Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا یک شهروند این کشور را به دلیل خرید "کلینکر سیمان" از یک شرکت ایرانی و فروش آن در کشور ثالث، ۱۳۳ هزار دلار جریمه کرد.

به گزارش ایرنا؛ آمریکا که برای پیشبرد اهداف سیاسی خود همواره از ابزارهای قهرآمیز یکجانبه همچون تحریم ها بهره می برد، به رغم ادعای در پیش گرفتن رویکرد دیپلماسی در قبال ایران، همچنان سیاست های شکست خورده فشار حداکثری را دنبال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر کنترل دارایی های خارجی(اوفک) وزارت خزانه داری آمریکا در ماه مه ۲۰۱۹ چارچوب برنامه پیروی از تحریم ها را منتشر و اعلام کرده است که قصد دارد تعقیب قضایی افرادی که تحریم ها را نقض می کنند، افزایش دهد.

اوفک تاکنون علیه دو نفر به بهانه نقض تحریم های آمریکا پرونده تشکیل داده است و هفته گذشته سومین پرونده خود را علیه یک فرد دیگر به بهانه نقض تحریم ها ی ضد ایرانی تشکیل داد.

بر اساس اعلام دفتر کنترل دارایی های وزارت خزانه داری آمریکا، آخرین مورد شامل معاملات ممنوعه با ایران در رابطه با تجارت کلینکر سیمان است.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد که شهروند آمریکا طی ماه های فوریه و مارس ۲۰۱۶، چهار پرداخت از سوی یک شرکت کلینکر سیمان با منشاء ایرانی را در آمریکا پذیرفته است. این شخص از طرف شرکت ایرانی پول دریافت کرده و کلینکر سیمان ایرانی را به شرکت دیگری جهت استفاده در پروژه ای در کشور ثالث فروخته است.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا ادعا کرده است این فرد آمریکایی مجموعا چهار پرداخت از این شرکت دریافت کرده و ۱۳۳ هزار و ۸۶۰ دلار به حساب شخصی او واریز شده است.
بر اساس ادعای وزارت خزانه داری، این فرد همچنین با کمک یکی از اعضای خانواده خود که در این شرکت سیمان مشغول به کار بوده، فروش سیمان به کشور ثالث را فراهم کرده است.

مقامات دولت بایدن بارها به شکست سیاست فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران اذعان کرده اند اما در عمل از همان سیاست ها پیروی می کنند چرا که تحریم در سیاست آمریکا همواره بعنوان ابزاری برای به پیش بردن اهداف یکجانبه گرایانه آن بوده است.
مقامات آمریکایی همزمان با برگزاری مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ نیز با فضاسازی های رسانه ای و تبلیغاتی به رغم نقض برجام و کارشکنی های خود، سعی در مقصرسازی و انداختن توپ در زمین ایران داشته اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در دولت بایدن پس از ماه‌ها بازبینی در نظام تحریم‌ها، با انتشار گزارشی نشان داد که همچون اسلاف خود تحریم را ابزاری می‌داند برای پیشبرد آنچه منافع ملی آمریکا نامیده، و به دنبال مدرنیزه کردن آن است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا ۲۶ مهر ماه توصیه‌هایی را برای بهسازی کاربست تحریم‌های اقتصادی و تبدیل آن به یک ابزار مؤثرتر در سیاست خارجی این کشور منتشر کرد.

تارنمای نشریه هیل چندی پیش گزارش داد، اعمال تحریم علیه افراد و کشورهای دیگر به عنوان ابزار سیاست خارجی آمریکا طی ۲دهه گذشته ۱۰ برابر شده است.

به گزارش ایرنا، براساس آمار ارائه شده نشریه هیل، تحریم‌هایی که وزارت خزانه داری آمریکا طی ۳۷ برنامه جداگانه علیه افراد و کشورها اعمال کرده از ۹۱۲ تحریم در سال ۲۰۰۰ به ۹ هزار و ۴۲۱ تحریم در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

براساس این گزارش، این آمار تنها در مورد تحریم‌های اعمال شده از طرف وزارت خزانه داری آمریکا است و هیچ ارتباطی با تحریم‌های دیگر نهادهای دولت آمریکا مانند وزارت امورخارجه، وزارت بازرگانی و وزارت دادگستری و امنیت ملی ندارد.

طبق قوانین آمریکا، علاوه بر وزارت خزانه داری، وزارت امورخارجه این کشور می‌تواند از یک سازمان خارجی به عنوان یک گروه تروریستی نام ببرد یا در گزارش های سالانه حقوق بشری خود از یک دولت به عنوان حامی دولت تروریسم نام ببرد و زمینه را برای تحریم‌های مختلف فراهم کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزارت خزانه داری آمریکا دفتر کنترل دارایی کلینکر سیمان تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۱۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۷۰ درصدی کشور در تجارت الکترونیک طی سال گذشته

كلاهدوزان، رئیس مركز توسعه تجارت الكترونیك وزارت صمت گفت: سال گذشته رشد چشمگیری در تجارت الكترونیك داشتیم در سال ۱۴۰۱ رشد ۵۰درصدی و سال ۱۴۰۲ رشد ۷۰درصدی را تجربه كردیم كه حاكی از عزم دولتمردان برای حمایت از این حوزه بود.

كلاهدوزان افزود: سال گذشته نزدیك به ۳ هزار همت حجم مبادلات تجارت الكترونیك كشور بوده كه ۲۳ درصد از كل مبادلات كشور را در بر داشت، اما با آنچه باید باشیم هنوز فاصله داریم كه اگر یكسری از موانع قانونی و مقررات زایی های سال های گذشته را رفع كنیم این رقم چندبرابر خواهد شد.

وی بیان داشت: در این سالها تعدد دستگاه های تصمیم گیری و اعمال كننده مقررات نسبت به كسب و كارهای الكترونیك مساله ساز بوده است. فضای تجارت الكترونیك متصل به فضای اقتصادی است كه قانونگذار با قانون نظام صنفی به تشكل های مردمی فرصت داده تا در تنظیم گری و نظارت دخالت كنند كه اگر مسولان بپذیرند كه تشكلهای مردمی و حاكمیت به این حوزه رشد می دهد موانع برداشته خواهد شد.

كلاهدوزان خاطر نشان كرد: در حوزه های مختلف باید به تغییر نگاه مسئولین دولت از رگلاتوری متمركز به رگلاتوری مردمی سوق پیدا كند.

رئیس مركز توسعه تجارت الكترونیك وزارت صمت گفت: تا با مداخلات كمتر به سمت همگرایی پیش رویم تا اثرات تكامل و هم فهمی در رشد تجارت الكترونیك بیشتر شود

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • رشد ۷۰ درصدی کشور در تجارت الکترونیک طی سال گذشته
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند