‌التحصیلی به سبک دانشجویان عراقی + فیلم
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد